Visszaküldési és visszatérítési szabályzat (Return and Refund Policy)(VVSZ)Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nemminősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. Az alábbmegjelölt weboldal(ak)/honlap(ok) működésével, megrendelési, és szállítási folyamatávalkapcsolatosan nyújt tájékoztatást. Felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinkenrendelkezésére állunk.Jelen VVSZ hatálya Szolgáltató weblapján (szalontuning.hu) és aldomainjein történőjogviszonyokra terjed ki.
- Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Garadnay-Valter Izabella
A szolgáltató székhelye: 1037 Budapest Lángliliom u. 3.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen
használt elektronikus levelezési címe: info@szalontuning.hu
Adószáma: 57506849-1-41
Telefonszáma: +36205899752
A szerződés nyelve: magyar
Tárhely szolgáltató: Rackforest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Zártkörűen
Működő Részvénytársaság, 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. emelet B05001 - Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló - évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok
kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. E törvény alapján a
Felhasználó/Megrendelő a megrendeléssel egyidejűleg a Szolgáltatóval szerződéses
jogviszonyba lép, melynek részleteit maga a törvény, valamint a jelen ÁSZF tárgyalja.
2.2. A jelen Szabályzat 2024. szeptember 18. napjától hatályos és visszavonásig hatályban
marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a
Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi.
Felhasználók/Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a
weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó/Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett
weboldalra/honlapra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem
regisztrált felhasználója a weboldalnak/honlapnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve
kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó/Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem
jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal/honlap, annak bármely részlete és
az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a
1
weboldalon/honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2.5. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a jelen VVSZ-ben is megtalálható egyes vonatkozó
fogalmak jelentéseinek kivonata: - digitális adattartalom: digitális formában előállított vagy nyújtott adat;
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan
szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy
szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a
szolgáltatás ellenértékét; - tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett
adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan
formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs,
a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél; - távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak; - távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek
távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen
eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz; - termék: ingó dolog, kivéve a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott
dolog; terméknek minősül a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben
vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia; - üzlethelyiség:
a) bármely ingatlan, ahol a vállalkozás a tevékenységét állandó jelleggel folytatja;
b) bármely ingó dolog, ahol a vállalkozás a tevékenységét szokásos jelleggel folytatja; - üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő
helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott
körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő
eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek
egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a
vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek
vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése; - vállalkozás: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott vállalkozás.
- Nem kért értékesítés: a vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan
terméket értékesít vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés.
- termék adásvételére irányuló szerződésnek minősül az olyan visszterhes, szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés is, amely alapján a vállalkozás termék tulajdonjogának
átruházására is köteles;
2
** nem minősül üzlethelyiségen kívül kötött szerződésnek a vásáron, piacon és közterületen
végzett értékesítő tevékenység.
- A digitális szolgáltatás fogalma:
a) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon
létre, kezeljen, tároljon vagy azokhoz hozzáférjen, vagy
b) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által
feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót;
A szerződéskötést megelőző tájékoztatás - Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a
vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának
megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót
a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és
a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;
b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a
telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről;
c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt
teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem
lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő
valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket
nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további
költségek merülhetnek fel;
d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről,
valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;
e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség
fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;
f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló
szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;
g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat
át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés
megszüntetésének feltételeiről;
h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi
intézkedésről;
i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési
képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;
j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes
békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről. - A vállalkozást nem terheli az első pontban meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon
információk vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak. - Az első bekezdés e) pontja szerinti tájékoztatást a vállalkozás a kellékszavatosság, a
termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni
olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése
közötti különbség.
2.6. Regisztráció/vásárlás
3
A Szolgáltatónál hozzáférhető online kurzusok nem tartoznak a felnőttképzésről szóló 2013. évi
LXXVII. törvény (Felnőttképzési tv.) hatálya alá, így azok nem minősülnek felnőttképzési
tevékenységnek. A Szolgáltató által kiadott digitálisan elérhető termékek használatához a
Felhasználónak/Megrendelőnek folyamatos internetes kapcsolatra, valamint számítástechnikai
eszközzel (PC, laptop, okostelefon, táblagép stb.) kell rendelkeznie, melynek rendelkezésre
állása, annak általános használatához való ismerete, és költségei a Felhasználót/Megrendelőt
terhelik. Felhasználó/Megrendelő kifejezetten elfogadja, és szavatolja, hogy kizárólag abban az
esetben vásárolja meg a vonatkozó online elérhető termékeket, amennyiben az előbb
tárgyaltaknak eleget tud tenni, valamint maradéktalanul elfogadja, hogy a Szolgáltató nem
köteles a termék megvételéhez és használatához szükséges tudás és anyagi háttér biztosítására,
azt a termék ára nem tartalmazza. Természetesen a Felhasználó/Megrendelő a Szolgáltató
ügyfélszolgálati elérhetőségeinek egyikén informatív segítséget kérhet (lásd felül: A Szolgáltató
adatai).
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen VVSZ, az
ÁSZF és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A
vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a
létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben
Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból
hozzáférhetővé válik. - Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
3.1. A megjelenített termékek kizárólag online vagy személyesen rendelhetők meg. A termékekre
vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát,
termékektől függően nem tartalmazzák / tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
3.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat/Megrendelőket az akcióról és annak pontos időtartamáról. - Rendelés menete
4.1. Felhasználó/Megrendelő regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást a megrendelőlap
kitöltésével.
4.2. Felhasználó/Megrendelő a megvásárolni kívánt termék, termékek típusát és darabszámát
megadja.
4.3. Webshop-os vásárlás esetén Felhasználó/Megrendelő kosárba helyezi a kiválasztott
termékeket. Felhasználó/Megrendelő bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „megtekint”
ikonra kattintva. Egyéb esetben a megrendelőlap kitöltésével jelzi a termék megvásárlásának
szándékát.
4
4.4. Webshop-os vásárlás esetén amennyiben Felhasználó/Megrendelő további terméket
szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további
terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra
kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a
kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint
Felhasználó/Megrendelő.
4.5. Felhasználó/Megrendelő megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,
amelyek a megrendelés típusai szerint a következők:
4.5.1. Fizetési módok:
Előre utalás.
4.5.2. Szállítási költség: mindig az adott termék leírásánál részletezettek szerint. A megrendelés
során megadott postázási/kézbesítési címet Felhasználó/Megrendelő köteles ellenőrizni, mert a
megrendelést visszaigazoló e-mailben feltüntetett vételár csak az első szállítási díjat
tartalmazza. Amennyiben a Szolgáltató kézbesítője visszaküldi Szolgáltatónak a megrendelt
terméket „Cím elégtelen”, „Ismeretlen”, ” Elköltözött”, „Nem vette át”, „Nem kereste” stb.
jelzéssel, akkor a második (vagy későbbi) szállítást belföldi-, és külföldi szállítás esetén
egyaránt, a megrendelést visszaigazoló e-mailben meghatározott ügyintézési díj, vagy a
választott szállítási módhoz kapcsolódó szállítási díj (mely tartalmazza az újabb postaköltséget /
szállítási díjat is) Szolgáltató részére történő befizetését követően tudja Szolgáltató ismételten
teljesíteni. Amennyiben utánvétes terméket nem vesz át a Felhasználó/Megrendelő, úgy azt
kizárólag előre utalásos kifizetést követően (tehát a termék teljes vételárának, és a szállítási
díjnak kifizetését követően) szállítja le újból a Szolgáltató. Az első sikertelen kézbesítést
követően 180 napig őrzi meg a visszakerült terméket a Szolgáltató, majd azt újból értékesíti a - napot követően. Ez idő alatt az újraküldési díj ellenében Szolgáltató megkísérli a termék
újbóli kézbesítését, de amennyiben az is sikertelen lesz, úgy az őrzési időbe azt is beleszámítja a
Szolgáltató. A fentieket Felhasználó/Megrendelő maradéktalanul elfogadja.
4.6. Amennyiben a webshop-ban vagy a megrendelőlapon hiba vagy hiányosság lép fel a
termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése,
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még
egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a
szerződéstől.
4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza.
Felhasználó/Megrendelő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és
termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét
kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli
reklamációt Szolgáltató nem fogad el. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik.
4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó/Megrendelő a ”megrendelés/rendelés
elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e
mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó/Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt
minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5
4.10. Felhasználó/Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg
időben, mert Felhasználó/Megrendelő rossz adatokat adott meg regisztrációja/megrendelése
során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. - A megrendelések feldolgozása és teljesítés
5.1. A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként
megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a
munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
5.2. Általános teljesítési határidő, a fizetéstől számított 7 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és
Felhasználó/Megrendelő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, úgy a Szolgáltató a
Felhasználó/Megrendelő felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás
hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc
napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót/Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó/Megrendelő által
f
izetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, elírások, a beszállító,
vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató
fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval/Megrendelővel történő
egyeztetést követően kerülhet sor. - ELÁLLÁS JOGA
6.1 Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében Felhasználó/Megrendelő a megrendelt termék kézhez vételétől
számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó/Megrendelő 1 év elteltéig gyakorolni
az elállási jogát.
6.2 Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le,
amelyen Felhasználó/Megrendelő, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi.
6.3 A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e
költség viselését.
6.4 Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót/Megrendelőt a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű
használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.5 Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót/Megrendelőt olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6
6.6 A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás
által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból
az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
6.7 Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a
Felhasználó/Megrendelő részére, beleértve a szállítási díjat is.
6.8 A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési
módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó/Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag
Felhasználót/Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
6.9 Felhasználó/Megrendelő köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől
való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14
napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
6.10 Felhasználó/Megrendelő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.11 A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta e költség viselését.
7
6.12 Felhasználó/Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.13 A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t,
vagy Felhasználó/Megrendelő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.14 Amennyiben Felhasználó/Megrendelő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap
segítségével – 1-es melléklet: Elállási/Felmondási nyilatkozatminta), vagy telefonon. Postai úton
írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon
történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén
ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket
postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó/Megrendelő
Szolgáltató részére.
6.15 Felhasználónak/Megrendelőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a
Felhasználót/Megrendelőt terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a
Felhasználó/Megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék
vételárát, a szállítási költséggel együtt.
6.16 A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. Rendelet jelenleg a következő címen érhető
el: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043 .
6.17 Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve jelenleg a következő címen
érhető el: http://eur
lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HU:PDF
6.18 Felhasználó/Megrendelő egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.19 Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. - JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező
jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra
és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő
kérésére részletes tájékoztatást ad.
7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság
alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően
keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy
a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap
elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a
Felhasználónak/Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában
fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő
számára felismerhetőek voltak.
8
7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves
elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja
érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti
határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a
teljesítés időpontjától számított három év.
7.4. A jótállási, ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás, ill. szavatosság körébe tartozó
hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia.
Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a
Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.
7.5. A jótállás, ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a
Szolgáltatótól kapott számlát, illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő
elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás,
illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén
tekinthető jótállási, ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a
Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is
tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.
7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból
származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Kellékszavatosság
7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó/Megrendelő a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó/Megrendelő weboldalt/honlapot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a
vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
7.8. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót/Megrendelőt a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó/Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó/Megrendelő által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére Felhasználó/Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet,
az áttérés költségét azonban Felhasználó/Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra
a vállalkozás adott okot.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó/Megrendelő kellékszavatossági igényét?
Felhasználó/Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
f
igyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.10. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
9
Felhasználó/Megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.11. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó/Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a weboldalt/honlapot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat
hónap eltelte után azonban már Felhasználó/Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az
Felhasználó/Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó/Megrendelő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó/Megrendelő – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.13. Milyen jogok illetik meg Felhasználót/Megrendelőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó/Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
7.14. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
7.15. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó/Megrendelő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó/Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.16. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak/Megrendelőnek kell bizonyítania.
7.17. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
10
Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthető.
Jótállás
7.18. Milyen esetben élhet Felhasználó/Megrendelő a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a weboldalt/honlapot üzemeltető vállalkozás
jótállásra köteles.
7.19. Felhasználót/Megrendelőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő
átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe
helyezés napjával kezdődik.
7.20. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót/Megrendelőt a
jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik. - A szavatossági igény esetén történő eljárás
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak
nyugtával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet
köteles felvenni.
8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható
módon köteles értesíteni a fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni,
és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt
napon belül elvégezze. - Vegyes Rendelkezések
11
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. A
közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné
válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő
lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a
Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. Szolgáltató és Felhasználó/Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
9.5. A Felhasználó/Megrendelő szavatolja a Szolgáltatónak adott bárminemű információ (pl.:
név, cím, e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok, stb.) pontosságát, azok
helytelenül/hiányosan való megadásából eredő bárminemű hibás teljesítés miatt a
Szolgáltatóval szemben sem anyagi-, jogi-, vagy egyéb jellegű követeléssel nem élhet.
Szolgáltató megtesz minden szükséges intézkedést, mellyel a szolgáltatáshoz szükséges
információt/adatokat a Felhasználótól/Megrendelőtől beszerezze, illetve a
Felhasználó/Megrendelő kérésére, vagy pontosítására javítja a helytelen/hibás adatot/adatokat. - Panaszkezelés rendje
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő
teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen
panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti
telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,
a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt
elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
10.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi
eljárást.
10.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
12
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
Vagy területi szerveihez:
Pest Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Főosztályvezető-helyettes: Dr. Koller Edit
Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1 329-7017, +36 1 236-3900, Telefax: +36 1 236-3956
E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu
Ügyfélszolgálat (rezsipont):
hétfőtől csütörtökig 9.00 – 12.00, 12.30 – 16.00; pénteken 9.00 – 13.00
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703; Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
A magyarországi békéltető testületek listáját itt
találja: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
10.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
10.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett
működő békéltető testület illetékes.
10.9. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara
szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. - Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető ezen a linken:
https://szalontuning.hu/privacy-policy/
13
Kelt: Budapest, 2024. 11. 18.
————————————————————————————————————
1-es melléklet:
Ellállási/Felmondási tájékoztató
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő az a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
elteltével jár le.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton
küldött levél útján) az alábbi címre: Garadnay-Valter Izabella, 1037 Budapest Lángliliom u. 3.
3/b., vagy az info@szalontuning.hu e-mail címre. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt
elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek
amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési
móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen
többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk
a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell
f
igyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék
visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a
termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett
be.
2-es melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: *
14
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt

