Közösségi média hirdetés – GYIK

(Utolsó frissítés: 2025. május 16. @ 09:06)

A közösségi média hirdetései a szépségipari marketing egyik legfontosabb elemei, de gyakran merülnek fel kérdések, hogyan lehet hatékonyan hirdetni ezen a platformon. Ebben a szekcióban összegyűjtöm a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat, hogy segítsek eligazodni a közösségi média hirdetési stratégiákban, és hogy miként érheted el a legjobb eredményeket a hirdetéseiddel a szépségiparban.

A kérdések a hirdetés után kezdődnek

A válaszokhoz kattints a kérdésre!

Közösségi média hirdetés – Gyakran Ismételt Kérdések és válaszok szépségipari szakembereknek

Facebook hirdetések

A fizetett hirdetés olyan mint halottnak a csók.

Ha rosszul csinálják, valóban nem hoz eredményt. Sok szalon és szolgáltató futtat hirdetéseket, de nem mindegy, hogyan. Ha nincs jól beállítva a célzás, a kreatív nem vonzó, vagy rossz a szöveg, akkor tényleg olyan, mint halottnak a csók.

De lehet jól is csinálni! Ha megfelelően célzol, olyan szöveget írsz, ami tényleg megszólítja a vendégeket, és figyelemfelkeltő kreatívokat használsz, akkor a hirdetés nem pénzkidobás, hanem egy hatékony eszköz, ami valódi vendégeket hoz.

Az is fontos, hogy a vállalkozásodnak most mire van szüksége: ismertséget kell növelni? új szolgáltatást vezetsz be? akciózol? A hirdetés reális céljának meghatározása az első lépés a jó hirdetés elkészítéséhez.

Itt van egy kampányom, ami 5 nap alatt 933 hivatkozáskattintást ért el úgy, hogy a CTR (az elért emberek / kattintások száma) 6,8. Az átlag 2-3 között szokott mozogni.

Sikeres Facebook hirdetési kampány a Szalontuningtól

Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤
Hogyan érdemes hirdetni, mi vált be a leginkább? Mennyit érdemes erre fordítani?

Többféle lehetőség is van hirdetések létrehozására, de elsőként érdemes tisztázni, mi a hirdetés célja. Sokan kizárólag vendégszerzésben gondolkodnak, de ez kezdőként nem a leghatékonyabb taktika. Egy új vállalkozónak elsősorban ismertséget kell építenie, hiszen a legtöbben még azt sem tudják, hogy létezik. Vendégszerző hirdetések inkább már ismert szakemberek esetében működnek jól – de ott is fontos átgondolni, miért válassza őt a vendég, és a hirdetésnek ezt az üzenetet kell közvetítenie.

Hirdetni lehet például:

  • új szolgáltatás bevezetését,
  • időszakos akciókat,
  • hűségprogramokat,
  • vagy akár egy új helyszín indulását is.

Technikailag két fő hirdetési forma van:

  1. Posztkiemelés – ezt sokan használják. Olyan posztot érdemes kiemelni, ami már elért szép eredményeket (sok like, komment, megosztás), és ezt lehet tovább hirdetni megfelelő célzással.
  2. Hirdetéskezelő használata – a Meta Hirdetéskezelő részletesebb beállításokat ad, sokkal pontosabban célozhatsz, többféle formátumból választhatsz, viszont a kezelése bonyolultabb.

A formátumról: általában a videós hirdetések jobban teljesítenek, mint a képesek – de ez nem mindenkinél igaz. A legfontosabb, hogy meg tudd ragadni a figyelmet. Gyakran érdemes több verziót is futtatni egyszerre, majd azt megtartani, amelyik a legjobban működik.

Költségek szempontjából kétféle mód van:

  • napi limit (akár 500 Ft-tól),
  • vagy összegszerű keret egy kampányra.

Napi limit akkor jó, ha hosszabb távon szeretnél ismertséget építeni. Egyösszegű kampány pedig ideális például akciók rövid, intenzív hirdetésére.

Ha szeretnél segítséget hirdetéskészítésben és futtatásban, kifejezetten szépségipari szolgáltatókra szakosodtunk – legyen szó szalonról, oktatásról vagy termékekről. Megfizethető áron dolgozunk. Ha érdekel, írj nyugodtan üzenetet, és elmondom a részleteket!

Hogyan kerüld el, hogy 30%-kal többe kerüljenek a Facebook és Instagram hirdetéseid?

Fontos: ne fizess feleslegesen 30%-kal többet a hirdetésekért

A Meta bejelentette, hogy ha iPhone-on, a Facebook alkalmazáson belül hirdetsz (például kiemelsz egy posztot), akkor az Apple-n keresztül számláz, és 30% szolgáltatási díjat számít fel. Ez a változás 2024 februárjától érvényes.

Ez ugyan úgy vonatkozik Instagram hirdetésekre is, mert a Meta kezeli azt is.

Ez a díj nem vonatkozik mindenkire – csak azokra, akik az iOS-es Facebook applikációt használják hirdetésre.

Hogyan kerülheted el a 30%-os pluszköltséget?

Ne az iPhone-os Facebook appban indíts hirdetést vagy tölts fel egyenleget.
Használj számítógépet, laptopot vagy a mobilod böngészőjét (pl. Chrome vagy Safari).
A Meta Business Suite alkalmazás jelenleg mentes a 30%-os díj alól.
A legjobb, ha a Hirdetéskezelőt használod – itt részletesen beállíthatod a kampányaidat, és nincs Apple-díj.

Miért ne használj posztkiemelést?

A kiemelés kényelmes, de nem hatékony.
A Hirdetéskezelőben ugyanúgy hirdetheted a posztjaidat, viszont pontosan be tudod állítani a célzást, költséget, időzítést.
Ráadásul a jelenlegi algoritmus a kiemelt posztokat és a túl egyszerű hirdetéseket hátrébb sorolja a jobb eredményekkel szemben.

Összefoglalva: ha nem akarsz feleslegesen 30%-kal többet fizetni, ne az iPhone-os Facebook appban hirdess. Használj Meta Hirdetéskezelőt vagy legalább böngészőt, és jobban jársz.

Ha szeretnél segítséget hirdetéskészítésben és futtatásban, kifejezetten szépségipari szolgáltatókra szakosodtunk – legyen szó szalonról, oktatásról vagy termékekről. Megfizethető áron dolgozunk. Ha érdekel, írj nyugodtan üzenetet, és elmondom a részleteket!

Nem találtad meg, amit kerestél?
Küld el üzenetben nekünk a kérdésed, és hamarosan válaszolunk!
Küld el egy ismerősödnek: