Vendégkör kialakítása és megtartása – GYIK

(Utolsó frissítés: 2025. május 16. @ 09:06)

A szépségipari vállalkozások sikeres működtetéséhez elengedhetetlen a stabil és lojális vendégkör kialakítása és fenntartása. Ebben a szekcióban folyamatosan gyűjtöm azokat a legfontosabb kérdéseket és válaszokat, amelyek segítenek eligazodni a vendégszerzés és -megtartás világában, valamint abban, hogyan építhetsz erős kapcsolatot a vendégeiddel a marketing, hirdetések és közösségi média segítségével.

A kérdések a hirdetés után kezdődnek

A válaszokhoz kattints a kérdésre!

Vendégkör kialakítása és megtartása – Gyakran Ismételt Kérdések és válaszok szépségipari szakembereknek

Vendégkör kialakítása és megtartása

Mennyi idő után alakult ki a vendégkör?

Az indulás elején érdemes minél több ajánlást gyűjteni. Kérd meg ismerőseidet, barátaidat, családtagjaidat, hogy látogassanak el hozzád, és ajánljanak másoknak is.

Fontos, hogy legyen Facebook üzleti oldalad, amin minden szükséges információ szerepel, például árlista, bemutatkozás és elérhetőségek.

Kezdj el posztolni a munkáidról, és bíztasd a vendégeidet, hogy lájkolják, kommentálják és osszák meg a bejegyzéseidet. Mivel kezdetben még kevés a munkád, írj olyan posztokat is, amelyek például a vendégeid kedvenc pillájára, stílusára vagy a vendégek otthoni ápolási szokásaira kérdez rá. Cél, hogy aktiváld a követőidet és ösztönözd őket a hozzászólásra.

A szakszerű otthoni ápolásról szóló posztok is jól jönnek, vagy inspirálódhatsz neten található pillás cikkekből is, trendekről, technikákról új dolgokról.

A posztokat érdemes csoportokban is megosztani. A videós bejegyzések általában jobban teljesítenek, mint a képesek, de a hozzászólások száma kevesebb ezeknél.

Ne felejtsd el, hogy ha a vendég felismerhető a képen vagy videón, szükséges a hozzájáruló nyilatkozat a fotók/videók készítéséhez és felhasználásához.

Hozzájáruló nyilatkozat fotóhoz szépségápolási vállalkozóknak

Hirdetések segítségével gyorsabban elérheted a célcsoportodat, de kezdőként valószínű, hogy nem a hirdetések hoznak majd sok vendéget, mivel a vendégek inkább tapasztalt szakembereket keresnek. Azonban a hirdetésekkel könnyebben megismerhetnek, akik a szalon környékén élnek vagy dolgoznak.

Ha szeretnél segítséget a hirdetésekkel kapcsolatban, kattints a gombra. Szívesen segítek, keress bátran!

Hogyan növelhetem gyorsabban a vendégkörömet, ha már hirdetek és posztolok?

Az, hogy minden nap posztolsz, valóban fontos, de nem minden esetben elég ahhoz, hogy gyorsan növekedjen a vendégköröd. A legfontosabb, hogy mit és hogyan kommunikálsz a közösségi médiában. Ha a meglévő vendégeid elégedettek és visszajárnak, az mindenképp azt jelzi, hogy a munkáddal nincs gond – tehát inkább a láthatóságodon és a kommunikáción érdemes finomítani.

Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a piac mennyire telített a környékeden, és hogy mivel tudsz kitűnni a versenyből. Ez segíthet abban, hogy olyan marketing stratégiát alakíts ki, amely hatékonyan vonzza a potenciális új vendégeket.

Ha szeretnéd, szívesen segítek átnézni a marketingedet, és konkrét tanácsokat adok, hogyan érhetsz el jobban új vendégeket. Ha érdekel, írj bátran, szívesen beszélgetek róla!

Ti mit csináltok, ha hirtelen sok vendég mondja le az időpontját?

Szomorú, amit mesélsz és nehéz megfejteni az okát is. Talán köze van a gyengülő forinthoz, lehet, hogy megjelent egy konkurencia a közelben.

A legjobb ilyen esetben, ha rákérdezel udvariasan, hogy az oka a lemondásnak. Ha nem is mindenki fogja bevallani, azért lesz olyan, akitől hasznos infót tudhatsz meg.

Érdemes elkezdeni azon gondolkodni, hogy hűségprogramot vezess be, olyat, ami miatt érdemes visszatérniük. Ezzel együtt, foglalási díj bevezetését is meg lehet fontolni az új vendégek esetében. Pár
ezer forintos dij elég eros lehet, hogy ne akarják lemondani utolsó pillanatban. A törzsvendégeket pedig ismét aktivizálni kell, hogy ajánljanak téged, online és a munkahelyen is.

Új vendégek szerzéséhez érdemes lehet oktató jellegű videókat, szöveges vagy képes posztokat is készíteni.

Ha szeretnéd, szívesen segítek átnézni a marketingedet, és konkrét tanácsokat adok, hogyan érhetsz el jobban új vendégeket. Ha érdekel, írj bátran, szívesen beszélgetek róla!

Mit tehetek, ha a vendég elkezd alkudozni az árakon?

Egyértelműen ki kell állni az árak mellett – nem kell magyarázkodni. Ha valaki kérdez, nyugodtan el lehet mondani, hogy a szolgáltatás ára az árlista szerint történik, abban nincs alku. Ez nem bolt, hanem szaktudást és időt igénylő munka.

Székbérletes vállalkozóknak is kötelező adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot használni a szalonban
Az adatvédelmi törvény előírja, hogy minden személyes adat kezelése (név, telefonszám, e-mail cím stb.) csak megfelelő szabályozás mellett történhet. További információ ➤

Van házirendem, de egyre több vendég játssza ki a “beteg lettem” kártyát és utolsó pillanatban mondja le az időpontját. Mit tehetek?

Ha egyre több vendég mondja le az időpontját az utolsó pillanatban arra hivatkozva, hogy megbetegedett, érdemes foglalót kérned előre. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy komolyabban vegyék a lefoglalt időpontot, és csökkenjenek a lemondások.

Ehhez készíts egy foglalási szabályzatot, amiben világosan leírod:

  • hogyan lehet időpontot kérni,
  • mekkora a foglaló összege,
  • hogyan számít bele a szolgáltatás árába,
  • és mi történik, ha valaki nem jelenik meg vagy későn mondja le.

A foglalót többféleképpen is kérheted:

  • bankkártyás fizetéssel pl. Stripe-on keresztül,
  • számlázóprogramból küldött díjbekérővel,
  • vagy fizetési kérelemmel, amit ingyenesen indíthatsz a banki appodból (pl. OTP, CIB, Revolut stb.).

A foglaló összege levonásra kerül a végösszegből. Ha a vendég nem jön el, akkor ez az összeg lemondási díjként nálad marad.

Fontos, hogy ez akkor korrekt, ha te is vállalod, hogy ha miattad kell elhalasztani az időpontot, akkor kedvezményt adsz vagy a következő alkalom olcsóbb lesz – így kölcsönösen fair a megállapodás.

Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤

Alig jönnek új vendégek, és akik voltak, nem jönnek vissza, pedig nincs panasz, tartós a munka, a szalon is jó helyen van. Mi lehet a probléma?

A napokban sok szépségipari szakember írja, hogy a vendégek eltűnnek, nem vagy egyedül. Valószínűleg nem a munkád a gond, hanem több kisebb dolog együtt okozza, hogy nem jönnek vissza.

Ami okozhatja:

  • Túl sok a szolgáltató, erős a verseny, esetleg megjelent egy konkurencia a közelben
  • Új vendégek esetén gyakran csak ki akarják próbálni a szolgáltatót, hogy milyen a környezet, milyen munkát végez
  • Ha akció, árkedvezmény vagy más kedvezmény miatt jöttek, akkor elképzelhető, hogy csak az akció érdekelte őket. Az ilyen vendégeket nem érdemes megtartani
  • Nem alakul ki kötődés, árkedvezmény miatt átpártolnak máshoz
  • Elkezdték visszafogni a kiadásaikat
  • A posztok vagy hirdetések lehet, hogy nem szólnak elég erősen a vendégnek

Amit érdemes kipróbálni:

  • Írj rá az elmaradó régi vendégre, hogy foglalhatsz-e neki időpontot
  • Kínálj kedvezményt vagy ajándékot a visszatérőknek
  • Indíts hűségprogramot, amivel érdekelté teszed őket, hogy visszatérjenek
  • A megmaradt vendégeidnél indítsd el az ajánlóprogramot és adj nekik kedvezményt, ha hoznak új vendéget.
  • Érdemes megkérdezni a vendégeket, hogy szerintük mi lehet az oka vagy direktbe rákérdezni azoknál, akik nem jönnek vissza, hogy mi az oka a dolognak

Az okot kellene kideríteni, mert arra tudsz választ adni. Ráadásul ki ezért, ki azért maradhat el.

Székbérletes vállalkozóknak is kötelező adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot használni a szalonban
Az adatvédelmi törvény előírja, hogy minden személyes adat kezelése (név, telefonszám, e-mail cím stb.) csak megfelelő szabályozás mellett történhet. További információ ➤

Hogyan tudom beindítani a Facebook-oldalamat, hogy több követőm és vendégem legyen?

Először is: meg kell mutatnod magad. Ha senki nem tud rólad, senki nem fog követni.

Ehhez három dolgot érdemes csinálni:

  1. Tartalmat posztolni – legyen mit nézni az oldaladon, különben nem lesz miért követni.
  2. Hirdetni a szolgáltatásaidat – hogy elérd azokat, akik még nem ismernek.
  3. Nyereményjátékot indítani (időnként) – ez segíthet elindítani a követői növekedést, de nem elég önmagában.

Fontos: az emberek a Facebookra szórakozni mennek, nem keresni. Ha csak ajánlatokat posztolsz, az nem fog működni. Olyan tartalmakat érdemes kirakni, amik megállítják őket görgetés közben – pl. előtte-utána fotók, tippek, vicces vagy látványos tartalmak.

A hirdetések sokat segítenek, ha jól vannak beállítva – ebben tudok Neked segíteni. Írj üzenetet, ha szeretnéd, hogy megnézzük együtt, mit lehet kihozni az oldaladból.

Nem találtad meg, amit kerestél?
Küld el üzenetben nekünk a kérdésed, és hamarosan válaszolunk!
Küld el egy ismerősödnek: