A közösségi média kulcsfontosságú eszköze a szépségipari marketingnek, de gyakran felmerülnek kérdések, hogyan lehet hatékonyan posztolni és elérni a célközönséget. Ebben a szekcióban összegyűjtöm a legfontosabb kérdéseket és válaszokat, hogy segítsek eligazodni a közösségi média posztolás hatékonyságában, valamint a legjobb gyakorlatokban és stratégiákban, amelyek segítségével sikeresebb lehet a szalonmarketing.
A kérdések a hirdetés után kezdődnek
A válaszokhoz kattints a kérdésre!
Közösségi média posztolás – Gyakran Ismételt Kérdések és válaszok szépségipari szakembereknek
Hogyan tudnék szebb fotókat készíteni a pillás munkáimról?
A jó fotó alapja mindig a megfelelő fény. Fontos, hogy egyenletes, homogén megvilágítást használj – ne legyenek túl erős árnyékok vagy kiégett, világos foltok. A legjobb eredményt természetes fényben vagy jó minőségű körvilágítással, softboxszal érheted el.
A fény színhőmérséklete is számít:
- A túl hideg (kékes) vagy túl meleg (sárgás) fény eltorzíthatja a színeket.
- Néha a kép zöldes vagy pirosas lesz – ennek oka, hogy a környezet (pl. színes fal, törölköző) visszaverődő fénye elszínezi a fotót. Próbálj semleges hátteret (pl. fehér vagy szürke) használni a fotózásnál. Utólag is lehet színkorrekciót végezni.
A telefon automatikus korrekciói gyakran segítenek, de ne hagyatkozz csak erre – érdemes manuálisan is belenyúlni, főleg a fényerő és kontraszt beállításokba.
Fotózási szögek, beállítások:
- A vendég lehunyt szemét fotózd szemből, csak az egyik szemet mutatva – így a pillák íve és sűrűsége jól látható.
- Vagy fotózz fentről (a fejtető felől), amikor a vendég fekszik, nyitott szemmel néz felfelé – ez is kiemeli a pillák formáját.
- Használj fehér papírt vagy lapot az áll alá helyezve, háttérnek – ez visszaveri a fényt, világosítja az arcot, és kiemeli a pillákat is.
Ha haladó vagy:
Használhatod az iPhone portré módját (a sarokban a “f” ikonnal), és csökkentheted a rekeszértéket (f érték).
- Minél kisebb a szám (pl. f/2.0), annál kisebb a mélységélesség – vagyis csak a pillák lesznek élesek, a háttér életlen marad.
- Ez kiemeli a munkád, mert az emberi szem automatikusan arra fókuszál, ami éles.
A lényeg: a jó fotó nemcsak dokumentálja a munkád, hanem kiemeli annak szépségét – és ezt már egy kis odafigyeléssel is elérheted.
A törvények értelmében, csak akkor készíthetsz képet vagy videót és posztolhatod a közösségi médiában, ha a vendég beleegyezik. A beleegyezést írásban érdemes rögzíteni, a későbbi jogvita megelőzése érdekében. Innen beszerezheted az ehhez szükséges nyomtatványt ➤
Facebook posztolás
Ahhoz, hogy működjön a posztolás, szükség van üzleti oldalra?
A posztok jó eléréséhez nem kell Facebook üzleti oldal. Ezzel együtt, én azt javaslom, hogy mindenképpen hozd létre az üzleti oldalt. Ha a vendég a privát profilodon keresztül nézelődik, az nem ideális. Pár kattintással könnyen létrehozhatod az üzleti oldalt, és szívesen segítek, ha szükséges. Emellett a hirdetéseket is jobb, ha ezen az oldalon keresztül futtatod, hiszen így célzottabbak és professzionálisabbak lesznek. Ráadásul egy jól kialakított üzleti oldal sokkal jobb benyomást kelt, hiszen látszik, hogy energiát fektettél a munkádba.
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤
Miért van az, hogy rendszeresen posztolok, de mégsem jut el annyi emberhez?
A közösségi média algoritmusai az utóbbi években jelentősen megváltoztak. Ma már nem az a lényeg, hány követőd van, hanem az, hogy mennyire érdekes a posztod. Az algoritmus azt nézi, hogy mennyi reakciót, főként hozzászólást kap a poszt. Ha nem kap semmit, akkor azt fogja jelezni, hogy nem érdekes az embereknek, és ezért inkább más, jobb teljesítményt nyújtó posztokat kezd mutatni. Így a posztod gyorsan eltűnhet a hírfolyamból.
Például, egy 10 000 fős csoportban megosztott posztok is gyakran csak 30-40 emberhez jutnak el. Ezt támasztják alá valódi adatok is. Ha azt szeretnéd, hogy sok emberhez eljusson a posztod, olyan tartalomra van szükség, amire reagálnak: lájkolnak, hozzászólnak, megosztják. Tegyél fel kérdést, kérd ki a véleményüket, vagy tegyél fel szavazásokat, amelyek megmozgatják a fantáziájukat.
Bár a videók sokkal jobb elérést biztosíthatnak, Facebookon azokra is kevesebb reakció érkezik.
Az algoritmus azért működik így, mert a Facebook célja, hogy minél több időt töltsenek az emberek a platformon. Ehhez olyan posztokra van szükség, amelyek szórakoztatóak, érdekesek és aktív reakciókat váltanak ki. Így maradnak sokáig az oldalon az emberek, és így hirdetéseket is többet tud nekik mutatni a Facebook.
A legfontosabb tehát, hogy érdekes, aktivitást kiváltó posztokat tegyél közzé, ne csak egy szimpla “jó munkát” mutass be. Ma már senki nem fog lájkolni egy jó munkát, mert túl sok van belőle.
A rendszeres posztolás is kulcsfontosságú – heti 2-3 poszt elég ahhoz, hogy az algoritmus “szeresse” a tartalmadat.
A hirdetések egyébként segíthetnek ezen, mivel a célzott hirdetésekkel sokkal nagyobb elérést érhetsz el, főleg, ha a szalon környékén élő embereket célzod meg. 500-1000 Ft-os napi kerettel két hét alatt több ezer potenciális vendéget érhetsz el. Persze, a hirdetéseket jól kell összeállítani, hogy ne pazarolj pénzt, ezért, ha szeretnél, szívesen segítek a hirdetések készítésében és futtatásában.
Milyen ötleteitek vannak a tartalomgyártáshoz és az oldal nézettségének növeléséhez?
A tartalomgyártás során érdemes saját, autentikus anyagokat készíteni, de más oldalon látott tartalom átformálása is hasznos lehet, amennyiben az nem csupán másolás, hanem egyedi szempontból van újraalkotva.
Érdemes a követőket aktívan bevonni: kérdésekkel, szavazásokkal, vélemény kérésekkel. Lehet szórakoztató, vicces tartalmat is használni, mert szórakozni, tájékozódni mennek az emberek a közösségi oldalakra.
Készíthetsz hasznos tippeket, szakmai tanácsokat, érdekes információkat, vagy akár vendég véleményeket, szolgáltatásokat, technikákat bemutató tartalmakat posztolni. Az olyan posztok, amelyek bemutatják a szaktudásodat, de egyúttal kapcsolódnak a személyiségedhez is, jól működnek. Emellett az interakciók, például hozzászólások vagy kérdések, segítenek abban, hogy a követők jobban elköteleződjenek.
Itt vannak cikkek, amiket érdemes elovasni a témában:
25 ütős posztindító mondat, hogy elolvassák a bejegyzésedet
7 ötlet, amivel érdekesen mutathatod be posztjaidban a szolgáltatásodat
Árengedményekkel aláásod a saját árlistádat és folyamatosan veszteséget termelsz. A törzsvendégek hűségét akciók helyett értékkel kell elérni. Megnézem a részleteket ➤
TikTok posztolás
Előnyös TikTok oldalt létrehozni és hirdetéseket fizetni?
Én nem értek egyet ezzel. A TikTok-on valóban sok követőt lehet szerezni, de ezek közül csak kevesen élnek vagy dolgoznak a szalon környékén, így a videókba fektetett energia könnyen kárba vész. Ráadásul, ha valahova szórakozni mennek az emberek, az a TikTok pörgetése. Ahány szakember TikTok oldalát láttam, a legtöbb követő másik szakember, akik valószínűleg nem fognak időpontot foglalni.
Érdemes tehát mindenkinek alaposan átnézni a követői összetételt, hogy kinek is posztolnak. Ha túl sok a szolgáltató a követők között, akkor nem a célcsoportnak szólnak a posztok, vagy rossz platformot választottak.
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤