Szépségipari vállalkozás indítás – GYIK

(Utolsó frissítés: 2025. október 26. @ 17:40)

Itt találhatod a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a szépségipari vállalkozás indításával kapcsolatban, beleértve a marketinget, ügyfélszerzést, hirdetéseket és közösségi média stratégiákat, hogy segítséget nyújtsak a sikeres szalonépítéshez és üzemeltetéshez.

A válaszokhoz kattints a kérdésre!

Szépségipari vállalkozás indítás

Lehet főállás mellett mellékállásban pillázni, ha 6 órában vagyok bejelentve?

A főállás heti 36 órát meghaladó foglalkoztatást jelent. Emellett nem választhatod a KATA-s adózási formát, mivel KATA csak főállásban választható.

Ha 6 órában vagy bejelentve (heti 30 óra), akkor választható a KATA adózási forma, de ebben az esetben ez lesz a főállás és a heti 30 óra foglalkoztatás a mellékállás. (Új KATA törvény 2022. évi XIII. törvény)

Itt van egy cikk, amiben részletesen leírtuk, hogy milyen feltételek kellenek a műszempillás vállalkozás elindításához: Műszempilla építő vállalkozás indítása 2025-ben: a vállalkozás feltételei

Hogyan érdemes kezdeni a pillázást kezdőként Magyarországon? Feketén dolgozni anyagárban, vagy inkább KATÁt kiváltva?

Ha Magyarországon kezded a pillázást, két lehetőséged van: alkalmazottként dolgozni vagy KATA vállalkozóként elindulni.

A KATA esetén havi 50 ezer forintot kell fizetni, ezen felül szükséges könyvelő is, de pár vendéggel már meg is térülhet. Ehhez hozzá jönnek még a bérleti díj, anyagköltség és egyéb járulékos költségek, mint a közüzemek. Alkalmazottként stabil fizetést kapsz, de a munkaidődet nem te határozod meg, viszont jattot is kaphatsz.

A KATA előnye, hogy ha nincsenek más főállású jövedelmeid, akkor havi 50 ezer forintot kell csak fizetned a járulékokért. Ha van főállásod, akkor viszont magasabb járulékot kell fizetni.

A bejelentéskor a székhely és a telephely fogalmilag eltérőek, de lehetnek ugyanazon a helyen is. A székhely a hivatalos bejegyzett cím, ahol a hivatalos iratokat kezelik, míg a telephely a tényleges tevékenység helyszíne. Ha ugyanazon a helyen végzed a munkát, akkor nem szükséges külön telephelyet bejegyezni.

Ha érdekelnek a részletek, itt találsz egy cikket, amely segíthet elindulni: Műszempilla építő vállalkozás indítása 2025-ben: a vállalkozás feltételei

Székbérletes vállalkozóknak is kötelező adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot használni a szalonban
Az adatvédelmi törvény előírja, hogy minden személyes adat kezelése (név, telefonszám, e-mail cím stb.) csak megfelelő szabályozás mellett történhet. További információ ➤
A következő hónapban tervezem kiváltani a vállalkozóit, lehetséges meg a hónapban anyagárban portfolió bővítés céljából vendéget fogadni hivatalosan?

Hivatalosan csak a vállalkozói kiváltása után fogadhatsz vendégeket. Az anyagáras munkát nem ajánlom – tapasztalatból mondom, hogy gyakran nem azok az emberek jönnek ilyenkor, akiket szívesen látnál vendégként hosszú távon. Inkább nézd meg, hogy a környékbeli szalonok milyen árakon dolgoznak, mióta működnek, és ehhez igazítsd a saját árképzésed is.

A kezdeti időszakban érdemes barátokra, ismerősökre, családtagokra támaszkodni – ők az első vendégek, akik tovább is ajánlhatnak. Kezdd el tudatosan építeni a jelenléted a közösségi médiában, és ha gyorsabb eredményt szeretnél, akkor hirdetni is érdemes, főként a szalonod környékén, hogy egyáltalán tudjanak rólad.

Ha szükséged van segítségre a hirdetések beállításában vagy a marketinged elindításában, küldj egy üzenetet, szívesen segítek!

Igaz az, hogy újra kozmetikus vagy szépségtanácsadó végzettséghez kötött a pillázás?

Jelenleg egy joghézag miatt még lehet szakképesítés nélkül is pillázni, de kérdés, meddig marad ez így. Ha a szabályozás változik, akkor a szempillaépítést kizárólag kozmetikus, kozmetikus technikus, szépségtanácsadó (OKJ) vagy sminkes és szempillaépítő végzettséggel rendelkező szakemberek végezhetik majd.

Vannak elengedhetetlen nyomtatványok, amiket használni kell a szalonban
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési terved is. További információ ➤
Milyen képesítés szükséges szépségipari vállalkozás elindításához?

Az egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről, valamint egyes műszaki szabályozási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 34/2021. (VII. 26.) ITM rendelet szabályozza, hogy egyéni vállalkozóként milyen képesítés szükséges többek között szépségipari vállalkozás elindításához. A rendelet jelenleg a következőt tartalmazza (2025. április 09.):

Tevékenység: Aktuális divatirányzatnak, alkalomnak megfelelő frizura és hajszín készítése
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: fodrász
A képesítéssel önállóan: végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: fodrász
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

Tevékenység: Az egészséges test és bőr kozmetikai célú kezelése, ápolása, masszírozása, szépséghibáinak megszüntetése. Elektrokozmetikai kezelések, szőrtelenítés (ide nem értve a sminktetoválást)
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: Kozmetikus technikus
A képesítéssel önállóan: nem végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: Kozmetikus
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

Tevékenység: Kézápolás és műkörömépítés
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: Kéz- és lábápoló technikus kézápoló és körömkozmetikus szakmairánnyal; Manikűrös és körömdizájner
A képesítéssel önállóan: végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: Kézápoló és műkörömépítő; Kéz- és lábápoló, műkörömépítő
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

Tevékenység: Lábápolás
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: Kéz- és lábápoló technikus speciális lábápoló szakmairánnyal
A képesítéssel önállóan: végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: Lábápoló
Kéz- és lábápoló, műkörömépítő
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

Tevékenység: Lábon kialakult elváltozások speciális kezelése, a láb állapotának rehabilitálása
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: Kéz- és lábápoló technikus speciális lábápoló szakmairánnyal
A képesítéssel önállóan: nem végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: Speciális lábápoló
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

Tevékenység: Az egészséges test és bőr kozmetikai célú kiegészítő kezelése (sminktetoválás)
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: Kozmetikus technikus; Sminktetováló
A képesítéssel önállóan: nem végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: Kozmetikus
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤
Csak érettségivel tudok olyan képesítést szerezni, amivel műkörömös szalont nyithatok?

Az egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről, valamint egyes műszaki szabályozási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 34/2021. (VII. 26.) ITM rendelet szabályozza, hogy egyéni vállalkozóként milyen képesítés szükséges többek között szépségipari vállalkozás elindításához. A rendelet jelenleg azt tartalmazza (2025. április 09.), hogy

Tevékenység: Kézápolás és műkörömépítés
Választható szakma, szakképesítés, szervezett képzés: Kéz- és lábápoló technikus kézápoló és körömkozmetikus szakmairánnyal; Manikűrös és körömdizájner
A képesítéssel önállóan: végezhető
Korábbi előírt szakma, szakképesítés, egyéb képesítés, ami elfogadható: Kézápoló és műkörömépítő; Kéz- és lábápoló, műkörömépítő
Képesítés helyett a szakiránynak megfelelő más szakma, szakképesítés vagy magasabb szintű szakirányú végzettség: elfogadható

A Kéz- és lábápoló technikus képzés elkezdéséhez alapfokú iskolai végzettség szükséges, de a képzés érettségivel és technikus szintű választható szakma irányú szakképzettség megszerzésével zárul.
A Manikűrös és körömdizájner képzés pedig érettségihez kötött.

Ezért műkörmös szalon csak érettségi meglétével lehet nyitni.

A technikusi képzés további feltételei: Egészségügyi alkalmassági követelmény és pályaalkalmassági vizsgálat.

Műkörömös szalon indításával kapcsolatban itt olvashatsz egy részletes cikket: Műkörmös vállalkozás indítása 2025-ben: a vállalkozás feltételei

Vannak elengedhetetlen nyomtatványok, amiket használni kell a szalonban
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési terved is. További információ ➤
Érettségi nélkül tudok olyan képesítést szerezni, amivel műszempilla építő szalont nyithatok?

A műszempilla építő szalon nyitásához jelenleg nem szükséges érettségi végzettség. Mivel egy jogszabályhézag miatt a szempillaépítés jelenleg nem engedélyköteles tevékenység, nincs előírva szakképesítés vagy szervezett képzés az önálló tevékenység végzéséhez.

Bár a tevékenységhez nem szükséges hivatalos tanúsítvány, ajánlott elvégezni egy szempillaépítő tanfolyamot a megfelelő szaktudás megszerzése érdekében. Az ilyen tanfolyamok felvételi követelményei gyakran nem kérik az érettségi meglétét, azaz alafokú iskolai végzettséggel is tanfolyamot elvégezni és vállalkozást indítani.

Ezzel együtt, várható, hogy a jogszabályi ellentmondást megszüntetik és csak a Sminkes és szempillaépítő szakképzéssel lehet majd pillás szalont nyitni. Ez a képzés viszont már érettségihez kötött!

A műszempilla építő vállalkozás indításával kapcsolatban itt van egy részletes cikkünk: Műszempilla építő vállalkozás indítása 2025-ben: a vállalkozás feltételei

Vannak elengedhetetlen nyomtatványok, amiket használni kell a szalonban
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési terved is. További információ ➤
Milyen engedélyek, feltételek szükségesek a képzettségen kívül egy műkörmös szalon nyitásához?

A műkörmös szalon nyitásához és működtetéséhez az alábbi követelményeket kell teljesíteni:​

  1. Engedélyek és bejelentések:
    • A tevékenység végzéséhez nincs szükség külön engedélyre vagy bejelentésre, kivéve, ha termékértékesítést is tervezel. ​
  2. Infrastruktúra és helyiségek:
    • Mellékhelyiség (WC): Biztosítani kell, vagy rendelkezni kell befogadó nyilatkozattal.​
    • Öltöző: Szükséges, vagy helyettesíthető befogadó nyilatkozattal.​
  3. Pénzügyi eszközök:
    • Pénztárgép: Csak termék eladásához kötelező a készpénzes tranzakciók nyilvántartásához. Szolgáltatáshoz elég a nyugta.​
  4. Egészségügyi és munkavédelmi előírások:
    • Üzemorvos: Munkavállalók esetén kötelező.​
    • Munkahelyi kockázatelemzés: Legalább 1 bejelentett vagy alkalmi munkavállaló foglalkoztatása esetén szükséges.​
    • Kémiai kockázatelemzés: A szalonban használt vegyi anyagok miatt elengedhetetlen.​
    • Egyéni védőeszközök juttatásának rendje: Legalább 1 bejelentett vagy alkalmi munkavállaló esetén szükséges dokumentálni.​
  5. Biztonsági felülvizsgálatok és dokumentációk:
    • Érintésvédelmi minősítő irat és felülvizsgálat: Az elektromos berendezések biztonságának igazolására.​
    • Tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálat és minősítő irat: Az erősáramú berendezések és tűzvédelmi rendszerek ellenőrzésére.​
  6. Tűzvédelmi előírások:
    • Tűzvédelmi szabályzat: 5 vagy több fő foglalkoztatása esetén kötelező.​
    • Tűzvédelmi oktatás: Minden bejelentett vagy alkalmi munkavállalónak biztosítani kell.​
  7. Munkavédelmi oktatás:
    • Minden bejelentett vagy alkalmi munkavállalónak kötelező.​
  8. Biztonsági felszerelések:
    • Mentőláda: Elsősegélynyújtáshoz szükséges eszközök biztosítása.​ A láda tartalmának van lejárati ideje!
    • Tűzvédelmi készülék (poroltó): A tűz elleni védekezéshez elengedhetetlen.​
  9. Jelölések és tájékoztatók:
    • Táblák kihelyezése: Fontos információk és útmutatók megjelenítése.​
    • Kijárat jelzése: Menekülési útvonalak egyértelmű megjelölése.​
    • Tűzvédelmi készülék jelzése: A tűzoltó készülékek helyének feltüntetése.​
    • Mentőláda jelzése: Az elsősegélynyújtó felszerelés helyének megjelölése.​
    • Tűzeseti főkapcsoló jelzése: Az áramtalanítási pontok egyértelmű jelölése.​
    • Segélyhívó számok kihelyezése: Vészhelyzet esetén hívható számok feltüntetése.​
  10. Egyéb kötelezettségek:
    • Vendégkönyv: A vendégek észrevételeinek rögzítésére szolgáló nyilvántartás.
    • Zajkibocsátási határérték betartása: Amennyiben zenét szolgáltatsz (pl. rádió, háttérzene), a zajszintnek meg kell felelnie az előírt határértékeknek.
    • Adatvédelmi Tájékoztató és Adatkezelési Szabályzat: GDPR miatt a vendégek adatainak kezelése miatt kötelező.
    • Árlista: Jól látható helyen kell kifüggeszteni, hogy a vendégek tájékozódhassanak az árakról.
    • Nyitvatartási idő: Akkor is ki kell tenni, ha csak bejelentkezés alapján fogad vendéget a szalon.
    • Házirend: A vendégekre és a dolgozókra is vonatkozik.

Ezen követelmények teljesítése biztosítja a műkörmös szalon jogszabályoknak megfelelő és biztonságos működését.

Vannak elengedhetetlen nyomtatványok, amiket használni kell a szalonban
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési terved is. További információ ➤
Milyen feltételeknek kell megfelelni fodrászszalon megnyitásához?

A fodrászszalon megnyitásához és működtetéséhez az alábbi feltételeknek kell megfelelni:

  1. Engedélyek és bejelentések: A fodrászati tevékenységhez nincs szükség külön engedélyre vagy bejelentésre, kivéve, ha fodrászati cikkek kereskedelmét is folytatja az üzlet.
  2. Munkavédelmi és tűzvédelmi előírások: A munkavédelmi szabályok és tűzvédelmi előírások betartása kötelező, beleértve a szükséges dokumentációk, oktatások és kockázatelemzések elkészítését.
  3. Helyiségek és felszerelések:
    • Mosdóhelyiségek: Személyzeti WC biztosítása szükséges (vagy befogadó nyilatkozat). Ha az üzletben egyszerre 10 vagy több vendég tartózkodik, vendég WC is szükséges. ​
    • Öltöző: A dolgozók számára öltöző biztosítása szükséges (vagy befogadó nyilatkozat). ​
  4. Pénzügyi eszközök: Pénztárgép használata kötelező a készpénzes tranzakciók nyilvántartásához. ​
  5. Egészségügyi követelmények: Ha alkalmazottakat foglalkoztat, üzemorvosi vizsgálatok elvégzése szükséges. ​
  6. Kockázatelemzések:
    • Munkahelyi kockázatelemzés: Legalább egy bejelentett vagy alkalmi munkavállaló esetén szükséges. ​
    • Kémiai kockázatelemzés: A fodrászati tevékenység során használt vegyszerek miatt szükséges. ​
  7. Védőeszközök: Az egyéni védőeszközök juttatásának rendjét dokumentálni kell, ha legalább egy bejelentett vagy alkalmi munkavállalót foglalkoztat. ​
  8. Villamos biztonság:
    • Érintésvédelmi minősítő irat: Az elektromos berendezések biztonságosságának igazolására. ​
    • Tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálat: Az erősáramú berendezések tűzvédelmi megfelelőségének ellenőrzése. ​
  9. Tűzvédelem:
    • Tűzvédelmi szabályzat: Öt vagy több fő alkalmazása esetén szükséges. ​
    • Kiürítési számítás: Ha az üzlet befogadóképessége eléri az 50 főt.
    • Tűzvédelmi oktatás: Minden bejelentett vagy alkalmi munkavállaló számára kötelező.
  10. Munkavédelmi oktatás: Minden bejelentett vagy alkalmi munkavállaló számára kötelező. ​
  11. Elsősegélynyújtás:
    • Mentőláda: Könnyen elérhető helyen kell elhelyezni.
  12. Tűzoltó készülék: Poroltó beszerzése és karbantartása szükséges. ​
  13. Jelzések és táblák:
    • Kijárat jelzése: „Kijárat” feliratú tábla kihelyezése.
    • Tűzvédelmi készülék jelzése: A poroltó helyének megjelölése.
    • Mentőláda jelzése: Az elsősegélydoboz helyének megjelölése.
    • Tűzeseti főkapcsoló jelzése: Az elektromos főkapcsoló helyének megjelölése.
    • Segélyhívó számok: Jól látható helyen történő feltüntetése.
  14. Egyéb kihelyezendő dokumentumok:
    • Vendégkönyv: A vendégek visszajelzéseinek gyűjtésére.
    • Adatvédelmi Tájékoztató és Adatkezelési Szabályzat: GDPR miatt a vendégek adatainak kezelése miatt kötelező.
    • Árlista: Jól látható helyen kell kifüggeszteni, hogy a vendégek tájékozódhassanak az árakról.
    • Nyitvatartási idő: Akkor is ki kell tenni, ha csak bejelentkezés alapján fogad vendéget a szalon.
    • Házirend: A vendégekre és a dolgozókra is vonatkozik.
    • Hozzájáruló Nyilatkozat fotó és videó készítéséhez és közzétételéhez: Amennyiben fotó vagy videó készül a vendégről, amelyen felismerhető (akár a tükörképe is), akkor csak a vendég engedélyével lehet felvételt készíteni és nyilvánosan megjelentetni a felvételt.
Vannak elengedhetetlen nyomtatványok, amiket használni kell a szalonban
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési naplód is. További információ ➤
Szépségszalon megnyitásához szükséges engedély?

Ha szépségipari szolgáltatást szeretnél végezni – akár egy saját tulajdonú ingatlanban kialakított lakásszalonban, akár bérelt üzlethelyiségben –, akkor ehhez nincs szükség önkormányzati engedélyre vagy előzetes bejelentésre. A kezelések elvégzéséhez tehát hatósági jóváhagyás nem kell.
Az viszont már más megítélés alá esik, ha a szolgáltatás mellett kozmetikumokat vagy egyéb termékeket is árusítasz. Mivel ez már kiskereskedelmi tevékenységnek számít, az értékesítést külön jelezni kell az illetékes önkormányzat felé. Ez akkor is igaz, ha csak az általad használt termékeket kínálod megvételre a vendégeidnek otthoni használatra.

Székbérletes vállalkozóknak is kötelező adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot használni a szalonban
Az adatvédelmi törvény előírja, hogy minden személyes adat kezelése (név, telefonszám, e-mail cím stb.) csak megfelelő szabályozás mellett történhet. További információ ➤
Milyen szabályok vonatkoznak egy szalon helyiségre?

A 6/1969. (IX.4.) EÜM., a fodrász, a kozmetikus és a lábápolóipar, valamint a körükbe tartozó tevékenységek folytatásának közegészségügyi szabályairól szóló rendeletet 1969-ben adták ki. Ez volt az a szabályozás, amely tartalmazta, hogy egy szalonnak (fodrászat) milyen ÁNTSZ feltételeknek kell megfelelni a működéshez.

Bár a rendeletet 2008. január 1.-től kezdődően hatályon kívül helyezték, és jelenleg nincs a területet szabályozó rendelet, a hatóság ezt kéri számon egy ellenőrzés során.

A rendelet főbb szabályai:

A helyiségre vonatkozóan:

  • A kozmetikai helyiség legyen külön bejáraton át megközelíthető és száraz, továbbá ne legyen pincehelyiség.
  • Az alapterület egy munkahelyre minimum 6 m2, a belmagasság nem lehet 2,2 méternél kevesebb.
  • A padlózat résmentes, könnyen mosható, tisztítható felületű burkolat legyen. Az oldalfalak másfél méter magasságban mosható felületűek egyenek. 
  • Tilos a helyiségben az ipar gyakorlását nem szolgáló tárgyakat
  • tartani, vagy oda állatot bevinni.
  • Lehetőség szerint természetes megvilágítás legyen a helyiségek legalább egy hatodában. A mesterséges megvilágítás a finom munkahelyekre előírt (min. 300 lux) megvilágítási erősségű legyen.
  • A szellőzés rendszeres és lehetőleg természetes szellőzés legyen. Nem kellő természetes szellőzésnél óránként kétszeres légcserét biztosító mesterséges szellőző berendezés szükséges. A fűtési idényben a helyiség megfelelő fűtéséről gondoskodni kell.

 A felszerelési tárgyak, munkaeszközökre vonatkozóan:

  • A felszerelési tárgyakat, munkaeszközöket és edényeket jó karban, használható állapotban, a szennyeződéstől védetten, tisztán kell tartani. Hibás, vagy rozsdás eszközt nem szabad használni.
  • A munkaeszközöket használat előtt illetve után tisztítani és fertőtleníteni kell, például 1 ezrelékes neomagnolos vízben, eszközfertőtlenítő spray-vel (pl. mikrozid liquid) vagy csírátlanító fertőtlenítő kabinban (pl. ózon kabin).
  • A műanyag eszközöket a fémeszközök fertőtlenítésére előírt vegyszerekkel, azonos módon kell fertőtleníteni.
  • A papírból készült eszközöket ismételten felhasználni nem szabad.
  • A tiszta fehérneműt (törölköző, lepedő, terítő stb.) a szennyestől elkülönítve kell tárolni, a vendégnek mindig tiszta, mosott, vasalt fehérnemű adható. A fehérnemű tárolására szolgáló tartályokat vagy rekeszeket állandóan tisztán kell tartani.
  • A munkavégzéshez csak biztonsági előírásoknak megfelelően működő és engedélyezett munkaeszközök (gépek) használhatók

Személyes higiéniára vonatkozóan:

  • fertőtlenítő kézmosás (pl. clarasept-tel).
  • A vendégek kiszolgálásával foglalkozó személyek munka közben fehér, világos színű és állandóan tisztán tartott munkaruhát (munkaköpenyt) kötelesek viselni.
  • Kezüket és körmeiket kötelesek állandóan tisztán tartani. (Műköröm, hosszú köröm, festett köröm viselése nem ajánlott.)
  • Minden vendég kiszolgálása előtt és illemhely használata után
Székbérletes vállalkozóknak is kötelező adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot használni a szalonban
Az adatvédelmi törvény előírja, hogy minden személyes adat kezelése (név, telefonszám, e-mail cím stb.) csak megfelelő szabályozás mellett történhet. További információ ➤

Ha otthon dolgozom, oda van bejelentve a vállalkozásom, de külön épületben és klímával fűtök, akkor be kell fizetnem a kéményadót?

Minden vállalkozásnak – függetlenül attól, hogy egyéni vagy társas, milyen méretű vagy mivel foglalkozik – kötelező ellenőriztetnie és szükség esetén tisztíttatnia a bejegyzett székhely, telephely vagy fióktelep kéményét.

A munkát az adott vármegyében működő kéményseprőipari szolgáltatónál kell megrendelni.

Gázüzemű, zárt égésterű berendezések esetén ez kétévente, minden más esetben évente esedékes. A szolgáltatók listája elérhető a BM OKF honlapján: Kéményseprőipari tevékenységet ellátók országos nyilvántartása.

Társasházban működő cégek esetén a kémények közös tulajdonban vannak, így az ellenőrzést a katasztrófavédelem végzi sormunka keretében, külön megrendelés nélkül. Ezért azonban költségtérítést kell fizetni, az adott lakásra vagy helyiségre eső rész alapján. A díj ÁFA-mentes és utalással fizetendő.

Sormunkán felüli vizsgálat (pl. használatbavétel vagy műszaki ellenőrzés) esetén az önálló ingatlanokban a nyilvántartott szolgáltató, míg társasházaknál a katasztrófavédelem végzi a munkát, szintén térítés ellenében.

Szükséges engedélyt kérni a főbérlőtől/lakóktól, albérletben végzett szempillás vállalkozás működtetéséhez?

Székhely bejelentése albérletben

Ha albérletben élsz, és ott szeretnél vállalkozást indítani, a vállalkozás székhelyének bejelentéséhez szükséged van a tulajdonos írásos hozzájárulására, azaz egy befogadó nyilatkozatra. Ez akkor is érvényes, ha nem főállásban, hanem csak heti néhány vendéggel dolgoznál. A székhely bejelentése kötelező minden vállalkozás számára, függetlenül attól, hogy milyen gyakorisággal végzed a tevékenységet.

Társasházi hozzájárulás

Amennyiben a tevékenységedet társasházban végzed, érdemes tájékozódni a társasház házirendjéről és a közös képviselőnél, hogy engedélyezik-e az ilyen jellegű tevékenységet. Bár jogszabály nem írja elő kötelezően a társasház hozzájárulását, a jó szomszédi viszony és a későbbi problémák elkerülése érdekében célszerű előzetesen egyeztetni.​

Kéményellenőrzés és díjfizetés

A vállalkozás székhelyének bejelentése önmagában nem vonja maga után a lakossági ingyenes kéményellenőrzés megszűnését. A kéményellenőrzés díjkötelessé válása attól függ, hogy az ingatlanban milyen típusú tüzelőberendezés található, és hogy az ingatlan társasházi vagy önálló. A pontos szabályozás és díjszabás a helyi kéményseprőipari szolgáltatótól szerezhető be.​

Összefoglalva, ha albérletben szeretnél vállalkozást indítani, szükséged van a tulajdonos írásos hozzájárulására. Társasház esetén érdemes a közös képviselővel is egyeztetni. A kéményellenőrzés díjfizetési kötelezettsége pedig az ingatlan és a tüzelőberendezés típusától függ.

Vannak elengedhetetlen nyomtatványok, amiket használni kell a szalonban
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési terved is. További információ ➤

Ingyenes honlapot érdemes készíteni? Egyszerű a karbantartása?

Én honlap építést, frissítést is vállalok szépségipari szakembereknek, több fős szalonoknak és képzőhelyeknek egyaránt.

Ezzel együtt, honlap karbantartást is vállalok. hogy biztosan működjön az oldal folyamatosan. Illetve adatfrissítéseket is (árlista, szolgáltatások stb). Épp azért, hogy a szakember a vendégekkel foglalkozzon és ne kelljen szolgáltatónak, marketingesnek, IT-snak lennie. Plusz, hirdetéseket is landing oldalra irányítok, amit szintén a honlap tárhelyén lehet felépíteni.

A Webnode és hasonló ingyenes webhelyek jók, kezdésnek mindenképp. Azonban – mint a közösségi média oldalak – nem a felhasználóé. Ha leáll, megszűnik, akkor egyik napról a másikra eltűnik az oldal az internetről. A saját tárhely és domain ezzel szemben, mindaddig az övé marad, amíg fizeti (pár ezer forint évente csak). Ha a tárhelyszolgáltató meg is szűnne (ma már ritka), akkor is egy másik helyen fel lehet építeni az oldalt és a domain Google indexelése megmarad, azaz nem tűnik el az oldal. A látogató észre se veszi, hogy valami történt.

Illetve, az sem mindegy, hogy egy Webnode URL-re megy a vendég vagy azt látja, hogy saját domain neve van. Azaz, bizalmat jelent, hiszen energiát és pénzt fektetett a megjelenésbe. Az ügyfélkezelésnek ez is a része.

És igen, tudom, hogy nem mindenki engedheti meg magának. Ezért igyekszem egyszerű, de működő honlapokat létrehozni, mert ez még megfizethető.

A Szalontuning szolgáltatásai között egyébként olyan egyéni weboldalakat is kínálok, amelyek karbantartását én végzem, és a Szalontuning domain neve alatt helyezkedik el, élvezve a teljes honlap Google indexelését. Ez egy nagyon olcsó és egyszerű megoldás, és kényelmes is minden szakembernek.

Ha szeretnél árajánlatot kérni egy teljes saját honlap építésre, akkor írj nekem egy üzenetet:

Mikortól lehet elkérni a munkáimért pénzt és mennyi a realis ár?

Gyakorlás alatt lehet anyagáron dolgozni, de szerintem fontos, hogy minél hamarabb eljuss oda, hogy még a barátok is fizessenek a munkádért – sőt, ajánljanak is másoknak. Ez nemcsak a bevétel miatt fontos, hanem azért is, hogy te is komolyan vedd magad, és mások is úgy tekintsenek rád, mint szakemberre.

Az ár sok mindentől függ:

  • Hol van a szalonod vagy hol dolgozol (város, kerület, falu, lakás stb.)
  • Milyen vendégkört célzol meg (fiatalok, idősebbek, átlagos jövedelműek, prémium vendégek)
  • Mennyi a kiadásod (anyagköltség, bérlés, idő, tanfolyamok stb.)

Érdemes megnézni a környékbeli konkurenciát: milyen áron dolgoznak, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, és milyen színvonalon. Ehhez tudod igazítani a saját árad. Kezdéskor akár egy kicsit alacsonyabb áron is indulhatsz, de ne árazd magad túl alul, mert később nehezebb lesz árat emelni, és könnyen azt kommunikálhatja, hogy nem vagy elég jó.

A cél az, hogy ne csak betérjenek hozzád egyszer, hanem elégedettek legyenek, és visszajárjanak – ehhez pedig nemcsak az ár, hanem az élmény és az eredmény is számít. Ha értéket adsz, kérhetsz érte pénzt.

Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤

Sok pillás és körmös hirdeti, hogy SZÉP-kártyát elfogad, pedig hivatalosan nem lehet. Ez, hogy lehetséges?

2025-ben változott egy kissé az elfogadás rendje. Itt van az MBH Bank dokumentuma, ahol felsorolják, hogy a TEÁOR ’25 alapján melyek a SZÉP kártyával fizethető szolgáltatások köre.

Ami a szépségiparhoz tartozik vagy közel áll hozzá:

• gyógymasszőr tevékenysége

• ergoterapeuta tevékenysége

• foglalkozás-terapeuta tevékenysége

• olyan hagyományos gyógyászati szolgáltatások nyújtása, amelyek különféle régóta fennálló és még mindig fejlődő gyakorlatokat foglalnak magukban, amelyek a modern orvostudomány kialakulása előtt vagy alatt alakultak ki a különböző társadalmakban, így pl. hagyományos kínai orvoslás, pl. akupunktúra, kínai gyógynövény-terápiák, unani, hagyományos afrikai gyógyászat

• kiegészítő terápiás szolgáltatások nyújtása, pl. Alexander-terápia, aromaterápia, Bach-terápia és más virágterápiák, testterápia, ayurvédikus gyógyászat, gyógynövény-terápia, naturopátia, táplálkozásterápia

• alternatív terápiás szolgáltatások nyújtása, pl. homeopátia, kiropraktika, oszteopátia, kristályterápia, iridológia, kineziológia, radionika

• gyógyítók (természetgyógyászok) tevékenysége

• hipnoterápia

• reflexoterápiás tevékenység

• Cesar- és Mensendieck-gyógyterapeuták tevékenysége

• naprapátia

• m.n.s. emberi egészséget szolgáló tevékenységek:

• optometria, hidroterápia, beszédterápia, podiátria/gyógypedikűr stb. területén végzett paramedicinális tevékenység

• podiáter/gyógypedikűrös tevékenysége

• bőrterapeuta tevékenysége

• shiatsu, thai masszázs, watsu, tuina qigong

• törökfürdők, szaunák és gőzfürdők, gyógyfürdők, szoláriumok,

zsírcsökkentő és karcsúsító szalonok stb. tevékenysége

• a nem gyógyászati célú masszázsszalonok tevékenysége

A dokumentum itt található:
https://www.mbhszepkartya.hu/sw/static/file/mbhszep_elfogadhato_tevekenysegi_korok_teaor.pdf


Részletre történő vásárlás esetén a KATA-s vállalkozóként kitől és milyen igazolást kell beszereznem?

Részletre történő vásárlás (például hitelre vagy áruhitelre történő vásárlás) esetén egy KATA-s egyéni vállalkozónak – ha magánszemélyként vásárol – ugyanúgy kell igazolnia a jövedelmét, mint más vásárlóknak, csak az ő jövedelme nem klasszikus munkabér, hanem vállalkozói bevétel, amit más módon kell igazolni.

Két fő esetet kell megkülönböztetni:

1. Magánszemélyként vásárol részletre (nem a vállalkozás nevében)

Ebben az esetben a hitelező vagy áruhitel szolgáltató jövedelemigazolást kérhet, amit a KATA-s vállalkozónak így kell teljesítenie:

Szükséges dokumentumok:

  • NAV jövedelemigazolás (a megelőző év(ek) bevallása alapján)
    Ezt az ügyfélkapun keresztül lehet kérni, vagy személyesen a NAV-nál. A neve: „Jövedelemigazolás hitelfelvételhez”
    (NAV nyomtatvány: IGAZOL vagy elektronikus formában az eBEV portálon keresztül)
  • Vállalkozói számlakivonatok az elmúlt 3–6 hónapra
    A hitelintézet kérheti, ha nincs elég kimutatott éves jövedelem.
  • KATA-s adóbevallás
    Ez a vállalkozás éves bevételét mutatja, nem a jövedelmet – de az értékeléshez kérhetik.
  • Nyilatkozat a bevételről/havi jövedelemről
    Egyes hitelezők elfogadják, főként kisebb összegű részletfizetés esetén.

Fontos:

A KATA nem mutat ki klasszikus “jövedelmet”, csak bevételt. A hitelező ezt saját szabályzata szerint értékeli, jellemzően a bevétel kb. 60%-át tekinti jövedelemnek.

2. Vállalkozásként (cégesen) vásárol részletre

Ebben az esetben a következőket kérhetik:

  • Cégkivonat vagy vállalkozói igazolás
  • Adóhatósági igazolás a köztartozás-mentességről (NAV)
  • Bankszámlakivonatok a vállalkozói számláról
  • Éves KATA-bevallás
  • Számlák, amelyek a vállalkozás bevételeit igazolják

Ez bonyolultabb, és a részletfizetés, illetve hitelfelvétel sok szolgáltatónál csak magánszemélyként lehetséges – nem biztos, hogy elfogadják céges vásárlásra.

Hitelfelvétel előtt mindenképp javasolt egyezteni a hitelfolyósító intézettel a szükséges igazolások tekintetében.

Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤
Megéri alkalmazottat foglalkoztatni szalonban? Milyen feltételei vannak?

Alkalmazottat foglalkoztatni egy szépségipari szalonban bizonyos feltételek mellett igenis megéri – de csak akkor, ha a vállalkozás elér egy stabil, kiszámítható forgalmat, és van stratégia a kihasználtságukra. Az alkalmazott fix költség, ezért ha nincs elég vendég, hamar veszteségessé válhat.

Mikor éri meg alkalmazottat felvenni?
Alkalmazott akkor éri meg, ha:

  • Több vendég van, mint amit egyedül el tudsz látni
  • Biztosított a folyamatos beosztás és kihasználtság (min. 60–70%)
  • A bére és járulékai kitermelhetők a bevételből
  • Olyan szolgáltatást végez, amit te nem (pl. másik szakág – fodrász, sminktetováló, kozmetikus)
  • Kiegészítő bevételt hoz (pl. termékértékesítés, upsell)
  • Nem akarod alvállalkozóként foglalkoztatni (pl. bérleti díjjal), mert inkább stabil, saját csapatot akarsz

Ha kezdő vagy, kisebb kockázattal jár egy székbérlő fogadása. Ha viszont stabil szalont építesz, márkát, akkor hosszabb távon alkalmazottal nagyobb kontrollod lehet a szolgáltatás minősége, ára és vendégélmény felett.

Alkalmazás feltételei:

1. Be kell jelenteni a munkavállalót:

  • NAV online bejelentő rendszerében (T1041 nyomtatvány)
  • Szükséges egy munkaszerződés is (minimum bér, munkarend, feladatkör)

2. Munkabér és járulékok kifizetése:

  • Minimálbér vagy garantált bérminimum (2025-ben: kb. 320 000 Ft bruttó)
  • Teljes munkaidőre ennek kb. 160–170%-a a teljes bérköltség járulékokkal

3. Munkavédelmi és munkaügyi előírások betartása:

  • Munkaidő-nyilvántartás
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat
  • Alap munkavédelmi oktatás

4. Könyvelő vagy bérszámfejtő szükséges:

  • A bejelentés, bérszámfejtés, járulékfizetés kezelése miatt
Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤
Érdemes-e még bele vágni a pillás szakmába? Megtérül, ha elkezdem egyetem mellett?

Ez egy nagyon nehéz kérdés. Egyrészt igaz, hogy gazdasági oldalról (és némelyek egészségügyi oldalról) elhagyják a pillákat. Másrészt, mindig lesz újabb és újabb nő, aki szeretné kipróbálni. Nincs statisztikai adat arra, hogy most hogyan áll a helyzet.

Azt mindenképp figyelembe kell venni, hogy a szabályozási hiányosságok miatt hirtelen nagyon sok pillás jelent meg a piacon és kínálja a szolgáltatását. Ez azt jelenti, hogy aki most szeretne elindulni, annak nem csak jónak kell lenni (nagyon jónak), hanem nagy hangsúlyt kell fektetni a marketingbe is. A szépségipari szolgáltatások marketingjének nehézsége, hogy a vendégek akkor váltanak szolgáltatót, ha valamiért szükségessé válik: nem az elvárt minőség, túl magas ár, nehezen foglalható időpont, költözés, élethelyzet változás stb. Ezeket a vendégeket lehet becsábítani a szalonba és őket kell meggyőzni, hogy maradjanak. Miközben sok másik vállalkozó is ezen dolgozik.

Mindenképpen idő kialakítani vendégkört. Ezt lehet gyorsítani például hirdetésekkel, rendszeres posztolásokkal, mert a vendégek megnyerésének első lépése, hogy egyáltalán tudjanak a szolgáltatóról. (Itt egy picit felhívnám a figyelmet arra, hogy ha a poszt vagy a hirdetés olyan, mint mindenki másé, akkor nincs meg az előny.)
Ha jó vagy a szakmában (és a vendégkezelésben), akkor ki lehet építeni vendégkört és akkor jövedelmező lesz.

Egyetem mellett is lehet csinálni, ha van energiád (és időd) építeni, marketingezni és tanulni egyszerre. (Én azért nem vagyok benne biztos, hogy hosszú távon jobb, mint a diploma, de ez szakirány és személyes beállítottság kérdése.)

Facebook és Instagram hirdetésekkel gyorsan válhatsz ismertté a szalonod környékén
Pillás, körmös, kozmetikus vállalkozás indítása hirdetések nélkül olyan, mintha egy tűt ejtenél a tengerbe. A hirdetések tornádóként csapnak hatalmas hullámokat. Megnézem a részleteket ➤
Adhatok számlát minden vendégemnek nyugta helyett?

Igen, lehet mindenkinek számlát kiállítani. A nyugta egy engedmény, ha bizonyos feltételek teljesülnek.
Amikor bevezetik az e-nyugtát, akkor is lehet majd, de onnantól csak elektronikusan.

Ha kézzel ír valaki számlát, azt viszont fel kell tölteni az elektronikus rendszerbe.
Az alábbi feltételek együttes fennállása esetén adható nyugta:

  • csak magánszemély vásárlók részére bocsájtható ki (B2C), értelemszerűen vállalkozásnak nem, hisz nekik nevükre, címükre és adószámukra szóló számla kell,
  • csak abban az esetben, ha bármely módon azonnal (még aznap) a vásárlás pillanatában történik a teljes vételár kifizetés (pl. bankkártya),
  • 900.000 Ft-nál kevesebbet fizet a vevő.

Amennyiben ezeket a feltételeket valaki teljesíteni tudja az adott ügylet során, akkor adhat gépi, kézi vagy e-nyugtát a vevőjének. Viszont semmiképpen sem adható nyugta, hanem csak számlával bizonylatolhatunk abban az esetben, ha mondjuk utal a magánszemély vevő, ha pl. utánvétes a fizetési mód, vagy ha készpénzben fizet és kér (akár vállalkozás, akár magánszemély) névre szóló számlát.

Ebben a 4. pont a nyugta adás

Bevezethetek foglalót a vállalkozásom elindítása után?

Igen, természetesen be lehet vezetni foglalót, akár a vállalkozás elindítása után is. Ez egy teljesen jogszerű és gyakori gyakorlat a szolgáltatói szektorban – különösen a szépségiparban, ahol egy-egy időpont kiesése komoly bevételkiesést okozhat.

Hogyan érdemes kommunikálni?
Új vendégek esetén jelezd világosan, hogy az időpont lefoglalásához foglalót kérsz. Ezt már az időpont-egyeztetéskor, vagy akár az online időpontfoglaló felületen is célszerű közölni.

Törzsvendégek esetében lehetőséged van rugalmasabb szabályt alkalmazni – például csak akkor kéred a foglalót, ha már előfordult lemondás nélküli meg nem jelenés. Fontos azonban, hogy mindenkit egyenlő elbírálásban részesíts, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.

Ha egy törzsvendég nem jelenik meg, már az első eset után érdemes kedvesen, de határozottan jelezni, hogy ez hátrányos a többi vendéged számára is, mert a kiesett időt nem tudod másnak átadni. A bevételkiesés neked probléma – de az emberek gyakran inkább akkor értik meg a helyzet súlyát, ha másokkal szembeni következményekre hívod fel a figyelmet (pl. „más nem tudott időpontot kapni”).

Fontos jogi tudnivalók:
Foglalónak nevezd, ne előlegnek!

  • Az előleg visszajár, ha a szolgáltatás nem történik meg.
  • A foglaló viszont nem jár vissza a vendég hibájából történő lemondás/nem megjelenés esetén, és biztosítja a helyet a naptárban.

Írásos nyoma legyen: mindig adj róla számlát vagy nyugtát, lehetőség szerint előreutalás vagy online fizetés formájában, hogy könnyen követhető legyen.

Szabályzatban is érdemes rögzíteni (pl. ÁSZF-ben vagy foglalási tájékoztatóban), hogy mik a feltételei a foglalónak, és milyen esetben veszik el.

Tetováló szalont szeretnék nyitni. Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

A vállalkozási és adózási formától függetlenül a legfontosabb dolgok a következők:

Engedélyek és bejelentések:
– A tevékenység végzéséhez megfelelő végzettség szükséges (eltérő a testtetováló és a sminktetováló).
– MOHU-val külön szerződés szükséges a veszélyes anyagok (tűk, vérrel szennyezett eszközök) veszélyes hulladék tárolásáról és elszállításáról.

Infrastruktúra és helyiségek:
– Mellékhelyiség (WC): Biztosítani kell.
– Öltöző, alkalmazottak esetén szükséges.

Pénzügyi eszközök:
– Pénztárgép: Csak termék eladásához kötelező a készpénzes tranzakciók nyilvántartásához. Szolgáltatáshoz elég a nyugta.

Egészségügyi és munkavédelmi előírások:
– Üzemorvos: Munkavállalók esetén kötelező.
– Munkahelyi kockázatelemzés: Legalább 1 bejelentett vagy alkalmi munkavállaló foglalkoztatása esetén szükséges.
– Kémiai kockázatelemzés: A szalonban használt vegyi anyagok miatt elengedhetetlen. Minden vegyi anyagról, (tisztítószertől a festékig) biztonságtechnikai adatlapot kell letölteni, nyomtatni és tárolni.
– Egyéni védőeszközök juttatásának rendje: Legalább 1 bejelentett vagy alkalmi munkavállaló esetén szükséges dokumentálni.

Biztonsági felülvizsgálatok és dokumentációk:
– Érintésvédelmi minősítő irat és felülvizsgálat: Az elektromos berendezések biztonságának igazolására.
– Tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálat és minősítő irat: Az erősáramú berendezések és tűzvédelmi rendszerek ellenőrzésére.

Tűzvédelmi előírások:
– Tűzvédelmi szabályzat: 5 vagy több fő foglalkoztatása esetén kötelező.
– Tűzvédelmi oktatás: Minden bejelentett vagy alkalmi munkavállalónak biztosítani kell.

Munkavédelmi oktatás:
– Minden bejelentett vagy alkalmi munkavállalónak kötelező.

Biztonsági felszerelések:
– Mentőláda: Elsősegélynyújtáshoz szükséges eszközök biztosítása. A láda tartalmának van lejárati ideje!
– Tűzvédelmi készülék (poroltó): A tűz elleni védekezéshez elengedhetetlen.

Jelölések és tájékoztatók:
– Táblák kihelyezése: Fontos információk és útmutatók megjelenítése.
– Kijárat jelzése: Menekülési útvonalak egyértelmű megjelölése.
– Tűzvédelmi készülék jelzése: A tűzoltó készülékek helyének feltüntetése.
– Mentőláda jelzése: Az elsősegélynyújtó felszerelés helyének megjelölése.
– Tűzeseti főkapcsoló jelzése: Az áramtalanítási pontok egyértelmű jelölése.
– Segélyhívó számok kihelyezése: Vészhelyzet esetén hívható számok feltüntetése.

Egyéb kötelezettségek:
– Vendégkönyv: A vendégek észrevételeinek rögzítésére szolgáló nyilvántartás.
– Zajkibocsátási határérték betartása: Amennyiben zenét szolgáltatsz (pl. rádió, háttérzene), a zajszintnek meg kell felelnie az előírt határértékeknek.
– Adatvédelmi Tájékoztató és Adatkezelési Szabályzat: GDPR miatt a vendégek adatainak kezelése miatt kötelező.
– Bevételnyilvántartó (NAV ezen ellenőrzi a bevételeket).
– Árlista: Jól látható helyen kell kifüggeszteni, hogy a vendégek tájékozódhassanak az árakról.
– Nyitvatartási idő: Akkor is ki kell tenni, ha csak bejelentkezés alapján fogad vendéget a szalon.
– Házirend: A vendégekre és a dolgozókra is vonatkozik.

Nem kötelező, de a működés szempontjából hasznos
– Vendégkarton (vendégek adatainak kezelésére és hozzájáruló nyilatkozat a szolgáltatás igénybevételére a kockázatok figyelembevételével)
– Kezelési terv és kezelési napló (elvégzett szolgáltatások, problémák vezetéséhez, például használt festékek, allergiás reakciók stb.)
– Időpontlemondási szabályzat (a visszaélések csökkentése miatt)
– Foglalási szabályzat (a foglalás rendje, kell-e előleg, mennyi idővel hamarabb mondhatja le stb.)
– Házirend (általános viselkedés a szalonban)
– Ajándékutalvány (marketing célra kiváló eszköz)

Marketing szempontból fontos
– Közösségi média oldal (Facebook üzleti oldal általános)
– Közösségi média hirdetések (különösen az induláskor, mert vendégkört gyorsan csak hirdetésekkel lehet építeni)
– Saját weboldal vagy honlap (a munkák, árak bemutatására a legjobb, jól felépítve később kiválthatja a fizetett hirdetéseket)
– Ajánló- és hűségprogramok szintén segítenek a vendégkör kialakításában és megtartásában.

A fenti felsorolásból sok mindenben tudunk segíteni, például nyomtatványok, szabályzatok elkészítésében, illetve teljeskörű marketing szolgáltatásokat is vállalunk honlap építéstől a közösségi média hirdetésekig. Ha szeretnél ezekben segítséget vagy árajánlatot kérni, kérem keress bizalommal.

Nem találtad meg, amit kerestél?
Küld el üzenetben nekünk a kérdésed, és hamarosan válaszolunk!

Küld el egy ismerősödnek: