Szeretnéd tudni, hogyan érheted el a legtöbb vendéget a posztjaiddal?
A közösségi médiában való sikeres posztolás nem a véletlenen múlik! Tudatos tervezéssel növelheted a foglalásaid számát és a bevételedet. Segítek ebben!
Töltsd ki a „Szépségipari szolgáltatók posztolási szokásai a közösségi médiában” című felmérésünket és az eredmények alapján olyan marketing tanácsokat és posztolási tervet készítek Neked, amely segít a hatékonyabb posztokok készítésében és posztolási szokások tervezésében. A kérdőív csak 19 kérdésből és 5-10 perc alatt kitöltheted.
Kattints a gombra és töltsd ki Te is a kérdőívet!
Az ügyfelek 93%-a szerint a személyes ajánlások megbízhatóbbak, mint a hirdetések. Egy baráttól, kollégától vagy családtagtól kapott első kézből származó ajánlás könnyebben szólítja meg az új ügyfeleket, mint bármely más marketing- vagy hirdetési mód. Cikkünkben megtudhatod, hogy hozhatsz létre hatékony ajánlóprogramot.
Az új ügyfelek megszerzése a legtöbb szépségipari szakember fejében az első számú dolog, és az egyik legjobb módja annak, hogy új ügyfeleket szerezz, egy hivatalos ajánlóprogram. Az ajánlóprogram segítségével új ügyfeleket juttathatsz be üzletedbe, miközben jutalmazod a legelkötelezettebb ügyfeleidet, így erősíted a megtartást.
A hét népszerű termékei
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Mi az az ajánlóprogram?
A szépségápolási szolgáltató ajánlóprogram egy ügyfélkör- és forgalom növelési marketing eszköz, amely a meglévő ügyfeleket jutalmazza, ha új vendéget hoznak be az üzletedbe. A módszert dicsérik hatékonyságáért és a kisvállalkozások számára is könnyű megvalósíthatóságáért. Íme azok az okok, ami miatt kihagyhatatlan ötlet minden szépségipari vállalkozó számára:
- A környéken élő ügyfelek bevonzása: A szépségápolási szolgáltatást nyújtó vállalkozások akkor virágoznak, ha támogatást találnak a helyi közösségben. Az ügyfélkör jelentős része jól behatárolható földrajzi közelségben él és ezeket az embereket kell elérni. Az adatvédelmi biztonság egyre szélesebb körű elterjedésével egyre nehezebbé válik annak biztosítása, hogy földrajzilag célzott fizetett hirdetései ténylegesen eljussanak az üzleted vonzáskörzetében élő potenciális ügyfelekhez. A meglévő ügyfelek szájról szájra történő ajánlásai azonban garantáltan eljutnak a helyi közönséghez.
- Hiteles és megbízható: az ügyfelek 93%-a szerint az ajánlások megbízhatóbbak, mint a hirdetések. Egy baráttól, kollégától vagy családtagtól kapott első kézből származó ajánlás könnyebben megszólalhat az ügyfelek körében, mint bármely más marketing- vagy hirdetési mód.
- Csak azért fizess, amit meg is kapsz: A fizetett online hirdetésekkel ellentétben vállalkozásodnak csak akkor kell fizetnie az ajánlásokért, ha azok sikeresen új bevételt, új ügyfelet hoznak.
- A kezedben marad az irányítás: Az ajánlóprogram lehetővé teszi a saját szabályaid megalkotását. A program minden részletét személyre szabhatod anélkül, hogy harmadik fél marketingeszközével kellene foglalkoznod.
Eddig jól hangzik, ugye? Most nézzük meg, hogy hogyan tudod felépíteni az ütős ajánlóprogramodat.
Hogyan készíthetsz gyilkos ajánlóprogramot?
1 | Szárnyald túl az elvárásokat
Az ajánlóprogram létrehozásának legelső és legfontosabb lépése, hogy megörvendeztesd meglévő ügyfeleidet és felülmúld elvárásaikat. Amikor vendégeid úgy érzik, hogy megnyerték veled a főnyereményt, és egy kicsit büszkébben tartják a fejüket, azt mások is észreveszik, és megkérdezik tőlük, hogy ki a körmösük, fodrászuk, kozmetikusuk, pillásuk, masszőrük, sminkesük. Ha elégedettek veled és az általad nyújtott szolgáltatással, hosszasan részletezik a dicséretedet, és természetesen új ügyfeleket akarnak küldeni hozzád.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak
2 | Hozd létre a visszautasíthatatlan ajánlatodat
A következő lépésben el kell döntened, hogy hogyan nézzen ki a vállalkozásod ajánlóprogramja. Mit ér egy ajánlás a vállalkozásomnak? Ez a kérdés áll az összes szépségápolási szolgáltatást nyújtó ajánlóprogram középpontjában. Ennél a pontnál érdemes lehet megvizsgálni a versenytársaid programjait, mit kínálnak ők? El kell döntened, hogyan jutalmazod az új ügyfeleket hozó vendégeket. Többféle lehetőség közül választhatsz:
- Minden olyan személynek, aki ajánlja a szolgáltatásaidat, adsz egy ingyenes terméket vagy kedvezményt a következő szolgáltatására?
- Minden ajánlott személy után kapnak valamit, vagy több embert kell hozzád irányítaniuk, hogy jutalmat kapjanak?
- A kedvezmény egy ingyenes kiegészítő szolgáltatás, termék vagy százalékos árengedmény a teljes árból?
Ezután döntsd el, hogy az új vendég mit kap. Itt is több lehetőséget érdemes átgondolnod:
- Kaphatnak különleges kedvezményt, mint első alkalommal megjelent vendég?
- Lehet valami ingyenes kiegészítő szolgáltatás vagy termék?
Ne feledd, hogy az új ügyfeleknek nincs nagy szükségük ösztönzésre, ha valaki – akit ismernek, kedvelnek és akiben megbíznak – ajánlja a szolgáltatásaidat.
Vállalkozásod védelme érdekében a lehető legvilágosabban írd le a feltételeket. Próbáld meg előre látni az esetleges kiskapukat, kérdéseket vagy problémákat, hogy biztosítani tudd a program problémamentes elindítását és működtetését.
Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.
De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.
3 | Hirdesd az ajánlatodat
Ha már tudod, miből áll az ajánlóprogramod, a következő lépés az, hogy elkezdj beszélni a programodról. Természetes módon folytass beszélgetéseket az ügyfeleiddel, például kérdezd meg őket, ismernek-e valakit, aki új körmöst, fodrászt, pillást, kozmetikust, sminkest, masszőrt keres. Függetlenül attól, hogyan válaszolnak, meséld el nekik, hogy van egy ajánlóprogramod, és mond el nekik az általad kínált jutalmakat, amit akkor kapnak, ha új vendégeket küldenek az üzletedbe.
Egy másik módja az ajánlóprogramod terjesztésének a közösségi média használata. Például nyilvánosan mondhatsz köszönetet azoknak, akik hivatkoztak rád, és megjelölnek téged vagy vállalkozásodat közösségi média bejegyzéseikben. Ilyenkor mindenképp említsd meg azt az ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatást, amelyet legközelebbi látogatásukkor kapnak. Így a köszöneted és az ajánlatod is eljut mindenkihez, aki a posztot megnézi.
A közösségi médiában beszélni az ajánlásokról egy további előnnyel is jár: egyszerű módon tudatod az emberekkel, hogy keresett szolgáltató vagy. Az emberek pedig nem akarnak kimaradni valamiből, amivel nyerhetnek (FOMO).
Tedd közzé honlapodon és közösségi oldalaidon. Ügyfeleid, akik szolgáltatásaidat és áraidat böngészik nagyobb valószínűséggel ajánlanak új ügyfelet, ha látják, hogy jutalmat kapnak érte következő foglalásuk alkalmával. Még csak személyes találkozás sem szükséges a programod ismertetéséhez.
Használd meglévő ügyfeleid email címét és értesítsd őket az ajánlóprogramod részleteiről.
Szakértői tanács: Levélben – és persze minden egyéb módon is – legyél udvarias. Íme egy lehetséges megfogalmazás, amit emailben küldhetsz el meglévő ügyfeleidnek:
Ajánlásod a legnagyobb elismerés számomra!
Ha meg vagy elégedve szolgáltatásaimmal, akkor nagy elismerés lenne nekem, ha ajánlanád üzletemet ismerőseidnek, barátaidnak. A segítségedért cserébe te is és az új vendégünk is egy egyszeri xx % kedvezményt kaptok egy-egy igénybe vett szolgáltatás árából.
Köszönöm, hogy segítesz a növekedésben!
Ha már a programod elindítása előtt irányítottak hozzád ügyfeleket, felajánlhatod nekik a jutalmat, amit a következő látogatásuk alkalmával kaphatnak meg. Mond el nekik, hogy megérdemelték azáltal, hogy korábban már hivatkoztak rád, és tudasd velük azt is, hogy további jutalmakat szerezhetnek, ha még több ügyfélnek ajánlják a szolgáltatásaidat.
4 | Kövesd nyomon az ajánlóprogramodat
Az ajánlóprogramok egyik legfontosabb része az adatok nyomon követése. Először is meg kell kérdezned az új ügyfeleket, hol hallottak a szolgáltatásaidról. Ezután gondoskodnod kell arról, hogy megfelelő nyilvántartást vezess arról, kinek kell felajánlani a jutalmat, ki ajánlotta az új vendéget hozzád.
5 | Ne felejtsd el köszönetet mondani
Végül ösztönözd a további ajánlásokat azáltal, hogy személyesen köszönöd meg a téged ajánló ügyfeleknek az ajánlásukat. Hívd fel őket, küldj nekik SMS üzenetet vagy személyes üzenetet közösségi csatornán, írj emailt vagy mond el személyesen, ha következő napokban foglalt időpontja van. Ha van olyan ügyfeled, aki sok embert ajánl, ne félj megtenni további lépéseket, és ajándékozd meg egy ajándékutalvánnyal, hívd meg egy kávéra vagy ebédre, és tudasd vele, mennyit jelent az ajánlás az üzleted számára.
Összegzés
Az ajánlóprogramok kiemelkedően hatékonyak az új ügyfelek megszerzésében, mert az emberek szerint a személyes ajánlások megbízhatóbbak a hirdetéseknél. A cikkünkben öt lépésben mutattuk be egy ajánlóprogram létrehozásának folyamatát. Az első lépés a meglévő ügyfelek elégedettségének növelése, majd a visszautasíthatatlan ajánlat létrehozása következik. A harmadik lépés az ajánlóprogram népszerűsítése az ügyfelek körében. A negyedik lépés a program sikeres működtetéséhez szükséges nyomon követés, míg az ötödik és utolsó lépés a köszönetnyilvánítás és az ajánló ügyfelek jutalmazása.
Fogalmazd meg és indítsd el saját ajánlóprogramodat, hogy jelentős előnyt szerezz versenytársaiddal szemben.
A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.