Agyadra megy, hogy a vendéged már tizedjére módosítja az időpontját?
A mai rohanó világban nagyon fontos, hogy egy szépségipari szakember jól ossza be az idejét. Az időpontfoglalások egyszerű kezelése és a szolgáltatások hatékony megszervezése sokat segíthet abban, hogy jobban menjen a munka. A cikkemben arról lesz szó, hogyan segíthet Neked egy online időpontfoglaló rendszer abban, hogy jobban kihasználd az idődet, és megosztok néhány hasznos tippet is, hogyan teheted hatékonyabbá a vállalkozásod.
[Van egy szuper ötletem, hogyan juthatsz ingyen online időpontfoglaló rendszerhez, ha még nincs sok vendéged. Nem az enyém, de én is használom, és tényleg jó. Érdekel? Kattints ide, töltsd ki az ingyenes kérdőívet, hogy milyen eszközök segíthetnek vállalkozásod növekedésében, és küldöm is a részleteket!]
Volt már olyan, hogy épp kezelés közben megszólalt a telefonod a zsebedben? Elég kellemetlen érzés olajos kézzel előhalászni, vagy félbehagyni egy agyagpakolást csak azért, hogy időpontot egyeztess egy másik vendéggel. Képzeld el, ahogy a vendéged vár, miközben a festéket már 5 perce ki kellett volna mosni a hajából, de te még mindig a telefonon próbálsz segíteni valakinek, aki nem tud dönteni az időpontjáról. (Mint ma reggel a fiam, aki az egyik pillanatban a Minecraftos pólót akart felvenni, de aztán meggondolta magát és a Pokémonost vette elő. Végül egy dínósban indultunk el 20 perces késéssel…) Az online időpontfoglaló rendszer mindezt megoldja helyetted, így te teljes figyelmeddel a vendégedre koncentrálhatsz, és a telefonhívások miatt sem kell aggódnod!
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Az ügyfélélmény az első, de nem kell beleőszülni!
A modern időpontfoglalási rendszerek bevezetése nem csak a szalonok kiváltsága, hiszen elsődlegesen az ügyfélkiszolgálás minőségének javítását célozza. A hagyományos, telefonos időpont egyeztetési módszerek időigényesek és kényelmetlenek, akár a vendégeid, akár a Te számodra is. Ezzel szemben egy online foglalási rendszer lehetővé teszi vendégeid számára, hogy egyszerűen és kényelmesen válasszanak időpontot. Önállóan alakíthatják, hogy illeszkedjen a saját időbeosztásukhoz, csökkentve ezzel a felesleges telefonhívásokat és az ütemezési hibákat.
“Az időpontfoglaló rendszer működtetése azoknak a vendégeknek is nagyszerű lehetőség, akik egyébként nem szeretnek telefonon egyeztetni időpontokról.” – mondja Valter Izabella a Barocco Beauty Bar szépségszalon üzletvezetője. Hozzáteszi: “Teljes rugalmasságot biztosít a vendégeknek, hogy azt az időpontot foglalják le maguknak, amely a legalkalmasabb az időbeosztásuknak.”
Az online rendszeren keresztül a vendégek maguk választhatják ki a nekik megfelelő dátumot, időpontot és szolgáltatást. Szalonok esetében pedig akár a kívánt szakembert is. Ez a fokozott kontroll és rugalmasság megerősíti a vendégek döntéshozatali képességét, lehetővé téve számukra, hogy a saját ütemtervük szerint időzítsék a szépségápolási kezeléseket. A legjobb időpontfoglaló rendszer csökkenti a foglalt telefon miatti várakozási időt. A telefonos egyeztetések okozta frusztráció csökkentése pedig általánosságban véve javítja az ügyfélélményt.
Növeld a hatékonyságodat időpontfoglaló rendszer használatával!
Minden szépségipari vállalkozás üzleti sikerének alapja a hatékony időbeosztás. Egy jól kialakított online időpontfoglaló rendszer segít az üzletedben optimalizálni a munkabeosztásodat. Biztosítja a foglalások egyenletes elosztását a nap során, nem megfeledkezve a pihenőidőről sem. A vendégek a lefoglalt időpontra érkeznek és legfeljebb csak az ajtóban találkoznak a következő vendéggel. Így arra is tudsz időt biztosítani, hogy rendbe tedd a munkaállomásodat.
“Mi az első perctől kezdve használunk online időpontfoglaló rendszert, mert szerettük volna minden vendégünket kifogástalan környezetben fogadni, ahol a szolgáltatás ideje alatt teljes kikapcsolódást tudunk nyújtani más vendégek zavaró jelenléte nélkül. A rendszer pontosan mutatja a vendégeknek a szabad időpontokat és a kezelések idejét is, így ezzel az idővel tudnak kalkulálni a napi időbeosztásuk során. A szolgáltatások között ki tudunk alakítani 5-10 percet, amit arra használunk fel, hogy tisztára varázsoljuk a munkaállomást a következő vendég érkezése előtt. Az ügyfélélmény így lesz teljes.” – mondja Izabella.
Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.
De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.
Az időpontfoglaló rendszer segít abban, hogy jobban átlásd az üzleted működését. Elemzi a korábbi időszakok adatait, és megmutatja, mikor van a legtöbb vendéged, mely szolgáltatások a legnépszerűbbek, és mennyi bevétel származik ezekből. Ennek alapján könnyen eldöntheted, hogy mikor érdemes több időpontot kínálni, mely szolgáltatásokat érdemes fejleszteni, vagy akár elhagyni. Ez segít abban, hogy az üzleted ne legyen se túlterhelt, se kihasználatlan. Ha jól osztod be az idődet, te is hatékonyabban tudsz dolgozni, és a vendégeid is elégedettebbek lesznek, mert mindig egy kipihent, mosolygós szakemberrel találkozhatnak.
“Az időpontfoglaló rendszer használatával könnyedén tudjuk követni a foglalásokat, lemondásokat és pontos adatokat kapunk az egyes szolgáltatások népszerűségéről is. Ez nagyban segít abban, hogy a kevésbé népszerű szolgáltatásaink forgalmát valamilyen marketing eszközzel növeljük. Látjuk, hogy időről időre hol kell erősíteni az ajánlatainkon.” – mondja Izabella a Barocco üzletvezetője.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak
Automatizált a foglalások
A mobiltelefonról is elérhető legjobb időpontfoglaló rendszer napi 24 órában működik. De ez biztosan nem mondható el arról, aki telefonon keresztül veszi fel a foglalásokat.
“Meglepő volt számunkra, hogy a foglalások elemzése során kiderült, a foglalások mintegy 20%-a este 20 és reggel 8 óra között történik. Ha elemezzük ezt a trendet érthető, hiszen a vendégeink ebben az időszakban vannak otthon és tudnak kicsit magukkal foglalkozni a gyerekek vagy a munka nélkülözésével. Ez persze 20%-os előnyt jelent minden más szépségszalonnal szemben, akik nem használnak foglalási rendszert, mert ki venné fel a telefont hajnali 1-kor?” – teszi fel a kérdést Izabella, és folytatja: “Az online foglalás akkor is működik, amikor mi zárva vagyunk. Legyen az hétvége, ünnepnap vagy éppen szabadságolás, vendégeink folyamatosan foglalhatnak időpontot akár előre 90 nappal. És teszik is, hiszen éppen ilyenkor érnek rá magukkal foglalkozni kicsit a napi rohanás mellett. Elmehetünk pihenni vagy vendégségbe, közben jönnek a foglalások a következő hetekre. Ez igazán kényelmes és rendkívül hasznos!”
Meg nem jelenések és lemondások csökkentése
A szépségápolási szolgáltatást nyújtó üzletek számára a meg nem jelenések és az utolsó pillanatos lemondások jelentős anyagi veszteséget és erőforrás-pazarlást jelentenek. A kár nem csak abból keletkezik, hogy a vendég nem jön el és nem fizeti ki a szolgáltatás árát, hanem abból is, hogy az utlsó pillanatban felszabaduló időpontokra lehetetlen új vendéget találni. Így a kiesés duplán jelentkezik.
Egy automatizált online időpontfoglaló rendszer segítségével csökkenthetők ezek a kihívások. A rendszer lehetővé teszi automatikus emlékeztetők küldését a vendégeknek a közelgő időpontok előtt. “A mi szalonunkban is kihívást jelent, amikor egy vendég az utolsó pillanatban mondja le az időpontját vagy nem jön el a kezelésre. A működésünk során azonban egyetlen alkalommal sem fordult elő, hogy a vendég azért nem jött el, mert elfelejtette az időpontját, köszönhetően az automata emlékeztetőknek. A rendszer megengedi, hogy a vendég maga mondja le az időpontot 24 órával a kezelés előtt és így nekünk is van még időnk pótolni a kiesést, csökkentve ezzel a veszteséget. Ez így mindenkinek kényelmes.” – vélekedik Izabella.
A legtöbb online időpontfoglaló rendszer lehetővé teszi, hogy a vendégeket e-mailben és SMS-ben is emlékeztesd a lefoglalt időpontjaikról. Ez arra ösztönzi őket, hogy erősítsék meg vagy szükség esetén ütemezzék át a találkozójukat. Egy jól megfogalmazott lemondási szabályzat, a lemondási határidő rugalmas beállítása, valamint az átütemezési folyamat megkönnyítése segít minimalizálni a bevételkiesést és biztosítja az időpontok hatékony kihasználását.
Professzionális időgazdálkodás
Egy jó időpontfoglalási rendszer segít átlátni a napi, heti és havi teendőket. Így könnyebb beosztani az időt és az erőforrásokat, ami növeli a hatékonyságot. “Amit nagyon szeretek az időpontfoglaló rendszerben az az, hogy előre 3 hónapra tudnak foglalni a vendégeink új időpontot, ami alapján mi pontosan tudjuk tervezni az időbeosztásunkat. A rendszert azt is lehetővé teszi, hogy kizárjuk a foglalásokból az ünnepnapokat vagy a szabadságra fordított időszakot. A szolgáltatás végén a vendéggel közösen tudjuk kiválasztani a következő időpontot, így biztosan nem feledkezik meg róla senki. Ha mindezt papíron, telefonnal a kezemben kellene megvalósítanom, biztosan káosz lenne a foglalások körül.” – mondja Valter Izabella.
Ha elkerülöd a túlzsúfoltságot és az üres időpontokat, jobban kihasználhatod a szalon nyitvatartási idejét, és gördülékenyebbé teheted a munkát magadnak és a vendégeidnek. Egy jól szervezett időbeosztással minden találkozó időtartamát optimalizálhatod. Ez nemcsak hatékonyabbá teszi a munkát, hanem javítja a vendégek elégedettségét is, és pontosan tudni fogod, mikor érkezik a következő vendéged.
Növeld a bevételedet
A hatékony időpontfoglaló rendszer jelentősen hozzájárul egy szépségápolási szolgáltatásokat nyújtó üzlet bevételi lehetőségeinek növekedéséhez. A duplázott foglalások elkerülésével és az időbeosztás finomításával növelhető a kiszolgált vendégek száma naponta, anélkül, hogy ez a szolgáltatások minőségének rovására menne.
Továbbá, a modern ütemező szoftverek adatelemzési és jelentéskészítési képességei segítenek azonosítani a piaci trendeket, legnépszerűbb szolgáltatásokat, és a hűséges vendégeket. Ez az értékes információ irányt mutathat a marketingstratégiának, lehetőséget adva célzott promóciók kidolgozására vagy új szolgáltatások bevezetésére a bevétel növelése érdekében.
De ezen is túlmenően, egy olyan professzionális online időpontfoglaló rendszer képes hűségprogramok kezelésére is. Ez pedig hatalmas előnyt jelent az ügyfélkör bővítésére és a bevételek növelésére. A professzionális időpont ütemező rendszer képes Hitel-, Idő- és Látogatási igazolványok létrehozása és kezelése.:
- Idő (egy adott időszakra érvényes, amely alatt a rendszer korlátlan számú foglalást tesz lehetővé az ügyfél számára)
- Hitel (meghatározott értékre kiállított hitel, amelyből minden egyes alkalommal, amikor az ügyfél foglal, a szolgáltatás árának megfelelő értéket levonják)
- Látogatás (meghatározott számú látogatásra érvényes; minden egyes alkalommal, amikor az ügyfél foglal, egy látogatás levonásra kerül a bérletből)
Így képes kezelni ajándékutalványokat, hűségprogramokat, adott időszakra vonatkozó promóciókat vagy akár klub jellegű vendégkör építést is.
Az adatokra alapozott megoldások alkalmazásával helyes üzleti döntéseket hozhatsz, amelyek nemcsak a bevételeidet maximalizálják, hanem elősegítik a vállalkozásod üzleti növekedését is.
A hét népszerű termékei
Következtetés
Az időpontfoglaló rendszer bevezetése egy okos húzás minden szépségápolási szolgáltatást nyújtó szakember számára. A modern technológia és az automatizáció alkalmazásával javítható és automatizálható az ügyfélszolgálat minősége, fokozható a hatékonyság, csökkenthető a nem megjelenések száma, és növelhető a bevétel. Legyen szó önálló ütemező alkalmazásról vagy teljes körű szalonmenedzsment rendszerről, az előnyök kétségtelenek.
Ma már egy re nagyobb elvárás, hogy egyéni vállalkozókhoz is online tudjanak bejelentkezni a vendégek és ne kelljen azon izgulniuk, hogy mikor fogod tudni felvenni a telefont. Van olcsó (sőt ingyenes!) megoldás arra, hogy Neked is legyen saját időpontfoglaló rendszered. [Ehhez kattints ide, töltsd ki az ingyenes kérdőívet, és küldöm is a részleteket! (Tényleg nem kapok érte pénzt…)]
Lépj be a digitális korba, és add meg vállalkozásodnak azt a versenyelőnyt, amit az egyszerűsített időpont-ütemezés nyújthat.
A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.