Szépségipari hűségprogramok 6 típusa: Mivel tudsz több ügyfelet vonzani üzletedbe?

Szeretnéd tudni, hogyan érheted el a legtöbb vendéget a posztjaiddal?

A közösségi médiában való sikeres posztolás nem a véletlenen múlik! Tudatos tervezéssel növelheted a foglalásaid számát és a bevételedet. Segítek ebben!

Töltsd ki a „Szépségipari szolgáltatók posztolási szokásai a közösségi médiában” című felmérésünket és az eredmények alapján olyan marketing tanácsokat és posztolási tervet készítek Neked, amely segít a hatékonyabb posztokok készítésében és posztolási szokások tervezésében. A kérdőív csak 19 kérdésből és 5-10 perc alatt kitöltheted.

Kattints a gombra és töltsd ki Te is a kérdőívet!

Tudtad, hogy a hűséges ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolnak egy olyan márkától, amelyben megbíznak, és nagyobb valószínűséggel képviselik a Te üzletedet? A kutatások szerint az ügyfelek 77%-a egyetlen pozitív élmény után is ajánlana egy márkát ismerősének. Vendégeid, mint „minimarketingesek” segíthetnek kiegészítheti saját marketingtevékenységedet, hogy új potenciális vendégeket vonzz be üzletedbe, és ehhez a hűségprogram egy nagyszerű eszköz. Ha szeretnéd megismerni a szépségipari hűségprogramok 6 típusát, akkor maradj velünk!

Szépségipari hűségprogramok 6 típusa: Mivel tudsz több ügyfelet vonzani üzletedbe?

Minden kiemelkedő szalontulajdonos tudja, hogy a vendégek megtartása és a hűség a siker kulcsa. Egyszerűen azért, mert egy meglévő vendég megtartására fordított költség töredéke az új vendégek megszerzésére fordított marketing és egyéb tevékenység teljes költségének. A törzsvendég rendszeresen és magasabb értékű szolgáltatásokat fog igénybe venni, mivel bízik a márkában és a minőségben. Egy új vendég ezzel szemben még bizalmatlan, ismerkedik és visszafogottan költ általa nem ismert színvonalú szolgáltatásra. De ez ugyan úgy igaz egy egyéni vállalkozóra is, legyél akár kozmetikus, körmös, fodrász, pillás, sminkes, masszőr vagy PMU művész.

Egyedi weboldal szépségipari vállalkozóknak
Egyedi weboldal szépségipari vállalkozóknak

Legyen szó akár szalonról, akár egyéni szépségápolási vállalkozásról, a hűségprogram segít hűséges vendégeket vonzani és megtartani. A jutalmazási program megvalósítása további okot ad vendégeidnek arra, hogy téged és szolgáltatásaidat válasszák, előnyben részesítve versenytársaid előtt.

Íme egy útmutató mindenhez, amit a hűségprogramokról tudnod kell – az előnyeitől, típusaitól és példáitól kezdve egészen a létrehozásának módjáig.

↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓

Mi az a hűségprogram?

Mint ahogy az Ügyfélhűség a szépségiparban: Hogyan tarthatod meg ügyfeleidet 8 lépésben című cikkünkben már összefoglaltuk, a hűségprogram egy módja annak, hogy a szépségipari vállalkozások jutalmazzák a hűséges vendégeket. Hatékonyan használva hasznos marketing módszer lehet az üzletedbe való látogatás és a szolgáltatásaidra szánt összeg növelésére. 

A hűségprogramok különleges kedvezményeket, jutalmakat vagy előnyöket kínálnak a visszatérő vendégeknek azzal a céllal, hogy növeljék a megtartásukat. Nincs szükség nagy marketing-költségre az létrehozásukhoz és működésükhöz, és bevezetésük után is meglehetősen alacsony a fenntartási költség.

E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Szépségipari vállalkozás indítása - 6 részes eBook sorozat

A szépségipari hűségprogramok előnyei

A hűségprogramok végső előnye a visszatérő, hűséges ügyfelek, mivel ők újra és újra meg fogják látogatni üzletedet, és magasabb értékű szolgáltatásaidat is igénybe veszik. Ezek a programok növelhetik továbbá az ajánlásaidat is és így az ismeretségedet. 

Megfelelő stratégia mellett a jutalomprogram a következő előnyökkel segítheti vállalkozásod növekedését:

Segít a vendégek megtartásában: A visszatérő vendégek a legjobb típusú vendégek, és egy hűségprogram segít kifejezni az elismerésüket a hűségükért. A professzionális ügyfélmegtartás egyik formája az, ha az emberek úgy érzik, megbecsülik őket, és ösztönözni kell őket a visszatérésre.

Ösztönzi a további ajánlásokat: Egy jól felépített hűségprogram jutalmazza a jelenlegi ügyfeleidet, ha barátaikat vagy ismerőseiket az üzletedbe irányítják. Még ha a programod nem is tartalmaz ajánlások utáni jutalmat, vendégeid továbbra is ajánlhatnak egyszerűen azért, mert van egy fantasztikus hűségprogramod, amelyről tudják, hogy mások is értékelni fogják!

Növeli a foglalásokat: A hűségprogram nemcsak a vendégeid megtartását segítik elő, hanem növelhetik a foglalások gyakoriságát vagy a látogatási gyakoriságot (FOV). Egy bizonyos számú látogatás megkövetelése a jutalom megszerzéséhez kiváló módja ennek a mutatónak a javítására. 

Csökkenti a marketing költségeidet: Mivel a hűségprogram segítenek megtartani a vendégeidet, miközben növelik az ajánlások és látogatások számát, nem kell annyit költened más drága hirdetésekre. Eredményeket érhetsz el anélkül, hogy sokat kellene fordítanod marketingköltségekre vagy sokat kellene dolgoznod vele.

Reservio Online időpontfoglaló rendszer már 2399 Ft/hó-tól
Reservio Online időpontfoglaló rendszer már 2399 Ft/hó-tól

A szépségipari hűségprogramok 6 típusa

Különböző típusú hűségprogramok léteznek minden szépségipari vállalkozás és vendégkör számára. Ha megtalálod a megfelelőt, nagy változást hozhat az ügyfeleid megtartása terén. Íme néhány hűségprogram, amelyet figyelembe kell venned:

1 | Lyukkártya

Amiben a legjobb: növeli a látogatási gyakoriságot

Ez a fajta hűségprogram valószínűleg a legegyszerűbb és leghagyományosabb. Nincs másra szükség csak egy névre szóló hűségkártyára, amelyeket minden szolgáltatás igénybevétel után kilyukasztasz vagy lebélyegzel. Miután a vendéged teljesen kitöltötte a kártyán lévő helyeket, jutalmat kap. 

Ebben a programban a legjobb az egyszerűsége és a magasabb látogatási gyakoriság (FOV) ösztönzése. Ha nem szeretnél túl bonyolult rendszert, ez lehet a legmegfelelőbb számodra.

Vállalkozástámogató hírlevél szépségápolási szakembereknek

Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.

De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.

2 | Pont alapú

Amiben a legjobb: meghatározott szolgáltatások célzása

Ezzel a rendszerrel a vendégeid pontokat szereznek meghatározott szolgáltatások igénybevétele után vagy egyéb műveletekért. Például ösztönözheted a foglalásokat, ha szolgáltatás lefoglalásáért adsz pontokat. Kiegészítő termékek forgalmazásának növelésére is alkalmazható, egyszerűen csak pontokat kell adnod a termék megvásárlása után az ügyfélnek. Ha a vendég előre meghatározott számú pontot gyűjt össze, azokat jutalomra vagy kedvezményre válthatja be nálad. 

Ez a program kiválóan alkalmas arra, hogy vállalkozásod azon területeit célozd meg, ahol növelni szeretnéd az eladásokat, például egy adott szolgáltatást vagy terméket.

Szolgáltatások szépségipari szakembereknek - Szalontuning
Szolgáltatások szépségipari szakembereknek - Szalontuning

3 | Többszintes pont alapú

Amiben a legjobb: vendégeid megtartásának javítása

Ha még jobban szeretnéd ösztönözni a pontalapú programodat, akkor szinteket adhatsz hozzá. Például három szinted lehet: ezüst, arany és platina. Amikor egy vendéged megszerez egy bizonyos számú pontot, feljebb lép a következő szintre, és jobb jutalmakat kap.

4 | Ajánlási program

Amiben a legjobb: új vendégek szerzése

Ez a program kifejezetten növeli az új foglalásaid számát azáltal, hogy jutalmazza a jelenlegi ügyfeleidet az ajánlásokért. Például kedvezményt kínálhatsz jelenlegi ügyfeleidnek a következő igénybe vett szolgáltatásodból, ha valakit egy bizonyos szolgáltatásodra, például egy hajfestésre vagy lézeres szőrtelenítésre ajánlanak hozzád. 

Regio játék - Minden nap gyereknap!
Sizeer - Cipők, ruhák és kiegészítők
Zooplus - Állateledel & állatfelszerelés webáruház szuper árakkal
Yogabazaar - A legnagyobb jóga webáruház, online jógabolt
Mannavita - Az egészség legyen veled
Hairburst - Sampon & balzsam a hosszabb és egészségesebb hajért
Herbatica - Hagyományos szibériai gyógyászat

5 | VIP tagság

Amiben a legjobb: utánértékesítési szolgáltatások

A VIP tagság az, amikor az ügyfeleid előfizetési díjat fizetnek azért, hogy részt vegyenek a hűségprogramodban. Ez az előre megfizetett díj exkluzív előnyöket és kedvezményeket biztosít számukra, amit mások nem érhetnek el. 

Lehet, hogy azt gondolod, hogy egy fizetős hűségprogram megsérti a jutalomprogram célját, de egy McKinsey-felmérés kimutatta, hogy a fizetős programok tagjai 60%-kal nagyobb valószínűséggel költenek többet a vállalkozásodra az előfizetést követően, szemben az ingyenes hűségprogramok esetében tapasztalható 30%-os növekedéssel. Az ok egyszerű, ha előre fizet az ügyfél, magasabb lesz az elköteleződése a vállalkozásod iránt.

Az ilyen típusú program elindítása komoly tervezést igényel és hosszú távú hűségprogramot jelent. Változó gazdasági helyzetben az ügyfelek nehezebben lépnek be olyan programokba, ahol előre fizetnek térítést, ami csak később térül meg számukra. Erős bizalom és egyenletesen magas minőségű szolgáltatások szükségesek a létrehozásához és működtetéséhez.

6 | Érték alapú

Amiben a legjobb: márkaismertséged növelése

Ez a hűségprogram ötlet összehangolja vállalkozásod értékeit ügyfeleid értékeivel. A program lényege, hogy minden vásárlásnál a bevétel egy részét jótékony célra ajánlod fel. Ilyen programokkal gyakran találkozni a kereskedelmi területeken, ahol karitatív támogatást nyújtanak vásárlások után: kórházakat, betegeket, rászorulókat támogatnak.

Elsődleges partnered lehet egy ismert jótékonysági szervezet, de bevonva vendégeidet, engedélyezheted ügyfeleid számára, hogy havonta vagy negyedévente új jótékonysági szervezetet válasszanak. A támogatásra szoruló szervezetek száma nagy, ezért bármilyen területen találhatsz értékeidnek és ügyfeleid értékeinek megfelelőt. Ezzel a módszerrel vendégeid jól fogják érzik magukat, mert amikor igénybe veszik egy szolgáltatásodat és pénzt adnak a vállalkozásodnak, kielégül a segítő szándékuk is. Ez pedig nagyobb valószínűséggel növeli az ügyfeleid lojalitását.

A felsorolt 6 típusú hűségprogram egyes elemeit felhasználva egyedi programot is kialakíthatsz, ami jobban tükrözi céljaidat.

Összefoglalás

A szépségipari hűségprogram egyszerű, mégis hatékony eszköz a meglévő ügyfeleid megtartására. De a jutalomprogram ennél is többet hozhatnak vállalkozásodnak: a jól felépített program új vendégajánlásokat is jelenthetnek. Gondold végig és válaszd ki, hogy melyik programtípus áll legközelebb az elképzeléseidhez és hozd létre. Szerezz előnyt a versenytársaiddal szemben.

Ha tudni akarod, hogy hogyan lesz több vendéged rövidesen, akkor kövess minket Facebook-on
Regio játék - Minden nap gyereknap!
Sizeer - Cipők, ruhák és kiegészítők
Zooplus - Állateledel & állatfelszerelés webáruház szuper árakkal
Yogabazaar - A legnagyobb jóga webáruház, online jógabolt
Mannavita - Az egészség legyen veled
Hairburst - Sampon & balzsam a hosszabb és egészségesebb hajért
Herbatica - Hagyományos szibériai gyógyászat

A szerzőről
Garadnay Sándor

Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.

facebook.com/szalontuning/
Facebook messenger
instagram.com/szalontuning/
pinterest/@szalontuning/
Küld el egy ismerősödnek: