Ezért nem hoz vendéget a munkádról készült fotód – és mit tegyél helyette

Nem kell marketingesnek lenned ahhoz, hogy működjön a hirdetésed

Nem kell mindent tudnod a hirdetésekről – elég, ha tudod, mit szeretnél elérni. Mi elkészítjük neked a szalonod vagy képzésed hirdetését úgy, hogy valóban több vendéget és tanulót hozzon.

Nézzük meg együtt, mire van szükséged a hirdetéshez.

Hirdetést szeretnék! ❯
Facebook hirdetés készítés szépségipari vállalkozóknak

Veled is előfordul, hogy miután kitettél egy szép fotót a Facebookra a legfrissebb munkádról, gondosan beállított fénnyel, igényesen megkomponálva, mégsem történik semmi? Nem jön új vendég, nem nő meg a foglalások száma, és talán egyetlen hozzászólás vagy kedvelés sem érkezik. Pedig a munka szép, szakmailag büszke vagy rá, hiszen sok energiát tettél bele. Ezek után jogosan merülhet fel benned a kérdés: miért nem működik ez?

Ezért nem hoz vendéget a munkádról készült fotód – és mit tegyél helyette

A válasz egyszerűbb, mint gondolnád. A vendég nem úgy látja a képet, mint te. Ő nem a kidolgozás lépéseit, nehézségeit, nem az anyag minőségét, nem a munkafolyamatokat figyeli. Ő egy érzést keres – azt, hogy neki ettől jobb lesz, szebbnek érzi magát, vagy magabiztosabban megy majd másnap dolgozni. Számára szép-e, amit lát, még ha technikailag nem is feltétlenül az. A fotód azonban nem biztos, hogy ezt mondja el.

A szép munka nem elég, ha nem kommunikál

A szép eredmény még nem egyenlő azzal, hogy a vendég érti, miért pont hozzád érdemes jönnie. A kép önmagában nem tud beszélni, és nem tud válaszolni a legfontosabb kérdésre: „Ez nekem miért jó?” Ha nem párosul mögé egy üzenet, a fotó csak egy újabb kép a sok közül.

Legyünk őszinték. Ha most végig pörgeted a hírfolyamodat, hány olyan posztot látsz, ahol technikailag szépen elkészített körmöt, pillát, pedikűrt látsz? Valószínűleg sokat. Tedd fel magadnak a kérdést: ha te vendég vagy, melyik szolgáltatót választanád a posztok alapján?

A célcsoportod többsége nem szakmabeli, és lehet, hogy számára minden köröm- vagy pillafotó egyformának tűnik. A különbség nem a színekben vagy a formákban van számára, hanem abban, amit elmondasz neki. Hogy milyen problémát oldottál meg, milyen történet van a fotó mögött, vagy hogyan segít abban, hogy ő jobban érezze magát.

A vendég nem tudja, mitől vagy más, ha nem mondod el

Sok szépségipari szolgáltató gondolja azt, hogy az eredmény magáért beszél. Ez viszont csak akkor igaz, ha a vendég érti, mit lát. Nem tudja, mennyi munka van egy lenőtt, sérült köröm helyrehozásában, vagy mennyit számít az, hogy te figyelsz a bőrápolásra is. Ezeket nem veszi észre, ha nem hívod fel rá a figyelmét. Ő csak azt látja, hogy szép lett – de nem tudja, miben különbözik a te munkád a mostani (akivel kevésbé van megelégedve) szolgáltatóhoz képest. Ezeket a részleteket nem veszi észre, ha nem hívod fel rá a figyelmét – pedig gyakran pont ezek miatt választana téged.

Épp ezért fontos, hogy ne csak posztold a munkádat, hanem kommunikáld is. Mondd el, mitől volt kihívás az adott munka, vagy mi volt a vendég visszajelzése a szolgáltatás után. Ha volt hozzá kiegészítő szolgáltatás, mint egy kézápolás, kézmasszázs, szemöldökszedés, festés stb., az nem látszik a képen. El kell mondanod, hogy a vendég tudja, nem csak egy átlagos szolgáltatást kap, hanem attól többet. Például: „Kinga 3 hetes pillákkal érkezett, és meglepő módon, alig volt hiányos. Azt mondta, még sosem volt ennyire tartós a pillája. Ez is mutatja, mennyit számít a megfelelő előkészítés és anyaghasználat.” Egy ilyen kis történet sokkal többet ad hozzá a fotóhoz, mint egy sablonos „4D pilla” mondat.

Egy-két mondat, ami megmutatja az eredmény mögötti értéket, máris képes más megvilágításba helyezni a képet.

  • Székbérletes vállalkozóknak is kötelező adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot használni a szalonban
    Az adatvédelmi törvény előírja, hogy minden személyes adat kezelése (név, telefonszám, e-mail cím stb.) csak megfelelő szabályozás mellett történhet. További információ ➤
  • Engedély nélkül nem készthetsz és nem is posztolhatsz a vendégekről fotót vagy videót.
    A törvények értelmében, csak akkor készíthetsz képet vagy videót és posztolhatod a közösségi médiában, ha a vendég beleegyezik. A beleegyezést írásban érdemes rögzíteni, a későbbi jogvita megelőzése érdekében. Innen beszerezheted az ehhez szükséges nyomtatványt ➤
  • A sikeres szépségszalonok mindent megtesznek azért, hogy megtartsák a vendégeket
    Árengedményekkel aláásod a saját árlistádat és folyamatosan veszteséget termelsz. A törzsvendégek hűségét akciók helyett értékkel kell elérni. Megnézem a részleteket ➤
  • Az időpont lemondási szabályzat már az első perctől kezdve segít visszaszorítani az utolsó perces lemondásokat
    A tervezést gyakran felborítja, amikor a vendégek az utolsó pillanatban mondják le a foglalásukat. Új vendéget már nem lehet szerezni, emiatt bevételkiesést okoz. Az időpont lemondási szabályzat csökkenti a visszaéléseket. További részletek ➤
  • Szalonoknak és székbérletes vállalkozóknak is kötelező takarítási naplót és szabályzatot vezetni a szalonban
    Az NNK előírásai szerint minden takarítási és higiéniai tevékenységet dokumentálni kell, hogy a szalon működése ellenőrizhető és nyomon követhető legyen. További információ ➤

Hogyan lehet a képedből valódi vendégmágnes?

Ahhoz, hogy a posztod hatásos legyen, nem kell regényeket írni. Egy rövid, személyes történet, egy jól irányzott kérdés vagy egy konkrét eredmény is elég lehet ahhoz, hogy a kép megszólítsa a követőt. Ne azt mondd el, mit csináltál technikailag – azt mondd el, mit jelent ez annak, aki nézi.

Gondolj bele: ha azt írod a kép mellé, hogy „Nézd, ilyen lett az első gél lakk egy rágott körmön”, máris máshogyan látja az olvasó. Érti, hogy ez nem csak egy szép köröm, hanem egy változás, egy előrelépés. És lehet, hogy épp ettől jut eszébe: „Nekem is ilyen kell.”

Mire figyelj mostantól, ha posztolsz?

A következő fotód előtt állj meg egy pillanatra, és tedd fel magadnak a kérdést: mit üzen ez a kép annak, aki nem ismer? Ha “csak” annyi a válasz, hogy “szép”, az kevés. Nem kell hosszú magyarázat – csak néhány szó, ami segít neki megérteni, miért különleges az, amit lát. Ez a tudatosság az, ami elválasztja a „csak posztolókat” azoktól, akik valóban vendégeket szereznek.

Ha eddig csak képeket raktál ki, szöveg nélkül vagy sablonos mondatokkal, semmi baj – mostantól csinálhatod másképp. És ezzel máris elindultál felfelé, a következő szint felé. Nem kell tökéletesnek lennie a posztnak, csak őszintének és lényegre törőnek.

Válaszold meg ezeket a kérdéseket:

– Szoktam csak képet posztolni, szöveg nélkül?
– Előfordul, hogy nem mondom el, mitől volt különleges a munka?
– Nem jönnek új vendégeket a posztjaim után?
– Nem gondolkodom előre, mit kommunikál a fotó?

Ha ezek közül kettő is ismerős, akkor jó hír: pontosan tudod, min kell változtatni. És ha el is kezded máshogy csinálni, már el is indultál a következő szint felé a marketingedben.

Ha szeretnél még több gyakorlati tippet, akkor csatlakozz a Szalontuning szépségipari marketing műhelye nevű csoportunkhoz, ahol rendszeresen osztunk meg marketing és értékesítési ötleteket szépségipari vállalkozóknak. A csatlakozáshoz kattints a képre!

Szalontuning szépségipari marketing műhelye

A szerzőről
Garadnay Sándor

Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.

facebook.com/szalontuning/
Facebook messenger
instagram.com/szalontuning/
pinterest/@szalontuning/
Küld el egy ismerősödnek: