Hogyan írjak marketingtervet szépségipari vállalkozóként?

Szeretnéd tudni, hogyan érheted el a legtöbb vendéget a posztjaiddal?

A közösségi médiában való sikeres posztolás nem a véletlenen múlik! Tudatos tervezéssel növelheted a foglalásaid számát és a bevételedet. Segítek ebben!

Töltsd ki a „Szépségipari szolgáltatók posztolási szokásai a közösségi médiában” című felmérésünket és az eredmények alapján olyan marketing tanácsokat és posztolási tervet készítek Neked, amely segít a hatékonyabb posztokok készítésében és posztolási szokások tervezésében. A kérdőív csak 19 kérdésből és 5-10 perc alatt kitöltheted.

Kattints a gombra és töltsd ki Te is a kérdőívet!

A versenyképes üzleti világban egy jól megtervezett marketingstratégia kulcsfontosságú a siker szempontjából. Ez különösen igaz a szépségiparra, ahol a szalonoknak és egyéni vállalkozóknak folyamatosan új vendégeket kell becsábítaniuk, miközben meg kell tartani a hűséges ügyfeleiket is. De vajon hogyan készíthetsz el egy hatásos marketingtervet? Nézzük meg ezt részletesebben.

Hogyan írjak marketingtervet szépségipari vállalkozóként
Egyedi weboldal szépségipari vállalkozóknak
Egyedi weboldal szépségipari vállalkozóknak

A szépségipari marketing alapjai

Mielőtt részletesen foglalkoznánk a szépségipari marketingtervvel, fontos megérteni, mit jelent a marketing. Ez a folyamat magában foglalja a szépségipari vállalkozás – például fodrászat, műkörömépítés, pedikűr stb. – szolgáltatásainak promócióját különböző módszerekkel, célzottan az ügyfelek bevonzására és megtartására. Ez tartalmazhat közösségi média hirdetéseket, e-mail marketinget, saját keresőoptimalizált (SEO) weboldalt, tartalommarketinget és egyebeket.

A hatékony marketing terv kialakítása alapos tervezést és stratégiai megközelítést igényel. Ez túlmutat a szolgáltatások népszerűsítésén; beleértve a célcsoport megismerését, az egyedi értékesítési javaslatok (Unique Selling Proposition – USP) meghatározását, a célok megszabását és az eredmények mérését.

A marketingterv, pontosabban a marketing költségek szerves részei az üzleti tervnek, ezért már a vállalkozás indításakor érdemes legalább nagy vonalakban felvázolni, hogy milyen marketingstratégiákat fogsz követni a vállalkozásod építése során.

Vállalkozástámogató hírlevél szépségápolási szakembereknek

Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.

De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.

A marketingterv felépítése

1 | Határozd meg a célcsoportodat

Egy hatékony szépségipari marketing terv első lépése a célközönség azonosítása. Kik a legvalószínűbb vásárlói a szolgáltatásaidnak? Milyen igényeik és preferenciáik vannak? Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása segíti a marketingstratégiádat a felmerülő igényekre szabni.

Amikor a célközönségedet határozod meg, fontold meg az olyan tényezőket, mint az életkor, nem, jövedelem és életstílus. Például, ha egy luxus szalont vezetsz vagy professzionális szolgáltatásokat nyújtasz egy gazdag környéken, a célközönséged gazdag 30-50 év közötti nők lehetnek, akik a magas színvonalú szolgáltatásokat részesítik előnyben.

Íme azok tényezők, amelyek segítenek kialakítani a célközönségedet:

  • Lakóhely vagy tartózkodási hely (lokáció): szépségipari vállalkozóként jellemzően helyben szolgáljuk ki a vásárlókat, ezért különösen fontos a lokáció. A háznál végzett szolgáltatások esetén pedig azt a területet érdemes meghatározni, ahol fogod végezni a szolgáltatásodat.
  • Életkor: mielőtt beleírjuk a marketing tervbe, érdemes átgondolni, hogy mennyire releváns tulajdonság-e az életkor. Egyes szolgáltatások jobban köthetők életkorhoz, mint mások. Egy fodrászat jellemzően széles életkorú ügyfeleket vont, míg egy műszempilla építés már inkábba fiatalabb generációk kedvelt szépségápolási formája.
  • Nem: a vásárlók neménél jellemzően a nőkre koncentrálunk, de nem szabad megfeledkezni a férfiakról sem, akiknél egyre erősödő trend a szépségápolási szolgáltatások igénybevétele. Szabadon eldöntheted, hogy vállalkozóként csak nőknek nyújtasz szolgáltatásokat, vagy csak férfiaknak esetleg mindkét nemnek. Marketing szempontból fontos lehet, hogy hogyan szólítod meg őket, mert másként reagálnak ugyanarra a megközelítésre.
  • A vásárló munkája
  • Jövedelmi helyzet
  • Végzettség
  • Családi állapot, illetve van-e már gyermeke
Reservio Online időpontfoglaló rendszer már 2399 Ft/hó-tól
Reservio Online időpontfoglaló rendszer már 2399 Ft/hó-tól

2 | Határozd meg az egyedi értékesítési javaslatodat (USP)

A célközönség azonosítása után az egyedi eladási javaslat (USP) kialakítása a következő lépés. Miben különbözik a vállalkozásod vagy szalonod a többi versenytárstól? Miért válasszanak téged az ügyfelek más szolgáltatók helyett?

Az USP lehet bármi, ami a szolgáltatásaidat különlegessé teszi, legyen az organikus hajápolási termékek, különleges kozmetikai kezelések, kiemelkedő ügyfélszolgálat vagy magasan képzett stylistok. Fontos, hogy ez összhangban legyen a célközönségeddel és meggyőző indokot adjon az ő választásukra.

Szakértői tanács: A hatékony marketingterv kulcsa a jól megalapozott SWOT elemzés. Az elemzés segítséget ad, hogyan azonosíthatod vállalkozásod erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és fenyegetéseit, hogy hatékonyabban vonzhass új ügyfeleket. Részletekért olvasd el a Szépségipari vállalkozás SWOT elemzése: hogyan lesz ebből több ügyfél? cikkünket.

3 | Tűzz ki egyértelmű célokat

A szépségipari marketingtervben a világos célok meghatározása is kulcsfontosságú. Milyen célokat szeretnél elérni a marketinggel? Új ügyfelek bevonzása, meglévők megtartása, eladások növelése vagy a márkaismeretség javítása? Ez időről időre változhat, attól függően, hogy éppen mire van szüksége a vállalkozásodnak.

Egyértelmű célok segítenek irányítani a marketingtevékenységeket és lehetővé teszik azok hatékonyságának későbbi mérését.

4 | A marketing stratégia kialakítása a vállalkozásod számára

Miután meghatároztad a célközönségedet, az egyedi értékesítési javaslatodat (USP), és világos célokat állítottál fel, itt az ideje megtervezni azokat a stratégiákat, amelyek segítenek ezek elérésében.

Amennyiben az új ügyfelek bevonzása a cél, vedd fontolóra az olyan módszereket, mint a közösségi média hirdetések vagy egy saját keresőoptimalizált (SEO) weboldal létrehozását, amelyek növelik online jelenlétedet és segítenek elérni a potenciális ügyfeleket.

A meglévő ügyfelek megtartásához pedig érdemes lehet e-mail hírleveleket, egyedi ajánlóprogramokat vagy hűségprogramokat megvalósítanod, amelyek kedvezményekkel vagy különleges ajánlatokkal ösztönzik a visszatérő látogatásokat.

E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Szépségipari vállalkozás indítása - 6 részes eBook sorozat

5 | Eredmények értékelése

Végezetül kulcsfontosságú az implementált stratégiák hatásosságának mérése, hogy megérthessük, mi hozza a legjobb eredményeket a kezdetben megfogalmazott célok elérése érdekében.

Használd például a Google Analytics 4-et a weboldal forgalmának nyomon követésére, vagy a közösségi média elemzési eszközeit az elköteleződés mérésére a különböző platformokon. Ezek az információk értékes betekintést nyújtanak a hatékony és fejlesztendő területekbe.

A jó marketingterv elengedhetetlen a sikeres vendégkör növeléséhez

Egy sikeres marketingtervhez gondos tervezés, stratégiai megközelítés és az eredmények folyamatos értékelése szükséges. Ismerd fel a célközönségedet, határozd meg USP-det, állíts be világos célokat, dolgozz ki célszerű stratégiákat, és mérd az eredményeket a siker érdekében.

Szolgáltatások szépségipari szakembereknek - Szalontuning
Szolgáltatások szépségipari szakembereknek - Szalontuning
Ha tudni akarod, hogy hogyan lesz több vendéged rövidesen, akkor kövess minket Facebook-on
Regio játék - Minden nap gyereknap!
Sizeer - Cipők, ruhák és kiegészítők
Zooplus - Állateledel & állatfelszerelés webáruház szuper árakkal
Yogabazaar - A legnagyobb jóga webáruház, online jógabolt
Mannavita - Az egészség legyen veled
Hairburst - Sampon & balzsam a hosszabb és egészségesebb hajért
Herbatica - Hagyományos szibériai gyógyászat

A szerzőről
Garadnay Sándor

Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.

facebook.com/szalontuning/
Facebook messenger
instagram.com/szalontuning/
pinterest/@szalontuning/
Küld el egy ismerősödnek: