A cikk a hirdetés után kezdődik ↓
Szeretnél több visszatérő törzsvendéget és magasabb bevételt?
Ez a gyakorlati útmutató megmutatja, hogyan építs fel hűségprogramot 2 hét alatt, és hogyan alakítsd ki a szalonod hűséges vendégkörét lépésről lépésre!
Azok a szépségipari szakemberek, akik már alkalmazták az útmutatóban bemutatott hűségprogramokkal, átlagosan 25%-kal növelték visszatérő törzsvendégeik számát, miközben csökkentették marketingköltségeiket is.
A gyakorlati útmutatóban leírt hűségprogramok bizonyítottan működnek, mert:
✔️ Egyszerűen működtethető- és könnyen bevezethető programok.
✔️ Már több 1000 szalonban bizonyítottak világszerte.
✔️ Kifejezetten a szépségipar igényeire lettek kialakítva.
+INGYENES BÓNUSZOK az útmutatóhoz!
Kattints a gombra, és töltsd meg a szalonodat visszatérő vendégekkel

Egy szépségipari vállalkozás működtetése során a vendégkör kialakítása a munka egyik legnehezebb – ugyanakkor legfontosabb – része. Egy jó ügyfélkör olyan, mintha egy beépített szurkolócsapattal rendelkeznél. Ügyfeleid vissza fognak térni és hűségesek lesznek hozzád. Terjesztik a hírt arról, hogy milyen csodálatos vagy, és sokkal élvezetesebbé teszik a munkanapjaidat! Mindannyian arról álmodozunk, hogy boldog, hűséges ügyfelekkel teljen meg a foglalási naptárunk, de a vendégkör kialakításának kivitelezése még a legtapasztaltabb vállalkozók számára is kihívást jelenthet.

- A vendégkör növelése egy ciklus
- 30 módszer, hogy több ügyfelet szerezz fodrászként
- 1 | Marketing: Mond el, hogy hol vagy és mit csinálsz
- Határozd meg a célközönségedet
- Legyél aktív a közösségi médiában
- Építs online jelenlétet
- Hírlevelek küldése
- Ossz meg előtte és utána fotókat
- Együttműködés más szalonokkal és stylistokkal a vendégkör kialakítása érdekében
- Legyél aktív a közösségben
- Mindig legyen kéznél névjegykártya
- Hozz létre különleges ajánlatokat a népszerűtlen napokra
- Mindig légy kedves
- 2 | Értékesítés: Az üzleted vendégkörének kialakítása
- 3 | Ügyfélélmény: Kápráztasd el a vendégeidet
- 4 | Megtartás: Törzsvendégek megszerzése, a pénzttermelő vendégkör kialakítása
- 5 | Ajánlások: Új potenciális ügyfelek elérése
- Összegzés
Tudjuk, milyen nehéz egyszerre egy vállalkozást vezetni és felépíteni is (mi is vállalkozók vagyunk). Olyan érzés, mintha két munkát végeznél (mert azt is csinálod!). De a kulcs nem az, hogy mindent megtegyél és még azon is túl. A hatékony működés lényege az, hogy megtaláld azokat a kulcsfontosságú stratégiákat, amelyek növelik vállalkozásodat – miközben illeszkednek a munkanapjaidhoz és az életviteledhez.
Akár új szalont vagy üzletet nyitsz, és a semmiből építed fel vendégkörödet, vagy már évek óta szolgálod ki az ügyfeleidet, de szeretnéd növelni a foglalásokat – ezek a legjobb tippek Számodra. Olvass tovább, hogy megismerd az ügyfélszerzési ciklust és azokat a stratégiákat, amelyek segítségével új vendégeket találhatsz az egyes szakaszokban.
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
A vendégkör növelése egy ciklus
Először is beszéljünk az ügyfélszerzési ciklusról. Az új ügyfelek megtalálása és hűséges törzsvendégekké alakítása egy folyamat, amely öt szakaszból áll:

- A marketing az a lépés, amikor olyan emberekhez juttatod el üzleted hírét, akik még nem hallottak róla.
- Az értékesítés az, amikor az üzletedről hallott emberek vevőkké változnak azáltal, hogy ráveszed őket egy szolgáltatás megvásárlására.
- Az ügyfélélmény az, amikor olyan ötcsillagos szolgáltatást nyújtasz az ügyfeleknek, akik alig várják, hogy visszatérjenek.
- Megtartás az, amikor visszatérnek – lehetőleg újra és újra, azaz törzsvendégekké válnak.
- Az ajánlás pedig az, amikor a vállalkozásod ingyenes marketing képviselőjévé válnak azáltal, hogy mesélnek rólad barátaiknak, családtagjaiknak és ismerőseiknek, ők pedig újrakezdik a ciklust.
30 módszer, hogy több ügyfelet szerezz fodrászként
Az ügyfélkör kialakítása minden üzlettulajdonos munkájának fontos része. A felmérések szerint a sikeres szépségipari vállalkozások vevőmegtartási aránya körülbelül 80 százalék. Továbbá, az összes látogatás körülbelül 70 százalékát a visszatérő vendégek teszik ki.
Ez azt jelenti, hogy a megfelelő ügyfelek elérése, nagyszerű élmény biztosítása, és hűséges törzsvendégekké alakítása elengedhetetlen része egy szépségápolásra szakosodott vállalkozás számára.
Az ügyfélszerzési ciklus minden szakaszában lépéseket kell tenned vendégköröd növelése érdekében. A marketingtől az ajánlásokig és mindenhol, ami a kettő között van Ehhez rendelkezned kell az alábbiakban felsorolt összes stratégiával.
Oké, merüljünk bele!
1 | Marketing: Mond el, hogy hol vagy és mit csinálsz
A vendégkör kialakításának és építésének nagy része az új ügyfelek elérése szalonmarketing eszközökkel. A jó marketingstratégia segít abban, hogy az új emberek folyamatosan tájékozódjanak a vállalkozásodról – és ha marketinged üzenete megszólítja őket, néhányan késztetést érezzenek rá, hogy kipróbálják a szolgáltatásaidat.
Ezek a marketingstratégiák segítenek abban, hogy ott találkozz a potenciális ügyfeleiddel, ahol vannak: online térben és a közösségében.
Határozd meg a célközönségedet
Ellentmondásosnak tűnhet, hogy ne próbálj minél több ügyfelet székbe ültetni. De miért költenél pénzt és időt arra, hogy olyan ügyfeleket találj, akik valószínűleg nem térnek vissza? Erőfeszítéseidet és erőforrásaidat azokra az ügyfelekre összpontosítsd, akik idővel nagy valószínűséggel hűséges törzsvendégekké válnak. Ehhez az első és elengedhetetlen lépés az, hogy azonosítsd, kik ezek az ügyfelek.
A célközönség azonosításához kezd a jelenlegi ügyfeleiddel. Gondolj a demográfiai jellemzőikre – életkorukra, nemükre, jövedelmi szintjükre, foglalkozásukra, érdeklődési körükre és az általuk jellemzően igénybe vett szolgáltatásokra. Keress olyan trendeket, amelyek segíthetnek azonosítani azokat az ügyfeleket, akik számára a szolgáltatásaid a legvonzóbbak.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Legyél aktív a közösségi médiában
A felmérések szerint a cégtulajdonosok 92%-a azt állítja, hogy a közösségi média segítette őket márkájuk kialakításában. Minden szépségipari vállalkozásnak aktívnak kell lennie a közösségi oldalakon, beleértve a Facebookot és az Instagramot is. Olyan webhelyeket is fontolóra vehetsz, mint a TikTok és a Pinterest.
A közösségi hálózatok lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy nagyobb közönséget érjenek el, márkát építsenek, és kapcsolatba lépjenek az ügyfelekkel. Ez egyben az egyik legköltséghatékonyabb marketingstratégia – a közösségi médiának nem kell többe kerülnie, mint a Te időd.
Építs online jelenlétet
A közösségi média profilokon kívül átfogó online jelenlétre is szükség van. Ez egy üzleti webhelyet jelent, valamint a vállalkozás regisztrációját olyan címtárwebhelyeken, mint a Google Business. Győződj meg arról, hogy webhelyed és minden online profilod pontos, naprakész információkat tartalmaz a helyszínről, ahol a vendégeket fogadod, nyitvatartásról és a kapcsolatfelvétel módjáról (telefon, e-mail cím, közösségi chat).

A hét népszerű termékei
Egy honlap létrehozása sokba kerülhet és nem mindenki engedheti meg magának. További fejtörést okozhat, a fenntartása, az információk, adatok, árlista frissítése a honlapon. Ha nem értesz a weboldalak működtetéséhez, szükséged lesz valakire, aki mindezt elvégzi Neked. Valószínűleg nem ingyen.
A Szalontuning.hu kidolgozott egy költséghatékony módszert arra, hogy akár havonta egyetlen kezelés áráért saját weboldalad legyen úgy, hogy sem a felépítésével, sem a fenntartásával nem kell törődnöd. Az egyetlen feladatod, hogy megadod az oldalon megjelenítendő adatokat, szolgáltatásokat, árakat. Ha érdekel ez a lehetőség, akkor ide kattintva többet is megtudhatsz róla.
Hírlevelek küldése
A hírlevél nagyszerű módja a vendégkör kialakításának, legyen szó szalonról, szépségipari vállalkozásról, hogy piacra dobja magát. E-mailes hírlevelet küldhetsz meglévő ügyfeleidnek, és új ügyfeleket érhetsz el, ha fizikai leveleket küldesz a környéken és közösségben élőknek. Nem kell azonnal a postai költségekre gondolnod, a hírlevél lehet szórólap is, amit Te magad juttatsz a postaládákba.
Használd hírleveledet üzleted és szolgáltatásaid népszerűsítésére, a potenciális ügyfelek tájékoztatására a tippekről és trendekről. Vond be a környéken élőket a potenciális ügyfelekkel való kapcsolatok kialakításába, és irányítsd a forgalmat üzleted weboldalára és közösségi média profiljaidra.

Itt van 52 hírlevél szépségipari marketingről és vállalkozásfejlesztésről, amely már több mint 100 szalon sikeréhez járult hozzá! Heti tippek és trükkök:
✓ Könnyen megvalósítható marketingötletek és vállalkozásfejlesztési tanácsok.
✓ Ingyenes letöltések: Nyomtatható sablonok és eszközök, amelyeket azonnal használhatsz.
✓ Exkluzív kedvezmények: Egyedi ajánlatok és akciók csak a feliratkozóknak. Iratkozz fel most, és tedd a szalonod sikerét garantálttá – stressz nélkül, hatékonyan!
Ossz meg előtte és utána fotókat
Az egyik legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja annak, hogy egy fodrász, műkörmös vagy más szakember reklámozza és népszerűsítse szolgáltatásait, ha előtte és utána fényképeket készít, amelyek kiemelik a munkájukat.
Ezek a fényképek felhasználhatók portfóliód felépítésére, képességeid bemutatására, valamint az általad kínált szolgáltatások pontos megjelenítésére. Az előtte és utána fotók nagyszerűen használhatók a közösségi médiás bejegyzésekben, hírlevelekben és egyéb marketinganyagokban. Pontosan megmutatják a potenciális új ügyfeleknek, hogy mit tehetsz értük, és segítik őket egy időpont lefoglalására.

TÖBB VENDÉG, TÖBB BEVÉTEL
tippek és gyakorlati tanácsok ügyfélkapcsolat, szalonmarketing és üzleti stratégia területekről
Együttműködés más szalonokkal és stylistokkal a vendégkör kialakítása érdekében
A más üzletekkel, szalonokkal vagy stylistokkal való együttműködés lehetővé teszi üzleted hálózatának bővítését és a láthatóság növelését, így a közösség több olyan tagját érheted el, akik érdeklődhetnek a szolgáltatásaid iránt.
A legjobb olyan vállalkozással együttműködni, amely más szolgáltatásokat kínál, mint Te, így mindketten kölcsönösen reklámozhatjátok egymást, miközben több értéket kínáltok ügyfeleitek számára. Például egy körmös- vagy sminkes együttműködhet egy helyi fodrászszalonnal, és mindkét vállalkozás egymáshoz irányíthatja ügyfeleit, hogy segítsen kielégíteni az igényeiket.
Legyél aktív a közösségben
Ha aktívan tevékenykedsz a helyi közösségben, akkor vállalkozásod kapcsolatokat építhet ki potenciális ügyfelekkel, és növelheted a márkád ismertségét. A közösségi rendezvényeken való részvétellel, önkéntességgel és helyi ügyek támogatásával egy szépség- és wellness-vállalkozás a közösség megbecsült tagjává válhat, ami több foglaláshoz és több ajánláshoz vezet.
Mindig legyen kéznél névjegykártya
Soha nem tudhatod, mikor találkozol valakivel, akinek segíthetsz a szolgáltatásaiddal. Ezért mindig legyen kéznél névjegykártya és keresd a lehetőségeket a kiosztásukra!
Beszélj a potenciális ügyfelekkel, dicsérd meg a megjelenésüket és tedd hozzá, hogy Te mit csinálnál másként. Ha az ügyfél vevő a mondanivalódra, add oda a névjegykártyádat. Ha a szakértelmed meggyőzte, biztos lehetsz benne, hogy időpontot fog foglalni hozzád.
Hozz létre különleges ajánlatokat a népszerűtlen napokra
Van olyan nap a héten, amikor kevés a foglalásod? Kevesen foglalnak kedd délutánra vagy szerda reggelre?
Ha van egy adott időpont, amikor növelni szeretnéd a foglalások számát, fontold meg egy különleges ajánlat vagy promóció felajánlását. Például jutalmazhatod az ügyfeleidet, ha ezekben az üresjáratokban foglalnak időpontot, kedvezményt vagy extra ingyenes szolgáltatást adva nekik.
Mindig légy kedves
A tanulmányok szerint a szóbeszéd a legmegbízhatóbb hirdetési forma. Az emberek 92 %-a bízik jobban a barátok és családtagok ajánlásaiban, mint minden más hirdetési formában!
Ezért nagyon fontos(!), hogy mindig legyél kedves mindenkivel, aki körülvesz, és nem csak az üzletedbe érkező ügyfelekkel. Soha nem tudhatod, hogy ki lesz az ügyfél, és ha kedvességet gyakorolsz, a hír elterjed, és megerősíti vállalkozásod hírnevét, mint egy nagyszerű légkörű hely.
2 | Értékesítés: Az üzleted vendégkörének kialakítása
Az értékesítés az ügyfélszerzési ciklus azon része, ahol az ügyfelek már megismerkedtek az vállalkozásoddal és most itt az ideje, hogy meggyőzd őket, próbálják ki szolgáltatásaidat is.
A következő stratégiák segítenek növelni a foglalások számát, így arra összpontosíthatsz, amit a legjobban csinálsz: olyan ügyfélélményt biztosítani, amely miatt az emberek újra és újra visszatérnek Hozzád.
Tedd lehetővé a foglalások nélküli szolgáltatásokat
Bár nem lehetséges állandóan fogadni az utcáról beeső vendégeket, törekedned kell arra, hogy lehetőség szerint fogadd őket. A hirtelen jött ügyfél ellátása nem csak a bevételedet növeli, hanem nagyobb kényelmet és rugalmasságot kínál potenciális ügyfeleid számára. Egy ilyen szolgáltatás könnyen visszatérő vásárlóvá alakíthatja az ügyfelet.
Figyelj a megkeresésekre
Ha van weboldalad és aktív közösségi média profilod, a potenciális ügyfelek valószínűleg mindenféle csatornán fognak keresni – telefonon keresztül, e-mailben, közösségi média bejegyzés alatt hozzászólásban és közvetlen üzenetben. A Google Business felület is lehetőséget ad kérdések feltevésére, ott is kaphatsz foglalást. Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd ezeket a csatornákat és kövesd nyomon a potenciális ügyfelek üzeneteit. Ha megfelelően és gyorsan reagálsz ezekre, sokan foglalnak időpontot a szolgáltatásaidra. De mégha nem is, a gyors válaszadás növeli vállalkozásod hírnevét, mint egy olyan hely, ahol gondosan ügyelnek az ügyfelekre.
Keress lehetőségeket új szolgáltatások értékesítésére
Időnként tekintsd át a foglalási adatokat és keress lehetőségeket további szolgáltatások ajánlására. Például, ha keresett a “highlights”, fontold meg olyan termék ajánlását, amely kiegészíti szépségszükségleteiket, például egy extrább sampont.
Több szolgáltatásra is kínálhatsz csomagajánlatokat vendégeidnek, vagy megkérheted őket, hogy fontolják meg ajándékutalványok vásárlását barátaik és családtagjaik számára
Folyamatosan képezd magad
Minél több szolgáltatást tudsz nyújtani, annál több ügyfelet tudsz majd kiszolgálni. Keress lehetőségeket az önfejlesztésre, különösen, ha új készségek és technikák elsajátításáról van szó, amelyeket aztán kínálhatsz a szolgáltatásaid között. A trendek folyamatosan változnak, a technikák fejlődnek, ezért rendkívül fontos, hogy lépést tarts az újdonságokkal. A fejlődés azt is jelenti, hogy a legkeresettebb szolgáltatásokat tudod nyújtani mások előtt.
A Szalontuning.hu oldalain szépségipari képzéseket és oktatásokat is találsz és hirdethetsz is.
3 | Ügyfélélmény: Kápráztasd el a vendégeidet
Az ügyfélszerzési ciklus fontos része az ügyfélélmény. Ha pozitív élményt tudsz nyújtani minden alkalommal, amikor egy ügyfél időpontot foglal hozzád, növeli annak esélyét, hogy visszatérnek. Nem utolsó sorban, ez is egy jó ajánló, ami elősegíti a vállalkozásod hírének terjesztését.
Használd a következő stratégiákat, hogy minden vendéged olyan nagyszerű élményben részesüljön, amely miatt szívesen visszatérne.
Kommunikálj világosan a szolgáltatásodról
Egyetlen ügyfelet sem lephet meg a szolgáltatásod egyetlen része sem. Minden lépésnél mond el, hogy mit csinálsz, és gyakran kérdezd meg tőlük, hogy van-e kérdésük vagy aggályuk.
Dolgozz gyorsan és hatékonyan
A gyors munkavégzés nemcsak időt takarít meg ügyfeleid számára, hanem lehetővé teszi, hogy minden nap több időpontot foglalhassanak le, ami növeli bevételt. Ha a vártnál korábban fejezed be a szolgáltatást, kihasználhatod az időt, hogy további szolgáltatásokat kínálj a vendégnek, ezzel növelve az eladást.
Adj tanácsot ügyfeleidnek
Ügyfeleid azért jönnek Hozzád, mert szakértő vagy a szakterületeden. Teljesen rendben van tanácsot adni nekik azokról az új termékekről vagy szolgáltatásokról, amelyekről úgy gondolod, hogy a legjobban segítik őket céljaik elérésében. De ezt mindig úgy tedd, hogy figyelmesen végig hallgatod az ügyfeledet, mielőtt javaslatokat tennél. Soha ne éreztesd velük, hogy csak próbálsz eladni nekik dolgokat. Ismerd meg igényeiket és szükségleteiket, és készíts személyre szabott ajánlásokat, amelyek a leghasznosabbak lesznek számukra.
Nyújts segítő kezet
Ha olyan helyen dolgozol, ahol többen is végeztek szolgáltatásokat, segíthetsz nekik, ha lemaradásban vannak. Figyelj arra, hogy egy vendég és egy szakember sem szereti, ha a munkájába beleszólnak. De azzal nagyon sokat tudsz segíteni, ha a keze alá dolgozol. Odaadod a hajszárítót, összesöpröd a padlót stb. Ez pozitív benyomást kelt az ügyfelekben a vállalkozás egészéről és azt fogják gondolni: Ez egy olyan hely, ahol a szakemberek támogatják egymást, hogy minden ügyfél a lehető legjobb szolgáltatást kaphassa.
Folytass őszinte beszélgetéseket a vendégekkel
Az idő, amelyet az ügyfelek az üzletedben töltenek, a lehető legélvezetesebb legyen számukra. Próbálj meg minden ügyféllel személyes szinten kapcsolatot teremteni. Kérdezd őket az életükről, munkájukról, hobbijaikról és érdeklődési körükről. Tegyél fel kérdéseket, hogy megismerd őket. De legyél tapintatos! Nem minden ügyfél szereti, ha kérdezgetik és bizonyos szolgáltatások sem alkalmasak a beszélgetésre, mint például egy relaxáló masszázs. De ragadd meg a lehetőséget a találkozó után pár percet beszélgetni velük. A beszélgetésekről információkat jegyezhetsz fel, amit a következő találkozó előtt átfuthatsz. A beszélgetés ott folytatódhat, ahol befejeződött.
Meglévő ügyfelek jutalmazása
Nagyon fontos! Örökérvényű, hogy sokkal kevesebb energiába kerül megtartani a törzsvendégeket, mint újakat szerezni. Gondold át ezért, hogyan jutalmazhatod őket a hűségükért. Vezess be hűségprogramot? Írj nekik kézzel írott képeslapot? Vagy egy apró köszönőajándék a jó módja a kapcsolat elmélyítésének? Ha szűk a költségvetés, egy őszinte bók és egy őszinte „köszönöm” is sokat segíthet a vendégkör kialakításában.
Kerüld el a hibákat
Vannak dolgok, amelyeket egyetlen üzletnek, szalonnak, gyógyfürdőnek vagy wellness-vállalkozásnak sem szabadna megtennie. Ezeket minden áron kerüld el:
- Koszos közös terek vagy munkaállomások
- Pletyka más szakemberekkel az ügyfelek előtt
- Nem figyelni az ügyfelek igényeire
- Figyelmetlennek lenni az ügyfelekkel folytatott beszélgetések során
Tedd egyszerűvé a foglalások ütemezését
Ügyfeleid legfőbb igénye, hogy a szépségápolási folyamat minden lépése a lehető legzökkenőmentesebb és legegyszerűbb legyen. Ez magában foglalja azokat a pillanatokat is, amikor még nem ülnek a székben, azaz a találkozók ütemezése.
A gördülékeny és napi 24 órában működő ügyfélszolgálat kialakítása lehetetlen, ha csak nem veszel igénybe egy időpontfoglaló rendszert. Az online foglaló rendszerek lehetővé teszik a vendégek számára, hogy akkor foglaljanak maguknak időpontot, amikor erre ráérnek. Nincsenek rákényszerítve, hogy reggel 9 és délután 19 óra között hívjanak vagy ünnepnapon. A rendszerek teljes önállóságot adnak a vendégek kezébe, maguk kezelhetik a foglalásaikat, az átszervezéseket vagy lemondásokat, anélkül, hogy neked ezzel bármi dolgod lenne
Az ügyfélszolgálat ilyen módon történő automatizálása számos további előnnyel jár:
- az ügyfeleid pontosan látják a szabad időpontjaidat és így tudnak döntést hozni a következő találkozóról
- a rendszer automatikusan gyűjti a vendégek adatait, amit marketing elérésekhez használhatsz
- adatokat szolgáltat a szolgáltatásaid népszerűségéről és a bevételek alakulásáról, így könnyen tervezhető a marketingstratégia
Ha még nem használsz időpontfoglaló rendszert, itt az ideje az áttörésnek.
4 | Megtartás: Törzsvendégek megszerzése, a pénzttermelő vendégkör kialakítása
A pozitív élmény az első lépés afelé, hogy ügyfeleid visszatérő látogatókká váljanak, de vannak más stratégiák is, amelyek segítségével időről időre visszahozhatod az ügyfeleket. Jutalmazd őket a hűségükért és bizalmukért!
Próbáld ki az alábbi tippeket, és mutasd meg hűséges ügyfeleidnek, mennyire értékeled őket.
Nyújts kiváló gondoskodást a meglévő ügyfeleidnek
Csak azért, mert valaki már törzsvendég, még nem ok arra, hogy a szolgáltatásod színvonalából engedj. Nyújts ugyanolyan vonzó szolgáltatást a legrégebbi ügyfeleidnek, mint minden új ügyfélnek, aki most lép be az ajtón.
Mindig ajánlj fel új időpontot a következő szolgáltatásra
Ha azt szeretnéd, hogy visszatérjen hozzád a vendég, akkor nem mehet úgy el, hogy ne legyen újabb foglalása! Mindig kérdezd meg tőlük, hogy mikorra foglalhatsz új időpontot nekik, akkor és ott. Sosem tudhatod, hogy mikor felejtenek el újabb időpontot foglalni a napi teendők mellett.
Hozz létre egy hűségprogramot
A leghűségesebb ügyfeleid a vállalkozásod kenyéradói. Mutasd meg nekik, mennyire értékeled őket egy olyan hűségprogram létrehozásával, amely jutalmazza őket az ismételt látogatásokért.
A régimódi lyukkártyáktól az elegáns, modern szoftvermegoldásokig bármit használhatsz az ügyfelek látogatásainak nyomon követésére. Tegyél hozzá kedvezményeket, ingyenes termékeket és egyéb jutalmakat, ha többször is vissszatértek, hogy vonzóbbá váljon számukra.
Kérj online véleményeket
Ha ügyfeleid boldogok és elégedettek, kérd meg őket, hogy írjanak online véleményt a Google Business oldalon vagy a közösségi média felületeden.
Ez nemcsak a kiváló szolgáltatásaidat tartja frissen, de segít megerősíteni az üzleted hírnevét is. A felhasználók véleménye, pozitív értékelése elképesztő hitelességet ad üzletednek.
Gyakori probléma, hogy félnek véleményt kérni a szakemberek, mert mi történik, ha nincs megelégedve az ügyfél? Nagyon fontos, hogy a kritikákra is gyorsan reagálj és nyilvánosan. Ne akard megoldani egy hozzászólás vitában a vendég problémáját. Helyette ajánld fel neki – hogy mindenki lássa –, jöjjön vissza az üzletedbe, hogy megnézzétek a kifogás okát és megoldást találjatok rá. Aki látja a negítv értékelést, azt is látja, hogy ezzel nincs lezárva a dolog a részedről, hanem igyekszel javítani. Ha a kifogásolt problémát sikerült orvosolni, akkor nagyon fontos, hogy kérd meg a vendéget, hogy az eredeti értékelését egészítse ki azzal, hogy együtt megoldottátok a kifogásolt eredményt. Ebből fogja mindenki más is látni, hogy bár nem volt pozitív az első élmény, Te mindent megtettél azért, hogy az ügyfeled végül elégedett legyen.
És igen, vannak örök elégedetlenek is. Ők azok az ügyfelek, akiket átengedhetsz a konkurenciának.
5 | Ajánlások: Új potenciális ügyfelek elérése
Amikor ügyfeleid boldogok és elégedettek, egy másik módja a vállalkozás marketingjének, ha arra ösztönzik barátaikat, családtagjaikat és más ismerőseiket, hogy foglaljanak időpontot Hozzád.
Ez az ügyfélszerzési ciklus utolsó lépése: az ajánlások. Amikor elégedettek a vendégeid, nekik maguknak kell új ügyfeleket ajánlaniuk, mert sokkal hitelesebb tőlük hallani, hogy professzionális munkát végzel. Itt van néhány stratégia, amellyel még több ajánlást ösztönözhetsz.
Kérd meg őket
A legegyszerűbb (és legkézenfekvőbb) módja annak, hogy arra ösztönözd a meglévő ügyfeleidet, hogy ajánlják az üzletedet, ha egyszerűen megkéred őket.
Amikor egy ügyfél bejön egy szolgáltatásért, kérdezd meg, hogy ismer-e valakit, aki hasonló szolgáltatásokat venne igénybe, és add át a névjegykártyádat, hogy azzal kereshet meg. De létrehozhatsz ajánlói programot is, amelyben ösztönzőket (például kedvezményeket vagy ajándéktermékeket) kínálsz a sikeres ajánlást végző ügyfeleknek.
Kérdezd meg barátaidat és családodat
Néha elfelejtjük, hogy a saját barátainak és családtagjainknak is szükségük lehet a szolgáltatásokra. De valószínűleg ismernek legalább egy másik személyt, akinek biztosan. Adj nekik néhány névjegykártyát, és kérd meg őket, hogy segítsenek terjeszteni a hírt a vállalkozásodról mindenki számára, akit ismernek, és akit érdekelhet.
Esemény szervezése
Egy rendezvény, például egy workshop szervezése nagyszerű módja annak, hogy terjeszd szépség- vagy wellnessvállalkozásod hírét és új kapcsolatokat építs ki a közösségben. Ezeket az eseményeket ajánlásgenerátorokká is alakíthatod, ha személyesen hívod meg a meglévő ügyfeleidet, és arra kéred őket, hogy hozzanak magukkal egy vendéget.
Lépj kapcsolatba a közeli vállalkozásokkal
A közeli üzlettulajdonosok gyakran szívesen támogatják egymást. Építs kapcsolatokat ezekkel a vállalkozásokkal. Még azokkal is, amelyek nem kapcsolódnak a szépséghez és a wellnesshez, de támogathatják és népszerűsíthetik egymás szolgáltatásait.
Összegzés
A vendégkör kialakítása nem egy egyszerű feladat. Több lépésből áll a tökéletes vendégkör növelési ciklus, melynek minden pontja fontos a továbblépéshez. Mivel az ügyfelek a ciklus különböző pontjain vannak, minden lépést fejlesztened kell, hogy rutinszerűen tudd működtetni.
Foglaljuk össze még egyszer:
- Marketing az üzleted ismertségének terjesztéséhez
- Értékesítés az új ügyfélnek
- Ügyfélélmény ötcsillagos szolgáltatás nyújtásával
- Megtartás, hogy újra és újra vissatérjenek
- Ajánlás a vállalkozásod ingyenes marketing képviselete

A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.