Hogyan érheted el, hogy a vendégeid SOHA ne menjenek máshoz?
Ha egy vendéged 10.000 Ft-ot hagy nálad egy alkalommal, és havonta egyszer jön csak vissza, akkor évente 120.000 Ft-ot ér neked. De, ha elmegy egy másik szalonba, az 120.000 Ft veszteség évente!
Ez az ÚTMUTATÓ megmutatja, hogyan tartsd meg a vendégeidet és növeld a bevételed – lépésről lépésre!
Most AJÁNDÉK bónuszokkal: (érték: 17.000 Ft)
➕ 12 oldalas munkafüzet a saját rendszered kidolgozásához
➕ 2 féle nyomtatható klasszikus hűségkártya
➕ Kétoldalas nyomtatható pontgyűjtőkártya
➕ Ajándékkártya vendégek szerzéséhez (otthon nyomtatható)
➕ Pontgyűjtő vendégkarton (otthon nyomtatható)

Egy forgalmas fodrászat vagy kozmetika kihívásokkal teli környezetet jelent. Fel kell venned a telefont, ha csörög, időpontot kell foglalnod a vendég igényei szerint, át kell ütemezned a már foglalt időpontot, mert közbe jött valami természetesen az utolsó pillanatban, kezelned kell a lemondásokat vagy meg nem jelenéseket. Emellett végezned kell a szolgáltatásokat, és ha több fodrásszal vagy kozmetikussal dolgoztok együtt az üzletben, szervezned kell a munkát. És mindezt az összes többi adminisztratív és marketing feladaton felül, amely a vállalkozás vezetésével jár. Jogosan merül fel a kérdés: Használhatsz online foglalási rendszert? Jár ez hátránnyal a kézzel vezetett naptárhoz képest?

Az online foglalási rendszer bevezetése a szépségipari üzletedbe vagy szalonodba az egyik módja annak, hogy átvedd az irányítást a környezet felett. Ha lehetővé teszed vendégeid számára, hogy online időpontot ütemezzenek be, az hatalmas logisztikai terhet jelenthet. Pláne, ha fodrász társaid automatikusan szinkronizálhatják a foglalásokat telefonjukon.
Miért nem használ több fodrászat online foglalási rendszert? Az egyik leggyakoribb ok az, hogy technikailag túlságosan nagy kihívást jelent számukra. És az igazság az, hogy sok online foglalási rendszerhez tényleg jelentős technikai tudás szükséges, mind a beállításhoz, mind a működtetéshez – de nem mindegyikhez.
Szeretnéd rugalmasabbá tenni a foglalásokat a fodrászatodban? Nézzük meg, hogy az online foglalási rendszer használata miért jelenthet változást üzleted és azon keresztül vendégeid kezelésében.
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Az online foglalási rendszer előnyei a fodrászok számára
Az online foglalási rendszerek használatával egyszerűen és hatékonyan lehet kezelni a vendégek időpontjait. Egy jól működő online rendszer segítségével az ügyfelek könnyedén választhatnak időpontot az elérhető lehetőségek közül, amely minimalizálja a kommunikációs hibák lehetőségét.
Nézzük meg ezt közelebbről, hogy melyek az online foglalási rendszer fő előnyei egy fodrász számára:
1 | Kevesebb számú telefonhívás és e-mail
Számoltad már, hogy naponta hány telefonthívást végzel? A hívások, üzenetek fogadása és az e-mailek megválaszolása nem hatékony. Ha valaki e-mailt vagy üzenetet ír neked, hogy időpontot kérjen kedvenc fodrászához, és a kívánt időpont nem elérhető, előfordulhat, hogy többször is levelet/üzenetet kell váltanod vele, hogy megtaláljátok a megfelelő dátumot és időpontot. Ha az ügyfeled telefonál, akkor félbe kell hagynod az éppen végzett műveletet és fogadnod kell a hívást, vagy teljes munkaidőben az asztalnál kell lennie egy ügyfélszolgálatos kollégának. A vendéged nem fogja jó szemmel nézni, ha az idejét rabolod telefonálással vagy telefonnyomkodással, egy ügyfélszolgálatos pedig sokba kerül. Az online foglalási rendszerrel elkerülhető ez a probléma. Ügyfeled bármikor lefoglalhat fodrász üzletedbe időpontot, akár este 20 óra és reggel 8 óra között.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

2 | Kevesebb elmaradt találkozó
Az egyik legbosszantóbb dolog, ha nem jelenik meg a vendég, ugye? Az elmulasztott időpontok két problémát okoznak egy fodrászüzletnek: Először is az elmaradt találkozóból származó bevételkiesést. Másodszor, a fodrász, aki arra az időpontra nem vállalt más vendéget, most üresjáratban van. A Reservio online foglaló rendszer segítségével SMS- és e-mail-értesítéseket tudsz automatikusan kiküldeni az ügyfeleidnek a lefoglalt időpontjaikról, és ezzel csökkenteni tudod az elmulasztott találkozók számát. Az ütemezett értesítések a lefoglalt időpont előtt meghatározott időben kerülnek elküldésre, ezzel biztosítva, hogy a vendéged biztosan megjelenjen a szolgáltatáson.
3 | Szervezd meg hatékonyan a napodat
A foglalási rendszer rendkívül hasznos abban, hogy egyenletesen ossza el a vendégeket a nap folyamán. A rendszer nem teszi lehetővé, hogy egyszerre többen is ugyanabban az időpontban jelenjenek meg, mert a már lefoglalt időpontra nem lehet ráfoglalni. A Reservio foglaló rendszer naptárát megnézve pontosan tudod, hogy mikor jönnek a vendégeid és mikor lesz időd elmenni ügyet intézni.
Sőt! A foglaló rendszer kezeli a szabadnapjaidat és szabadságaidat is, így nem kell azon aggódnod, hogy erre az időszakra bárki is időpontot foglalna, és csalódna. Előre beállíthatod, hogy mikor vagy házon kívül és a rendszer nem enged erre az időszakra foglalni.

A hét népszerű termékei
4 | Nincs eltévedt ügyfél
A törzsvendégeid már bekötött szemmel is odatalálnak kedvenc fodrászukhoz, de mi van azokkal, akik most jönnek először? A telefonos egyeztetés során elmondott cím és időpont, ha nem kerül rögzítésre, könnyen elfelejthető. Ehhez pedig elég, ha ügyfeled figyelmét eltereli a mellette civakodó gyermeke. Az ügyfeleid elfelejthetik az időpontot és a dátumot, amelyre foglaltak. Emiatt ismét fel kell hívniuk vagy levelet/üzenetet kell küldeniük a Neked, hogy megkapják a részleteket. A Resevio lehetővé teszi ennek elkerülését azáltal, hogy minden ügyfélnek visszaigazoló levelet küld a pontos címmel, időponttal, dátummal. A levél tartalmazza a szolgáltatás megnevezését, árát, időtartamát és szükség szerint, a szolgáltatást végző fodrász nevét is. Nincs tévedés, nincs szükségtelen ismételt információ kérés.
5 | Többen vagytok? Az sem gond
Sok olyan vendég van, aki kifejezetten ragaszkodik a saját fodrászához. Ha erős az ügyfélhűség, akkor ez erős elköteleződést is jelent a számodra. A Reservio online foglaló rendszer lehetővé teszi, hogy vendégeid akkor is hozzád foglaljanak időpontot, amikor többen dolgoztok együtt egy üzletben. Az időpontfoglaló felület lehetővé teszi, hogy az ügyfél kiválaszthassa kedvelt fodrászát. Ezzel együtt, csak akkor tud időpontot foglalni hozzá, ha a fodrász elérhető. Ha többen is használjátok a foglaló rendszert, mindenki külön értesítést kap, amikor hozzá foglaltak időpontot, ami be is kerül a saját naptárába.
Itt van 52 hírlevél szépségipari marketingről és vállalkozásfejlesztésről, amely már több mint 100 szalon sikeréhez járult hozzá!

Csatlakozz ahhoz a 142 szépségipari szakemberhez, akik hetente olvassák a hírlevelemet.
Heti tippek és trükkök:
✓ Könnyen megvalósítható marketingötletek és vállalkozásfejlesztési tanácsok.
✓ Ingyenes letöltések: Nyomtatható sablonok és eszközök, amelyeket azonnal használhatsz.
✓ Exkluzív kedvezmények: Egyedi ajánlatok és akciók csak a feliratkozóknak.
Iratkozz fel most, és tedd a szalonod sikerét garantálttá – stressz nélkül, hatékonyan!
(Csak akkor iratkozz fel a hírlevélre, ha valóban szeretnél változtatni, különben haszontalan lesz számodra!)
Melyik foglaló rendszert ajánljuk egy fodrászatnak?
Saját gyakorlatunk és tapasztalatunk alapján a Reservio időpontfoglaló rendszert ajánljuk, mert tapasztalataink szerint is könnyen kezelhető, a foglalások során is felhasználóbarát felülettel rendelkezik és rugalmas rendszer olyan funkciókkal, mint:
- Egyszerű kezelés: Az elsődleges szempont az egyszerű és intuitív felhasználói felület, ami lehetővé teszi a könnyű és gyors foglalások kezelését mind az ügyfelek, mind pedig az adminisztrátor számára.
- Többféle naptári nézet: Az időpontok könnyebb és átláthatóbb kezelése érdekében szükségesek olyan naptári nézetek, amelyek segítenek a munkafolyamat hatékonyabb tervezésében.
- Vendég oldali és adminisztrátor oldali időpontfoglalás: Fontos, hogy mind az ügyfelek, mind pedig Te is könnyen tudjunk időpontot rögzíteni és kezelni.
- Szolgáltatások kezelése: A rendszernek lehetővé kell tennie a szolgáltatások leírásának, árainak és időtartamának könnyű beállítását, valamint a hozzájuk rendelt alkalmazottak kezelését (ha többen dolgoztok együtt).
- Automatikus értesítések és emlékeztetők: Nincs többé elfelejtett időpont, mert a rendszer a foglalás minden lépéséről automata emailt vagy SMS üzenet küld.
- Több alkalmazott együttes kezelése: Mivel több fodrász is dolgozhat egy szalonban, a rendszer lehetővé teszi az összes alkalmazott munkarendjének egyszerű összehangolását.
- Vonzó időpontfoglaló felület: Az időpontfoglaló felülete felhasználóbarát és vonzó az ügyfelek számára, ahol könnyen eligazodnak a szolgáltatások között és a foglalás menete 2-3 lépésben történik.
- Mobil telefonon is működő foglalások: Az ügyfeleknek lehetőségük van mobiltelefonról is foglalni, ami kényelmessé és könnyen hozzáférhetővé teszi a szolgáltatásaidat.
- Google naptári szinkronizáció: A rendszernek lehetővé teszi a Google naptárral való szinkronizációt, hogy könnyedén láthasd a foglalásokat a saját naptáradban.
- Felhasználói adatgyűjtés: A foglalások és lemondások adatainak gyűjtése fontos az ügyfélkapcsolatok jobb kezelése érdekében.
- Statisztikai adatok: A rendszer lehetőséget nyújt a bevétel és foglalások statisztikai elemzésére, időszakokra vagy szolgáltatásokra lebontva.
- Ajándékutalvány kezelés: Az ajándékutalványok egyszerű kezelése segít az ügyféllojalitás növelésében.
- Hűségprogramok kezelése: A pont alapú és idő alapú hűségprogramok nyomon követése és kezelése szintén fontos.
- Többszintű tagság kezelés: A többszintű tagságkezelő funkció lehetőséget teremt arra, hogy különböző szintű hűségprogramokat kínálj ügyfeleidnek.
- Adminisztráció mobil telefonról: Akár mobiltelefonról is könnyen elvégezheted az adminisztrációt.
- Kedvezményes induló csomag: Az ingyenes időpontfoglaló rendszer csomaggal kipróbálhatod a foglalási rendszer működését. Az alacsonyabb induló költségű csomag pedig már hosszú távon is megfelelő támogatást nyújt üzleted fejlődéséhez.
A Reservio időpontfoglaló rendszer szolgáltatásait ide kattintva tudod megnézni

A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.