A szépség ára: szépségipari üzleted árképzését befolyásoló tényezők

Sok olyan belső és külső tényező szóba jöhet, amely valamilyen módon befolyásolja, hogy milyen árakat alakíthatsz ki szépségápolási szolgáltatásaid után. Bár egyszerű válasznak tűnhet, hogy „amit meg tudnak fizetni a vendégek”, ettől összetettebb a kérdés. Milyen tényezőket kell figyelembe venned, amikor szépségápolási üzleted árképzése a cél? Biztosan van néhány ötleted, de mi most összeszedtük, hogy ne maradjon ki egy sem.

A szépség ára: szépségipari üzleted árképzését befolyásoló tényezők

A piaci elemzés az első lépés az árak kialakításához, amit meg kell tenned. Ismerned kell a konkurencia árait, az ügyfelek demográfiai jellemzőit és fizetőképességét is.

Az árképzési stratégia azonban nem áll meg ezen a ponton. Meg kell vizsgálnod a belső tényezőket is.

Cikksorozatunkban feltárjuk azokat a tényezőket, amelyek egy szépségipari vállalkozó (legyen az pedikűrös, manikűrös, műkörömépítő, műszempilla építő, kozmetikus, fodrász, barber, sminkes, sminktetováló és masszőr) árait alakítják – különféle stratégiákba és gyakori csapdákba kerülve, amelyeket érdemes kikerülnöd. A cikk végén teljes tudással fogsz rendelkezni ahhoz, hogy versenyképes árakat alakíts ki anélkül, hogy a minőségben vagy a nyereségben kompromisszumot kellene kötnöd.

↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓

Sorozatunk többi része:
Hogyan alakítsd ki a szépségipari szolgáltatások árát? Első lépés a piaci elemzés
Milyen árképzési módszereket használhatsz szépségipari szolgáltatások árképzéséhez?
Gyakori hibák és gyakorlati tippek árképzési módszerek megvalósításához szépségipari szakembereknek
A szépség ára: szépségipari üzleted árképzését befolyásoló tényezők

Nézzük, miket kell figyelembe venned!

Egyedi weboldal szépségipari vállalkozóknak
Egyedi weboldal szépségipari vállalkozóknak

Az üzleted árképzését befolyásoló tényezők

A szépségápolási szolgáltatások árcédulája nem légből kapott. Különféle elemek segítenek a formálásban, a hitelességi adatoktól a kért szolgáltatás összetettségéig. 4olyan pontot mutatunk be, amelyet mindenképpen figyelembe kell venned, ha jól szeretnél árazni:

1 | Szépségipari tapasztalat, készségszint és végzettség

A több éves tapasztalattal rendelkező szépségipari vállalkozók gyakran többet kérnek, mint a kezdő vállalkozók. Miért? Éveket töltöttek mesterségük csiszolásával, és lehet, hogy valamilyen rangos oktatásban vagy képzésben részesülnek, hogy fejlesszék tudásukat. Tehát amikor prémium árat fizet egy vendég egy szolgáltatásért, az ár egy része a szakértelem.

A szakértelem megszerzését nem lehet egyik napról a másikra lerövidíteni. Sok sok gyakorlás teszi mesterré a jó szakembert nem a tantermi képzések. A képzések és tanfolyamok kiszélesítik a szakmai ismereteket, ami inkább a szolgáltatások bővítéséhez járul hozzá, de gyakorlat nélkül nem érnek többet egy új oklevélnél.

Hogyan használhatod?

Ha több képzésen is részt vettél, akkor ezt a tudást beépítheted az áraidba. Azonban nem lesz elég, ha csak egyszerűen magas árakat szabsz meg, mert a vendégek nem tudják, hogy miért. Ahhoz, hogy a magasabb ár indokolt legyen, meg kell mutatnod a szakértelmedet. Tedd ki az üzletedben jól látható helyre a tanúsítványokat, tanfolyami okleveleket. A Facebook és Instagram profilodban tüntesd fel a legfontosabb (vagy akár az összes) képzésedet. Amikor posztolsz, akkor akár a szövegbe, akár a poszthoz csatol fotón szerepeltesd a szakértelmedet bemutató néhány sort. Bizalmat kelt a vendégekben.

Ha versenyeken is szerepeltél és kiemelkedő helyezést értél el, akkor az ezeket igazoló okleveleket is függeszd ki az üzletedben és kommunikáld a közösségi médiában is.

A honlapodon ugyancsak kötelező megjeleníteni ezeket az információkat. Hitelesebb, ha magukat az okleveleket fotózod le vagy szkenneld be és teszed ki képként. [A weboldal többek között arra is jó, hogy az árlistád és a munkáid mellett a képzettségedet, versenyeredményeidet is publikáld, mert hozzájárulnak a bizalom építéséhez. Ha nincs még weboldalad, de szeretnél, akkor katt ide ≫]

E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Szépségipari vállalkozás indítása - 6 részes eBook sorozat

2 | Működési költségek szerepe az árképzési módszerekben

Az üzleted hívogató környezetének fenntartása és a kiváló minőségű termékek használata tetemes költségekkel jár. A bérleti díjak vagy a jelzáloghitel-fizetések szintén lényeges tényezők az árstruktúra meghatározásában, mivel jelentősen hozzájárulnak az általános költségekhez.

Hogyan csináld?

Nagyon fontos, hogy az árképzés előtt ülj le és írd össze a kiadásaidat. Legyél alapos és legyen benne minden:

  • bérleti díj (székbérlet vagy helyiségbérlet)
  • felhasznált anyagok költségei (a tisztítószer és a papírtörlő se maradjon ki)
  • eszközök beszerzési és karbantartási költségei (gépek, berendezések költségei időarányosan leosztva)
  • működtetési költségek (járulékok, közmű, iparűzési adó, kamarai tagdíj, könyvelő, biztosítás)
  • kommunikációs költségek (telefon, honlap, időpontfoglaló rendszer)
  • képzések költségei (elengedhetetlen a folyamatos képzés)
  • marketing tevékenységekre fordított összeg (a névjegykártyától a hirdetésekig)
Regio játék - Minden nap gyereknap!
Sizeer - Cipők, ruhák és kiegészítők
Zooplus - Állateledel & állatfelszerelés webáruház szuper árakkal
Yogabazaar - A legnagyobb jóga webáruház, online jógabolt
Mannavita - Az egészség legyen veled
Hairburst - Sampon & balzsam a hosszabb és egészségesebb hajért
Herbatica - Hagyományos szibériai gyógyászat

A kiadásaidat oszd le havi, napi költségekre. Ezt követően vedd figyelembe a foglalásaid számát és ez alapján kiszámolható, hogy egy vendég milyen arányú kiadással jár. Ezt kell szembeállítani a bevételekkel.

Azért, hogy egy működő vállalkozásnál pontos képet kapj a kiadásokról, minden költséget vezetned kell. Rendezd csoportokba a kifizetéseket és bevételeket, így folyamatosan valós adataid lesznek az anyagi helyzetedről és sokkal könnyebben tudsz majd számolni.

Ha még most indítod a vállalkozásodat, akkor sem hagyhatod ki ezt a lépést! Mivel sok kiadást még nem ismersz, meg kell becsülnöd. Az első hónapokban mindenképp kövesd a kiadásaidat egy Excel táblában vagy egyszerűen egy kockásfüzetben. Ha nem csinálod, pár hónap alatt komoly veszteséget halmozhatsz fel.

Reservio Online időpontfoglaló rendszer már 2399 Ft/hó-tól
Reservio Online időpontfoglaló rendszer már 2399 Ft/hó-tól

3 | Földrajzi elhelyezkedés és helyi megélhetési költségek

A város fényei szépek lehetnek, de a közelükben élni magasabb költségekkel járhat. Az olyan területeken található üzletek, ahol magasak a bérleti díjak és egyéb költségek, általában magasabb áron dolgoznak, mint a máshol található szépégipari vállalkozók. A hely sokat számít az árképzési módszerek kialakításában.

Gyakran látni, hogy akár néhány utca távolságra is már más vendégkör jelenik meg az üzletben és kerületenként eltérő a helyi adó is. A könyvelők is más áron dolgoznak, attól függően, hogy hol tartják fenn az irodájukat.

Nem szabad azonban azt gondolnod, hogy a drágább jobb. A magas árakkal dolgozó szalon vagy vállalkozás elképzelhető, hogy kevesebb ügyféllel is rendelkezik. Nem minden vendég engedheti meg magának a magas kiadásokat. Ugyanígy, a magas díjat felszámoló könyvelő sem jelenti feltétlenül azt, hogy jobban is csinálja.

Hogyan vedd figyelembe?

Cikksorozatunk első részében azzal kezdtük, hogy elemezned kell a piacot, mert mind a vendégek fizetősképessége, mind a konkurencia árképzése fontos szempont. Most vedd elő a jegyzeteidet és nézd végig: Milyen a környék? Kik lakják a környéket? Kik dolgoznak a környéken? Milyen árakat alkalmazna a kis üzletekben? Milyen korosztály a jellemző a környékre? Milyen sűrűségben lakott a hely?

Használd ki az üzleted elhelyezkedéséből fakadó adottságait és vedd számításba az árképzés számítás során is.

4 | Szolgáltatások összetettsége és időigénye

Ha például egy gyógypedikűr több területet érint, akkor több költséged is lesz vele. Ha egy vendégnek hosszú, dús a haja, több festékre lesz szükséged. Több anyag használat, több eszközhasználat és több idődbe is fog kerülni. Az árnak tükröznie kell a ráfordított többlet költséget is. Ezt leginkább rugalmas árképzéssel lehet reálisan kezelni.

Hogyan csináld?

Például egy tyúkszem- vagy benőtt köröm eltávolításnak ne egységes árat szabj meg, hanem darabárat. Hasonlóan a beteg köröm kezelését is tól-ig határok között adhatod meg, hiszen nem mindegy, hogy mekkora a probléma és mennyi időt kell majd ezzel foglalkozni. Ha a kívánt frizura több lépésből áll (például színkorrekció), akkor a megnövekedett termékhasználat és időbefektetés miatt magasabb költségekkel kell számolnod. Masszázs során nem mindegy, hogy 30, 60 vagy 90 perces a masszázs és az sem, hogy teljes test, vagy csak hátmasszázs. Gyantázás során különítsd el a férfi és a női vendégek árait, mert a férfiak erőteljesebb a szőrzete, ami több anyagot és több időt is jelent.

Az árképzés számításnak tükröznie kell a nyújtott értéket is, nem csak a ráfordított időt vagy órákat! Ha magas árakat szabsz meg, akkor minőségi szolgáltatást kell adnod, különben indokolatlannak fogják tartani. A minőségi szolgáltatás azonban nem ott kezdődik, hogy a legjobb, legmodernebb szolgáltatást kell nyújtanod. Hanem ott, hogy minőségi kiszolgálásban részesíted a vendégeidet. A Redditen nem olyan régen folyatott beszélgetésből idézünk:

„A szép és tartós munka, illetve a jó ár érték arányt leszámítva, nekem például azok maradnak meg, mint szolgáltató, akikkel jól kijöttem, és olyan volt, mintha a barátnőmhöz mentem volna arra az időre, amíg ott voltam. „

Vállalkozástámogató hírlevél szépségápolási szakembereknek

Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.

De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.

Következtetés

Szépségipari üzleted árképzése nem egy sétagalopp. A piac és a vendégkör megértésével azonban kezelhetőbbé válik.

A legfontosabb az, hogy olyan tényezőket vegyél figyelembe, mint a tapasztalatod, a működési költségek és a szolgáltatás összetettsége. Ne feledkezz meg a helyszínről sem! A különböző típusú szolgáltatók egyedi árstruktúrával rendelkeznek. Legyen szó haj- vagy körömszalonokról, mindegyik különbözik.

A megfelelő árak meghatározása az üzletedben folyamatos odafigyelést és gondos tervezést igényel. De ne feledd, az is kulcsfontosságú, hogy rugalmasan változtass, amikor szükséges!

Ha tudni akarod, hogy hogyan lesz több vendéged rövidesen, akkor kövess minket Facebook-on
Regio játék - Minden nap gyereknap!
Sizeer - Cipők, ruhák és kiegészítők
Zooplus - Állateledel & állatfelszerelés webáruház szuper árakkal
Yogabazaar - A legnagyobb jóga webáruház, online jógabolt
Mannavita - Az egészség legyen veled
Hairburst - Sampon & balzsam a hosszabb és egészségesebb hajért
Herbatica - Hagyományos szibériai gyógyászat

A szerzőről
Garadnay Sándor

Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.

facebook.com/szalontuning/
Facebook messenger
instagram.com/szalontuning/
pinterest/@szalontuning/
Küld el egy ismerősödnek: