Hogyan érheted el, hogy a vendégeid SOHA ne menjenek máshoz?
Ha egy vendéged 10.000 Ft-ot hagy nálad egy alkalommal, és havonta egyszer jön csak vissza, akkor évente 120.000 Ft-ot ér neked. De, ha elmegy egy másik szalonba, az 120.000 Ft veszteség évente!
Ez az ÚTMUTATÓ megmutatja, hogyan tartsd meg a vendégeidet és növeld a bevételed – lépésről lépésre!
Most AJÁNDÉK bónuszokkal: (érték: 17.000 Ft)
➕ 12 oldalas munkafüzet a saját rendszered kidolgozásához
➕ 2 féle nyomtatható klasszikus hűségkártya
➕ Kétoldalas nyomtatható pontgyűjtőkártya
➕ Ajándékkártya vendégek szerzéséhez (otthon nyomtatható)
➕ Pontgyűjtő vendégkarton (otthon nyomtatható)

Kutatások szerint a meglévő ügyfelek 50%-kal nagyobb valószínűséggel próbálnak ki új termékeket, és átlagosan 31%-kal költenek többet, mint az új ügyfelek. Ezzel szemben hat-hétszer többe kerül az új ügyfelek megszerzése, mint a jelenlegi ügyfelek megtartása. Az erős vásárlói hűségstratégia nagyban elősegítheti a márka sikerét. Nézzük meg, hogyan erősödik az ügyfélhűség 8 egyszerű lépésben.

- Mit értünk a vásárlói hűség alatt?
- Miért fontos a vásárlói hűség vállalkozásod számára?
- Milyen előnyei vannak a kialakított ügyfélhűségnek?
- Az ügyfélhűség fenntartása 8 pontban
- 1 | Legyél olyan nagylelkű, mint a vendégeid
- 2 | Mutasd ki háládat
- 3 | Biztosíts előnyöket ügyfeleid számára minden foglaláskor
- 4 | Töröld el a programot
- 5 | Építs hasznos közösséget ügyfeleid számára
- 6 | Kommunikálj hatékonyan ügyfeleiddel
- 7 | Javítsd az ügyfél hűségprogramodat
- 8 | Folyamatosan fejleszd vállalkozásodat
- Összefoglalás
Függetlenül attól, hogy van-e jelenleg olyan ügyfél-hűségprogramod, amely arra ösztönzi ügyfeleidet, hogy visszatérjenek, és több szolgáltatásod vegyék igénybe, a fenti statisztikák egyértelműen tükrözik a sikeres ügyfélhűség-stratégia fontosságát és hatását.
Útmutatónkban mindent megtalálsz, amit tudnod kell az ügyfélhűségről és arról, hogyan hozhatsz létre sikeres hűségprogramot.
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Mit értünk a vásárlói hűség alatt?
Az ügyfélhűség az ügyfél hajlandósága arra, hogy ismételten visszatérjen vállalkozásodhoz, üzleti tevékenység céljából. Ez jellemzően a márkáddal, szolgáltatásaiddal kapcsolatos pozitív és figyelemre méltó tapasztalatainak köszönhető.
A vásárlói hűség előmozdításának egyik fő oka az, hogy ezek az ügyfelek gyorsabban tudják növelni vállalkozásodat, mint más értékesítési és marketing csatornák. De számos egyéb oka is van annak, hogy az ügyfelek hűsége kulcsfontosságú a sikerhez.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Miért fontos a vásárlói hűség vállalkozásod számára?
A vásárlói hűség olyan dolog, amelyre minden szépségipari vállalkozásnak törekednie kell, pusztán létezéséből adódóan: A profitorientált cég alapításának lényege, hogy olyan elégedett ügyfeleket vonzzon és tartson meg, akik a bevétel növelése érdekében igénybe veszik a szolgáltatásaidat.
A vásárlói hűség ápolása hasonló a rajongók létrehozásához. Ezek olyan ügyfelek, akik már elkötelezték magukat a szolgáltatásaid mellett, és segíthetnek neked a további üzletszerzésben. Csakúgy, mint az influencerek követőtábora, a hűséges vásárlók is összhangban vannak kedvenc szépségápolási szolgáltatójuk tevékenységével.
Milyen előnyei vannak a kialakított ügyfélhűségnek?
Megnöveli a költési arányt: Egy elkötelezett vendég mindig magasabb összeget hagy nálad. Gyakrabban fog időpontot foglalni és magasabb értékű szolgáltatásaidat is szívesebben veszi igénybe.
Hitelesebb és megbízhatóbb szájról-szájra ajánlásokat adnak: A visszajáró vendégeid nem csak magasabb összeget hagynak nálad, de barátaiknak és kollégáiknak is beszámolnak szolgáltatásaidról. Ezáltal serkentik vállalkozásod ismertségét és erősítik a szájról szájra terjedő ajánlásodat.
Megnöveli a vállalkozásod iránti bizalmat: Az ügyfelek hűsége a vállalkozásodba vetett bizalom erős érzését is elősegíti és növeli a visszatérési arányt, azaz gyakrabban veszik igénybe szolgáltatásaidat. Ebből a kapcsolatból származó érték pedig felülmúlja azokat a potenciális előnyöket, amelyeket a versenytársaid tudnak esetleg felmutatni veled szemben.
De hogyan csináld? Hogyan tudod a boldog, elégedett vendégeidet hűséges törzsvendégekké alakítani?
Nos, van néhány ötletünk.
Az ügyfélhűség fenntartása 8 pontban
1 | Legyél olyan nagylelkű, mint a vendégeid
Kívülről nézve a vásárlói hűségprogramok olyan rendszereknek tűnhetnek, amellyel az ügyfelek csak még több pénzt költenek el. Ezért az igazán nagylelkű hűségprogramok kiemelkednek a többi közül.
Ha a hűségprogramod úgy követeli meg vendégeidtől, hogy sok pénzt költsenek a szolgáltatásaidra, miközben aprócska kedvezményekkel jutalmazod őket, akkor rosszul csinálod. Ehelyett inkább legyél nagylelkű, és mutasd meg ügyfeleidnek, mennyire értékeled őket. Nyújts olyan jutalmakat, amelyekre emlékezni fognak. És ezt emeld tovább egy élménnyel.

A hét népszerű termékei
2 | Mutasd ki háládat
Azt gondolhatod, hogy egy hűségprogram felajánlásával máris kifejezted háládat vendégeid hűségéért. De gondolkozz el ezen újra. Ügyfeleidet rendszeresen bombázzák más szépségápolási vállalkozások, a versenytársaid. És versenytársaidnak is valószínűleg van hűségprogramja, amit kínálnak.
Mi különböztethet meg téged oly módon, hogy az ügyfelek lojálisak maradjanak hozzád? Fejezd ki háládat köszönőkártyákkal vagy közvetlen, személyes üzenetekkel. Írj köszönőlevelet a foglalásokhoz vagy az időpontot megerősítő e-mailekhez, küldj vagy adj különleges kártyákat az ünnepek körül.
3 | Biztosíts előnyöket ügyfeleid számára minden foglaláskor
Hűségépítéshez minden szolgáltatás igénybevétele után jutalmazd vendégeidet, hogy ösztönözd további foglalásokra. Ez lehet egy igénybe vett szolgáltatás után járó pontrendszer, ahol bizonyos mennyiségű összegyűlt pont után kedvezményt vagy más értéket kap a vendég. Lehet egyszerűen a látogatások száma a hűségösztönző, ahol 5, 10 alkalom után kap kedvezményt ügyfeled.
Szakértői tanács: Kínálhatsz olyan hűségprogramot, ahol a vendégeidnek minden szolgáltatás igénybevétele után pontokat kínálsz. Ezek a pontok ezután bármikor beválthatók különböző szolgáltatásokra, amelyek szintekre vannak osztva. A vendégeid eldönthetik, hogy beváltják pontjaikat, amint elérték a legalacsonyabb kategóriát vagy folytatják a pontok gyűjtését, hogy később magasabb szintű szolgáltatások közül válogathassanak, például egy teljesen ingyenes arckezelést válasszanak.
4 | Töröld el a programot
Tekintettel arra, hogy hány szépségipari vállalkozás kínál hűségprogramot, egy innovatív ötlet a kitűnéshez, ha elveted a “program” alkalmazását. Ehelyett erősítsd meg a hűséget azáltal, hogy minden vásárláskor fantasztikus előnyöket biztosítasz vendégeidnek.
Ez a minimalista megközelítés azoknál a vállalkozásoknál működik a legjobban, amelyek egyedi szolgáltatásokat (vagy termékeket) nyújtanak. A hangsúly az egyedin van! Az egyedi szolgáltatáshoz nyújtott előny nem feltétlenül jelenti azt, hogy a alacsony árat kell adnod. Adhatod a legjobb minőséget vagy a legnagyobb kényelmet is.
Ha vállalkozásod innovatív szolgáltatásra szakosodott, előfordulhat, hogy nincs szükség hűségprogramra. Az ügyfeleid hűségesek lesznek, mert kevés más olyan lehetőség létezik, mint a te szolgáltatásod. Ezt kell első perctől kezdve kommunikálnod feléjük.
5 | Építs hasznos közösséget ügyfeleid számára
A vendégek mindig jobban megbíznak családtagjaikban, barátaikban és kollégáikban, mint a vállalkozásodban. A közösségi média, a nyilvános ügyfélvélemények, a fórumok és egyebek között a legkisebb csúsztatás is azonnal megosztható, hogy lássa azt a világ. Ezt azonban pozitív irányba is fordíthatod, ha egy olyan közösséget kezelsz, amely ösztönzi az ügyfelek közötti interakciókat.
Ennek egyik módja, ha létrehozol egy közösségi csoportot. A közösségi fórum arra ösztönzi a vendégeket – és a lehetséges vendégeket –, hogy kommunikáljanak egymással szolgáltatásaidról. Nem kell félned a negatív visszajelzésektől sem, mert ezek mutatják meg vállalkozásod számára, hogy hol kell erősíteni, milyen igényeket támasztanak szolgáltatásaiddal szemben. A felmerült vélemények alapján könnyebb lesz fejlesztened is szolgáltatásaidat vagy bővítened a kínálatot.
Itt van 52 hírlevél szépségipari marketingről és vállalkozásfejlesztésről, amely már több mint 100 szalon sikeréhez járult hozzá!

Csatlakozz ahhoz a 142 szépségipari szakemberhez, akik hetente olvassák a hírlevelemet.
Heti tippek és trükkök:
✓ Könnyen megvalósítható marketingötletek és vállalkozásfejlesztési tanácsok.
✓ Ingyenes letöltések: Nyomtatható sablonok és eszközök, amelyeket azonnal használhatsz.
✓ Exkluzív kedvezmények: Egyedi ajánlatok és akciók csak a feliratkozóknak.
Iratkozz fel most, és tedd a szalonod sikerét garantálttá – stressz nélkül, hatékonyan!
(Csak akkor iratkozz fel a hírlevélre, ha valóban szeretnél változtatni, különben haszontalan lesz számodra!)
6 | Kommunikálj hatékonyan ügyfeleiddel
Az ügyfelek bizalmának kiépítése és fenntartása folyamatos kommunikációt igényel a részedről. Ha egy ügyfél tudja, hogy a vállalkozásod átlátható és őszinte, akkor bizalommal fog feléd fordulni, és pozitív tapasztalatokat fog szerezni az interakciókban. Ezt folyamatosan fenn kell tartani, különösen akkor, ha foglalásokkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos megoldandó problémáról van szó.
A jó kommunikáció azt jelenti, hogy ügyfeleidnek tudniuk kell, mi történik a vállalkozásodban. Új szolgáltatást vezetsz be? Megszüntetsz egy kevésbé keresett kezelést? Új helyre költözik az üzleted? Megváltozik a nyitvatartásod? Ünnepi nyitvatartás közeledik? A vendégeidnek tudnia kell ezekről, hogy ne lepődjenek meg. Ez a jó ügyfélszolgálat része, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy vendégeid továbbra is bizalommal vegyék igénybe szolgáltatásaidat.
7 | Javítsd az ügyfél hűségprogramodat
Míg korábban azt javasoltuk, hogy mondj le a hűségprogramról (ha egyedi szolgáltatást nyújtasz), ez továbbra is alapvető sarokköve minden ügyfélhűség építő törekvésnek. Ez az egyik legjobb módja a vásárlói hűség kialakításának, különösen akkor, ha folyamatosan olyan előnyöket adsz hozzá, amelyek lehetetlenné teszik a távozást.
A szépségipari vállalkozások olyan vásárlói hűségprogramokat kínálnak visszajáró ügyfeleiknek, amivel a hosszú távú elköteleződést erősítik. Ezek lehetnek ingyenes szolgáltatások, jutalmak, kedvezmények, kuponok felajánlása. Tartsd fenn a folyamatot úgy, hogy az idő múlásával újabb és újabb jutalmakat kínálsz vendégeidnek a hűségükért cserébe.
8 | Folyamatosan fejleszd vállalkozásodat
A szépségápolási piac, valamint a közönség és az ügyfelek vágyai az idő múlásával folyamatosan változnak. A rendszeres kutatások elvégzése, az iparágban való tájékozottságod és naprakész tudás megnyugtatja az ügyfeleket arról, hogy mindig innovatív leszel, és a legjobb lehetőségeket kínálod igényeik kielégítésére. Ez azonban nem csak az új technológiákra vonatkozik.
A fejlesztésnek magában kell foglalnia a márkaépítést, a kultúrát, a marketinget és magát a szolgáltatást. Az ügyfelekben kialakul a bizalom annak tudatában, hogy a vállalkozásod nem fog megtorpanni. Ha tudatában vagy annak, hogyan fejlesztheted folyamatosan vállalkozásodat, akkor mindig jobb lesz. A vállalkozásod és szolgáltatásaid iránti hűség azzal jár, hogy vendégeid tudják, hogy mindig a legjobbat kapják nálad.
Összefoglalás
A cikkünkben tárgyalt ügyfélhűség fenntartásának stratégiái alapvető fontosságúak a szépségipari vállalkozások számára. A hűséges ügyfelek jelentős hozzájárulást jelentenek vállalkozásod hosszú távú sikeréhez. Az ügyfélhűség hatékony fenntartásához nyolc lehetséges megoldást mutattunk be, beleértve az ügyfelek elismerését, hálád kifejezését, folyamatos kommunikációt és a vállalkozásod fejlesztését. Ezek a megfontolások segítik a vállalkozásodat abban, hogy ügyfeleidet hűséges törzsvásárlókká alakítsd, ezzel elősegítve üzleted növekedését és virágzását.

TÖBB VENDÉG, TÖBB BEVÉTEL
tippek és gyakorlati tanácsok ügyfélkapcsolat, szalonmarketing és üzleti stratégia területekről

A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.