A cikk a hirdetés után kezdődik ↓
Szeretnél több visszatérő törzsvendéget és magasabb bevételt?
Ez a gyakorlati útmutató megmutatja, hogyan építs fel hűségprogramot 2 hét alatt, és hogyan alakítsd ki a szalonod hűséges vendégkörét lépésről lépésre!
Azok a szépségipari szakemberek, akik már alkalmazták az útmutatóban bemutatott hűségprogramokkal, átlagosan 25%-kal növelték visszatérő törzsvendégeik számát, miközben csökkentették marketingköltségeiket is.
A gyakorlati útmutatóban leírt hűségprogramok bizonyítottan működnek, mert:
✔️ Egyszerűen működtethető- és könnyen bevezethető programok.
✔️ Már több 1000 szalonban bizonyítottak világszerte.
✔️ Kifejezetten a szépségipar igényeire lettek kialakítva.
+INGYENES BÓNUSZOK az útmutatóhoz!
Kattints a gombra, és töltsd meg a szalonodat visszatérő vendégekkel

Gondolkodtál már azon, hogy miért kerül többe egy pedikűr szolgáltatás az egyik szalonban, mint egy másik szalonban? Vagy azon, hogyan tudnak egyes fodrászok csábító kedvezményeket kínálni anélkül, hogy tönkremennének? A szépségipari szolgáltatások ára az árképzési stratégia helyes kialakításától függ, ezért fontos a jövedelmező szépségipari vállalkozás számára. Legyen szó fodrászatról, kozmetikáról manikűr vagy műkörömépítésről, jól kell tudni árazni a szolgáltatásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért szükséges első lépésben piaci elemzést végezni, hogy nyereséget termeljen az üzleted.

A titok a „árazásban” rejlik – egy olyan művészetben, amely egyensúlyt teremt az ügyfelek elégedettsége, a verseny és a nyereség között. Nem csak a költségek megállapításáról van szó. A szépségipari biznisz izgalmas világában vagy szörfölsz a hullámon, vagy megfulladsz alatta. Az áraid mindent megváltoztathatnak.
Cikksorozatunkban feltárjuk azokat a tényezőket, amelyek egy szépségipari vállalkozó (legyen az pedikűrös, manikűrös, műkörömépítő, műszempilla építő, kozmetikus, fodrász, barber, sminkes, sminktetováló és masszőr) árait alakítják – különféle stratégiákba és gyakori csapdákba kerülve, amelyeket érdemes kikerülnöd. A cikk végén teljes tudással fogsz rendelkezni ahhoz, hogy versenyképes árakat alakíts ki anélkül, hogy a minőségben vagy a nyereségben kompromisszumot kellene kötnöd.
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Sorozatunk többi része:
➤ Hogyan alakítsd ki a szépségipari szolgáltatások árát? Első lépés a piaci elemzés
➤ Milyen árképzési módszereket használhatsz szépségipari szolgáltatások árképzéséhez?
➤ Gyakori hibák és gyakorlati tippek árképzési módszerek megvalósításához szépségipari szakembereknek
➤ A szépség ára: szépségipari üzleted árképzését befolyásoló tényezők
Vágjunk bele!
Az első lépés: a piac és az ügyfélköröd megismerése
A szépségipari szolgáltatások árképzési stratégiájának első lépése az, hogy kitaláld, más pedikűrösök, kozmetikusok mennyit számítanak fel a szolgáltatásaikért. Természetesen nem azt mondjuk, hogy más másold le közvetlenül más vállalkozók árait. De fontos tudni, hogy hol tartasz másokhoz képest a környékeden.
Más szóval, ha beleásol a helyi szépségipari piacba, világos képet kapsz arról, hogy mit szeretnének, mit fizetnek meg az ügyfelek. De hol kezd el? Először is ismerd meg a versenytársaidat!
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Helyi verseny elemzése
A közeli szalonok, egyéni vállalkozók és kínálatuk azonosítása okos lépés. Készíts jegyzetet a szolgáltatásaikról, minimum és maximum áraikról. Derítsd ki, hogy vannak-e egyedi értékesítési pontjaik, azaz kínálnak-e valami különlegeset, ami vonzza az ügyfeleket.
Ez a fajta kutatás, a versenytárs elemzése nem csak a versenyképes árak meghatározásában segít. Segít feltárni a piaci réseket is, amelyeket vállalkozásod kihasználhat. Nincs spange kezelés a közelben? Nincs agyag pakolásos kezelés? Szombaton nincs nyitva? Ne riadj vissza attól, hogy egy kicsit nyomozósdit játssz.
Hogyan csináld?
Információkat könnyen szerezhetsz a konkurencia árlistájából. Valószínűleg nincs weboldaluk, de Facebookon biztosan kiteszik az árlistájukat. Mentsd le, ha eléd kerül a poszt, de direktben is rákereshetsz, ha posztol vagy hozzászól valamihez. [Ha nincs a konkurenciádnak honlapja, komoly előnyt szerezhetsz azzal, ha nem csak a Facebookon keresgélő vendégeket tudod megfogni, hanem azokat is, akik a Googleben keresnek szolgáltatót. Ehhez készíttess saját weboldalt. Katt ide a részletekhez ≫]

A hét népszerű termékei
Megkérdezheted az ügyfeleidet is, talán már jártak a konkurenciánál. Tedd fel nekik a kérdést: „Jártál már a szomszéd pedikűrösnél? Milyen véleményed van róla? Milyen szolgáltatást vettél igénybe nála és mennyire voltál megelégedve vele?”. Ha elindítasz egy beszélgetést, sok hasznos információt tudhatsz meg, amit a saját előnyödre fordíthatsz.
Figyeld a közösségi média felületeken hogyan terjesztik a szolgáltatásaikat: Fizetett hirdetéseket használnak? Facebookon csoportokba tesznek fel posztokat? Ha igen, akkor miről szólnak ezek, hogy néznek ki? Van Instagram oldaluk? Ott mit és mennyit posztolnak? Ha figyeled a konkurencia tevékenységét, könnyen megtalálhatod azokat a pontokat, ahol előnyt szerezhetsz. Például több posztot tehetsz Instagramra, amelyek a munkádról készültek. A gyakoribb posztolás is több ember elérését jelenti. Vagy Facebookon mindig képet is teszel a hozzászólásodhoz, ami vizuálisan is kiemelkedik.
Hasznos információ az is, ha megtudod, kik járnak hozzájuk, milyen anyagi helyzettel rendelkezők. Keresd azt a fizetőképes csoportot, akik nem járnak oda, de Te ki tudnád szolgálni őket.
A konkurencia elemzésével és figyelésével láthatod a gyenge pontjaikat. A szépségipari szolgáltatások ára kialakításánál és marketing stratégiád felépítéséhez a piaci elemzés hasznos eszköz.

Itt van 52 hírlevél szépségipari marketingről és vállalkozásfejlesztésről, amely már több mint 100 szalon sikeréhez járult hozzá! Heti tippek és trükkök:
✓ Könnyen megvalósítható marketingötletek és vállalkozásfejlesztési tanácsok.
✓ Ingyenes letöltések: Nyomtatható sablonok és eszközök, amelyeket azonnal használhatsz.
✓ Exkluzív kedvezmények: Egyedi ajánlatok és akciók csak a feliratkozóknak. Iratkozz fel most, és tedd a szalonod sikerét garantálttá – stressz nélkül, hatékonyan!
Kikből áll a megcélzott ügyfélköröd?
Ha azt szeretnéd, hogy vállalkozásod sikeres legyen, elengedhetetlen tudnod, hogy kit szeretnél megszólítani. Vedd figyelembe a demográfiai adatokat, például a korosztályt, a nemi identitást vagy akár az életmódbeli szokásokat – ezek a tényezők nagyban befolyásolhatják, hogy az emberek mennyit hajlandók költeni a szolgáltatásaidra.
Például egy fiatal, vállalkozó vagy vezető beosztású nő jobban keresi a csúcsminőségű ápoló, kényeztető kezeléseket. A diákok, nem vezető beosztású alkalmazottak inkább pénztárcabarát lehetőségeket keresnek. Ha ennek megfelelően alakítod ki a szolgáltatásaidat és áraidat, az közvetlenül az ajtón keresztül vonzza a megcélzott ügyfeleket.
Hogyan csináld?
Az üzleted környéke sok hasznos információt szolgáltat, ha alaposan körbenézel. Az új építésű környékeken jellemzően fiatalok szoktak lakást vagy házat vásárolni. Új építésű, drága, modern kertes házak lakói inkább a 35-45 közötti korosztály lesz, akik jelentősebb bevétellel rendelkeznek.
Ha sétálsz egyet az utcában vagy kiülsz egy kávéra egy közeli teraszra, láthatod, hogy milyen korosztály mozog jellemzően a nap különböző szakaszaiban. Családok kis gyerekkel vagy inkább tinédzser korú fiatalok csoportjai jönnek mennek? Vállalkozók vagy céges alkalmazottak?
Érdekes lehet az is, hogy ha van a környéken nagyobb cég, gyár, hogy kiket foglalkoztatnak? Fiatalabb stratup cég sok fiatallal vagy nagy múltú cég tapasztalt középkorú dolgozókkal?
A költési szokások, amelyek számítanak
Beazonosítottad a potenciális ügyfélkört, remek munka. Most betekintésre van szükséged a költési szokásaikkal kapcsolatban, mert ez befolyásolja, hogy mennyit fognak fizetni a különböző szolgáltatásokért az üzletedben.
Az adatok azt sugallják, hogy a 35-44 év közötti nők nagyobb valószínűséggel vesznek igénybe szépségápolási kezeléseket, mivel nagyobb a rendelkezésre álló jövedelmük, mint a fiatalabb korosztályban. Ez az a fajta információ, amely segít az árképzési stratégia személyre szabásában.
De ez csak statisztika, és nem is feltétlenül igaz minden szépségápolási szolgáltatásra. Kozmetikai kezeléseket idősebbek is keresnek, míg szempillaépítést inkább a fiatalok keresnek.
Hogyan csináld?
Ha induló vállalkozásod van, akkor sétálj az üzleted környéken és figyeld meg az embereket. Hol laknak? Panel lakásokban? Új építésű társasházakban? Kertvárosi rész vagy vidéki kertesházas környék?
Megnézheted a környék üzleteinek az árazását is. A pékség, fagyizó, kisbolt, divatárú üzlet, cipőbolt árai jól tükrözik, hogy milyen közönséget szolgálnak ki. Ha alacsony árakat látsz, akkor alacsony jövedelműek élnek a környéken, ha az árak magasak, akkor van fizetőképes közönség a drágább szolgáltatásaidra is.
A piac és ügyfélköröd megismeréséhez vezető út hosszúnak tűnhet, de értékes ismeretekkel van kikövezve, amelyek nagyban fellendíthetik vállalkozásodat.
Összefoglalás
A szépségipari szolgáltatások ára jellemzően attól is függ, hogy milyen környéken dolgozol és milyen vendégek vannak jelen nagy tömegben. A fizetőképesség meghatározásához jó kiindulópont lehet más helyi üzletek árainak feltérképezése. Az alacsony árak, alkalmazottak lakta környéken nehéz egy drága szolgáltatásokat kínáló szalont üzemeltetni és nem is biztos, hogy van értelme. Szerencsére magas forgalmat és magas árbevételt nem csak magas árakkal lehet elérni.

TÖBB VENDÉG, TÖBB BEVÉTEL
tippek és gyakorlati tanácsok ügyfélkapcsolat, szalonmarketing és üzleti stratégia területekről

A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.