A cikk a hirdetés után kezdődik ↓
Szeretnél több visszatérő törzsvendéget és magasabb bevételt?
Ez a gyakorlati útmutató megmutatja, hogyan építs fel hűségprogramot 2 hét alatt, és hogyan alakítsd ki a szalonod hűséges vendégkörét lépésről lépésre!
Azok a szépségipari szakemberek, akik már alkalmazták az útmutatóban bemutatott hűségprogramokkal, átlagosan 25%-kal növelték visszatérő törzsvendégeik számát, miközben csökkentették marketingköltségeiket is.
A gyakorlati útmutatóban leírt hűségprogramok bizonyítottan működnek, mert:
✔️ Egyszerűen működtethető- és könnyen bevezethető programok.
✔️ Már több 1000 szalonban bizonyítottak világszerte.
✔️ Kifejezetten a szépségipar igényeire lettek kialakítva.
+INGYENES BÓNUSZOK az útmutatóhoz!
Kattints a gombra, és töltsd meg a szalonodat visszatérő vendégekkel

A szépségipari szolgáltatások árazása kihívást jelenthet a vállalkozásod számára, tekintettel a sokféle szolgáltatásra és a piaci versenyre. Az árképzési módszerek megválasztása és alkalmazása kulcsfontosságú ahhoz, hogy a vállalkozásod versenyképes maradjon, miközben megfelelő bevételt generál a fenntartható működéshez és növekedéshez. Cikkünkben példákon ketresztül mutatjuk meg, hogy milyen árképzési módszerek vannak szépségipari szolgáltatások árképzéséhez.

A szépségipari szolgáltatások árképzése összetett folyamat, amely számos tényezőtől függ, beleértve a költségeket, a keresletet, a versenyt és az ügyfelek értékét. A vállalkozásoknak számos árképzési stratégiát kell figyelembe venniük, hogy megfelelően reagáljanak a piaci változásokra és igényekre, és optimalizálják a profitot.
Cikksorozatunkban feltárjuk azokat a tényezőket, amelyek egy szépségipari vállalkozó (legyen az pedikűrös, manikűrös, műkörömépítő, műszempilla építő, kozmetikus, fodrász, barber, sminkes, sminktetováló és masszőr) árait alakítják – különféle stratégiákba és gyakori csapdákba kerülve, amelyeket érdemes kikerülnöd. A cikk végén teljes tudással fogsz rendelkezni ahhoz, hogy versenyképes árakat alakíts ki anélkül, hogy a minőségben vagy a nyereségben kompromisszumot kellene kötnöd.

A hét népszerű termékei
Sorozatunk többi része:
➤ Hogyan alakítsd ki a szépségipari szolgáltatások árát? Első lépés a piaci elemzés
➤ Milyen árképzési módszereket használhatsz szépségipari szolgáltatások árképzéséhez?
➤ Gyakori hibák és gyakorlati tippek árképzési módszerek megvalósításához szépségipari szakembereknek
➤ A szépség ára: szépségipari üzleted árképzését befolyásoló tényezők
Ebben a cikkben áttekintjük az árképzési módszereket a szépségipari szolgáltatások területén, és megvizsgáljuk azok előnyeit, hátrányait, valamint alkalmazásuk legjobb gyakorlatait. A cél az, hogy segítsünk a szépségipari vállalkozásoknak meghatározni és kialakítani az optimális árképzési stratégiát, amely támogatja üzleti céljaikat és hosszú távú sikerüket.
Vágjunk bele!
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Szépségipari szolgáltatások árképzési módszerei
A megfelelő árak meghatározása egy finom tánc. Egyensúlyba kell hozni az üzleted működési költségeit, az ügyfeleknek nyújtott értéket és azt, hogy mennyit hajlandók fizetni.
Különböző árképzési stratégia modellek
A haszonkulcs (költség-plusz) árazási modell figyelembe veszi az összes üzleti kiadást – bérleti díjat, termékeket, marketing költségeket –, majd hozzáad egy haszonkulcsot. Ez egy egyszerű árképzés számítás, de nem veszi figyelembe, hogy az ügyfeleknek mennyit érnek a szolgáltatásaid.
Az értékalapú (keresletvezérelt) árképzés viszont az észlelt érték alapján határozza meg az árakat. Ha az ügyfelek hisznek az üzletedben nyújtott kiváló minőségű szolgáltatásaidban vagy tapasztalatodban, az indokolhatja a magasabb árakat.
Értékalapú árképzés
Az értékalapú árképzés olyan stratégia, amelynek során az árakat elsősorban a fogyasztó által a termék vagy szolgáltatás érzékelt értéke alapján határozzák meg. Az értékalapú árképzés vevőközpontú, ami azt jelenti, hogy a vállalkozások arra alapozzák árazásukat, hogy a vásárlónak mennyit ér egy termék.
Az értékalapú árképzés különbözik a haszonkulcs (költség plusz) árazástól, amely a működési költségeket is figyelembe veszi az árkalkulációban. Az egyedi vagy rendkívül értékes funkciókat vagy szolgáltatásokat kínáló vállalatok/vállalkozások jobb helyzetben vannak az értékalapú árképzési modell előnyeinek kihasználásához, mint azok a vállalatok, amelyek elsősorban árucikkeket értékesítenek.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak

Ha különböző szintű szolgáltatásokat kínálsz (és miért ne tennéd?), vagy szalonvezetőként különböző szakértelemmel rendelkező munkatársaid vannak, a junioroktól az idősekig, fontold meg a többszintű árazást. Ez a megközelítés lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az igényeik és költségvetésük alapján válasszák ki az árat.
Például legyen egy Spa lábápolás szolgáltatásod és egy Spa lábápolás paraffinos kezeléssel, amit felértékelhetsz egy pedikűr kezeléssel is. A két szolgáltatást különböző áron tudod kínálni, és a vendég tudja eldönteni, hogy melyiket engedheti meg magának.
GYAKORLATI tanács:
Mozikban találkozhatsz a leggyakrabban a háromszintű árképzési stratégiával. Ha megnézed a kis, közepes és nagy menü árait, láthatod, hogy a közepes és a nagy között kisebb a különbség, mint a kicsi és a közepes között. Ennek pszichológiai jelentősége van. Ha a közepes menüt választanád, akkor az „alig kerül többe a nagy” kiváltja a „jobban megéri” érzést. Ez minden területen működik, ezért különböző szintű szolgáltatások árképzési stratégiája során is érdemes beépíteni.
Például kínálhatsz 30, 60 és 90 perces masszázst. A 30 perces lehet 5.500 Ft, a 60 perces 10.300 Ft és a 90 perces 12.700 Ft. A 30 és 60 perces között jelentős a különbség, de ha a vendég 60 perces kikapcsolódásra vágyik, akkor már elgondolkodik a 90 perces szolgáltatáson, mert alig kerül valamivel többe. A maketingben ráerősíthetsz, hogy +30 percért csak 2.400 Ft-al kell többet kell fizetni.
A fenti árazási példában minden szolgáltatás ára úgy lett megállapítva, hogy 200-300 Ft aprót is tartalmazzon. A vendég ilyen ár mellett rendszerint a borravalóval felkerekíti 500 Ft-ra az összeget, miközben megmarad a jóérzése.
Különféle szolgáltatások árazása: hajvágás vs. festés vs. hajformázás
Felteheted magadnak a kérdést: „Mennyit kell fizetni egy hajvágásért vagy egy festésért?”. Itt jön jól a piackutatás. Nézz körül a környék többi szalonjában, hozzád hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások üzletében. Ha nagyvárosban van az üzleted, akkor a versenytársak elemzéséhez maradj az üzleted körül. Nincs értelme egy pesti vállalkozásnak a budai árakat figyelni.
Pedikűrös példát véve alapul, egy tipikus esztétikai pedikűr 6-8.000 Ft között mozoghat a 13. kerület északi részén, míg a Callux pedikűr 4-13.000 Ft ugyanitt. Nézd meg, hogy kinél a legalacsonyabb és kinél a legmagasabb az ár és fejtsd meg a különbség okát. A saját árképzési módszeredet ehhez tudod igazítani.
A márkaépítés hatása az árképzésre és a vásárlók megítélésére
A márkaépítés jelentősen befolyásolja, hogy az emberek hogyan érzékelik a költségeket és a minőséget egyaránt. A luxusmárkák, szalonok tarthatják a magasabb árakat, mert a vásárlók a nevüket a kiváló minőséghez kötik. Ha üzletedet luxusmárkaként pozícionálod, győződj meg arról, hogy a vásárlói élmény (a környezet, a szolgáltatás minősége, az ügyfélkezelés stb.) és az eredmények valóban igazolják az árat.
Ne feledd, bármilyen módszert választasz is, legyél igazságos önmagaddal és ügyfeleiddel szemben is. Nyújts olyan értékes szolgáltatásokat a számukra, amelyeket otthon (és máshol) nem kaphatnak meg.

Itt van 52 hírlevél szépségipari marketingről és vállalkozásfejlesztésről, amely már több mint 100 szalon sikeréhez járult hozzá! Heti tippek és trükkök:
✓ Könnyen megvalósítható marketingötletek és vállalkozásfejlesztési tanácsok.
✓ Ingyenes letöltések: Nyomtatható sablonok és eszközök, amelyeket azonnal használhatsz.
✓ Exkluzív kedvezmények: Egyedi ajánlatok és akciók csak a feliratkozóknak. Iratkozz fel most, és tedd a szalonod sikerét garantálttá – stressz nélkül, hatékonyan!
Versenyképes árak elemzése és meghatározása
A szolgáltatások megfelelő árának meghatározása olyan, mint egy mozgó célpont eltalálása. Ki kell egyensúlyozni a költségeket, az ügyfelek elvárásait és a piaci trendeket.
A versenytársak árképzési módszereinek értékelése
A riválisok jelzést adhatnak arról, hogy az ügyfelek mennyit készek fizetni a közeledben. De ne csak másold az áraikat – értsd meg, miért vannak így beállítva. Tekintsd meg az olyan tényezőket, mint a hely, a hírnév, a szolgáltatás minősége és az ügyfélkör demográfiai jellemzői. Ha Te jobb vagy, miért ne pozícionálnád magasabbra az árakat is?
Egy jó trükk az, hogy rangsorolod a környék szolgáltatóit a legdrágábbtól a legolcsóbbig. Ez lehetővé teszi, hogy meghatározd a pozíciódat a piacon. Ez akkor is hasznos, ha kedvezményeket vagy különleges ajánlatokat vezetsz be: ha mindenki más 20 % kedvezményt kínál keddenként, talán felrázhatod a dolgokat a „Happy Hour Fridays”-vel.
Nagyszerű eszköz a SWOT elemzés. Ez a széleskörben ismert és használt stratégiai tervező eszköz segít megérteni és azonosítani a vállalkozás erősségeit, gyengeségeit, a kínálkozó lehetőségeket és a fennálló veszélyeket egy adott szituációban. Használatával könnyen elemezheted versenytársaid előnyeit és hiányosságait, amit kihasználhatsz például az árképzési módszer kialakításában.
Az árak módosítása a szolgáltatási igények és a szezonális trendek alapján
Tudod, hogyan változtatják a légitársaságok a jegyárakat a kereslet alapján? A szépségipari vállalkozások is csinálhatnak hasonlót. Ha egy bizonyos szolgáltatást minden szombaton szilárdan lefoglalnak, míg mások egész héten üresen állnak, akkor itt az ideje néhány módosításnak. Emeled meg a hétvégi foglalások árát, miközben a hétköznapi időpontokat az eredeti áron vagy kis kedvezménnyel kínálod. Ez segít a munka egyenletes elosztásában is.
Ne félj az ingadozó árú modellektől, amelyek alkalmazkodnak a nagy keresletnek megfelelő időszakokhoz vagy évszakokhoz – gondolj az ünnepi frizurákra vagy a nyárra kész pedikűrre.
GYAKORLATI tanács:
Vezess be 24 órán belüli foglalási lehetőséget, mint sürgősségi ellátást. Egyes vendégek az utolsó pillanatban jönnek rá, hogy új körmöket kell csináltatniuk vagy szükségük van egy gyors fazonigazításra egy fontos találkozó előtt. Használd ki a sürgetés kényszerítő erejét és kínáld fel az üres helyeidet kis felárért cserébe.
Összefoglalás
Példáink megmutatták, hogy hogyan használhatod a gyakorlatban egy egyes árképzési módszereket. Azárak kialakításánál mindig vedd figyelembe a működési és fenntartási költségeket, mert ezt mindenképp ki kell termelnie a vállalkozásodnak.
Az árak kialakításánál használhatod a három szintű árképzési modellt is, amivel a magasabb árú szolgáltatás felé tereled a vendéget.
Végül, ne félj változtatni az árakon! Alkalmazkodj a kereslethez és akár heti szinten is, alkalmazz mozgó árat, attól függően, hogy mennyire van kihasználva az üzleted. A különböző árak így nem csak a bevételedre vannak hatással, de a forgalom egyenletesebb elosztásában is segít.

A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.