Az ügyfélmegtartási arány 5%-os növelése 25%-ról 95%-ra növeli a profitot. Hogy micsoda? Ha 5%-al több vendéget tartasz meg, akkor a profitod megnégyszereződik? Hogyan lehetséges ez? A kutatások szerint egy hűségprogram igazi ügyfélmágnesként működik minden szépségipari szakember vállalkozásában, legyen szó műkörömépítésről, kozmetikáról, fodrászatról, műszempilla építésről, pedikűrről, sminktetoválásról, masszázsról vagy sminkesről. S, hogy hogyan hozhatsz létre egy saját programot? Mutatjuk!
A Szépségipari hűségprogramok 6 típusa: Mivel tudsz több ügyfelet vonzani üzletedbe? című írásunkban bemutattuk azt a 6 hűségprogram típust, amiket felhasználva a szépségápolási szakemberek jelentős forgalomnövekedést, és ebből eredő nyereség növekedést érnek el nap mint nap világszerte.
Az egyes programfajták közös jellemzője, hogy – bár más és más módon – mindegyik az ügyfélhűség növelését célozza meg, mert az erős vásárlói hűségstratégia nagyban elősegítheti a márka sikerét.
A felsorolt 6 típusú hűségprogram egyes elemeit felhasználva egyedi programot is kialakíthatsz, ami jobban tükrözi céljaidat. Térjünk is rá, hogy hogyan tudod mindezt létrehozni.
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Hogyan hozd létre saját hűségprogramodat 6 lépésben
Most, hogy már tudod, milyen típusú hűségprogramokat választhatsz üzletedben, kövesd az alábbi lépéseket saját programod összeállításához.
1 | Kérd ki a hűséges ügyfeleid véleményét
Ha megtudod, mi teszi jelenlegi ügyfeleidet lojálissá hozzád, illetve a vállalkozásodhoz, az kulcsfontosságú a nagyobb forgalom létrehozásához. Kérdezd meg hűséges ügyfeleidet, hogy mit szeretnének látni egy hűségprogramban, és mit csinálsz jelenleg, ami miatt úgy érzik, hogy megbecsülöd őket. Vezesd be ezt a visszajelzést a programodba, hogy több még több ügyfelet tarthass meg.
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak
2 | Határozd meg céljaidat
A következő lépés annak meghatározása, hogy mit szeretnél elérni a hűségprogramoddal. Tudnod kell, hogy ügyfeleid mit akarnak, és milyen programok léteznek a konkurenseknél. A program megalkotásához kombináld vendégeid igényeit a kívánt eredménnyel.
Néhány elérendő cél lehet:
- Ügyfélmegtartás javítása
- Látogatási gyakoriság (FOV) növelése
- Ajánlások számának növelése
- Több szolgáltatás / termék eladása
- Márka ismertség növelése
- Egy adott szolgáltatás népszerűsítése
Bizonyos célok jobban működhetnek bizonyos hűségprogramokkal. Például, ha növelni szeretnéd a látogatás gyakoriságot (FOV-t), bizonyos számú látogatáshoz jutalmat kell rendelned. Ebben az esetben egy lyukkártya vagy pontalapú rendszer működne a legjobban.
3 | Vegyél elő papírt és számolj
Miután eldöntötted a hűségprogramod típusát, és elkezdted elképzelni, hogyan fog kinézni a vállalkozásodban, végig kell számolnod a költségeit és a megtérülést. Fontos, hogy a programod megtérüljön a programra fordított befektetéshez (ROI) képest, ami végeredményben azt jelenti, hogy pénzt kell keresned a programból.
Győződj meg arról, hogy a kedvezmények vagy jutalmak észszerűek a költségvetéshez képest, és előre becsüld meg a program által elérhető potenciális bevételeket. Számold ki, mennyi pénzt kell költened a hűségprogramod elindításához és működtetéséhez, valamint milyen összegbe kerülnek a kezdeti promóciós költségek.
A hét népszerű termékei
4 | Kezd kicsiben
Nem árt kicsiben kezdeni a hűségprogramodat. Olyannal kell kezdened, ami kezelhető számodra, mert később bármikor bővítheted a programodat. A tapasztalataid alapján később tudni fogod, hogyan lehet a legjobban bővíteni – ha lesz egy kis időd –, amint megismered a futó program teljesítményét.
A fokozatosság abban is segít, ha valamiért nem hozná a hűségprogramod az elvárásaidat és módosításra szorul.
Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.
De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.
5 | Népszerűsítsd a hűségprogramodat
Ha létrehoztad a hűségprogramodat, ideje népszerűsíteni! Terjeszd fizetett marketingkampányokkal és szájról szájra is. Íme néhány promóciós ötlet:
- Célzott hirdetések a közösségi médiában
- Add át vendégeidnek fizikailag (hűségkártya, szórólap, QR-kód leolvasási lehetőség nyomtatott felületeken)
- E-mail küldése a meglévő ügyfeleidnek
- A digitális terjesztéshez hozz létre egy weboldalt a hűségprogramodhoz
- Nyomtass plakátokat, és tedd ki az üzletedben vagy hirdetési felületeken (közterületen engedélyköteles!)
- Adj fel hirdetést a helyi elektronikus és papír alapú médiában
- Használd a közösségi média csoportokat a terjesztésre, de ne spamelj
- Lépj partneri kapcsolatba az üzleted körül működő más vállalkozásokkal és terjeszd rajtuk keresztül
Az ügyfelek csak akkor tudnak belépni a hűségprogramodba, ha tudnak róla. Ügyelj arra, hogy tájékoztasd a kezelésen résztvevő vendégeidet, foglaláskor, amikor bejönnek, és amikor távoznak.
TÖBB VENDÉG, TÖBB BEVÉTEL
tippek és gyakorlati tanácsok ügyfélkapcsolat, szalonmarketing és üzleti stratégia területekről
- Kezdő műkörmös hirdetések: Miért fontos és hogyan hirdess?
- Műkörmös vállalkozás indítása 2024-ben: a vállalkozás feltételei
- Műköröm reklámszöveg írása lépésről lépésre: A legjobb technikák a sikeres kampányokhoz
- Facebook vagy Instagram: Melyik közösségi média felületen érdemes hirdetned a szépségipari szolgáltatóként?
6 | Értékeld a hűségprogram teljesítményét
Rendszeresen ellenőrizned kell az elindított programod teljesítményét, hogy megbizonyosodj arról, hogy jól működik. Haladsz a célod felé? Ellenőrizd a legfontosabb mutatókat, például:
- Az ajánlások száma
- Teljes ügyfélszám az idő függvényében
- Átlagos látogatási gyakoriság
- Átlagos látogatási költség
- Termékértékesítés
Elemezd az eredményeket, hogy megtudd, hűségprogramod növelte-e ezeket a mutatókat, vagy segített-e elérni egy konkrét célt. Szükség szerint módosítsd a programodat megállapításaid és az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján.
Fontos, hogy egy frissen elindított hűségprogramtól nem várhatsz el néhány hét után érdemi változást. Az ügyfeleknek meg kell ismerniük a részleteket, meg kell szokniuk, hogy egy új lehetőséggel élhetnek. Ez pedig időbe telik.
Összefoglalás
Ha jól csinálod, a megvalósított hűségprogramod segíthetnek a foglalások számának növelésében és az ügyfelek megtartásában. Próbál ki ezeket az ötleteket jutalomprogramod összeállításához, és figyeld szépségipari vállalkozásod növekedését.
A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.