
„Kitettem, hogy van szabad időpontom, de senki nem jelentkezett.” Ismerős? Ez nem azért van, mert nem látták vagy „nem jött be”. Ez a mondat nem elég ahhoz, hogy mozgásba hozza a vendégeket. És most elmondom, miért nem működnek a „Van még helyem a héten” típusú posztok – és mit csinálj helyette.

Sok szépségipari szolgáltató ott rontja el, hogy azt hiszi: ha jól dolgozik, az magáért beszél. Hogy a vendégek majd látják, milyen szép a munka, és abból tudni fogják, mire lehet jönni, miért most, és hogyan kell jelentkezni. De a vendég nem gondolatolvasó. Neki nem elég a szép munka vagy egy szabad időpont – neki egyértelmű, érthető és vágykeltő üzenet kell.
Miért? Szép munkát rengeteget lát mindenki, ha görgeti a hírfolyamot. Minden szolgáltató a munkája minőségével szeretné rávenni a vendéget, hogy hozzá foglaljon. Ezért naponta 10-20-30 pillát, körmöt vagy kozmetikai kezelést kínáló posztot görget tovább minden nő. De melyiknél fog megállni?
Az emberek nem időpontot keresnek, hanem megoldást
A „Van még helyem a héten” típusú mondatok nem mondanak semmit a szolgáltatásodról. Nem világos belőle, mire lehet jönni, miben más ez a lehetőség, és főleg: miért lenne ez most neki fontos? 1D, 2D vagy 3D? C, CC, D vagy M ív? Porcelán vagy akril? A vendéged nem fog nyomozni, keresgélni a korábbi posztjaid között. Ő gyorsan akarja tudni, milyen szolgáltatást nyújtasz számára pontosan. De, ami még ennél is fontosabb: mit oldasz meg, mit nyer vele, miért most?
Ha csak azt látja, hogy „van időpont”, az nem vált ki semmilyen vágyat vagy sürgetést. Az nem ajánlat. Az egy lehetőség, amiből sok másik is ott van előttük. A vendégek pedig nem tudják, hogy miért épp hozzád jelentkezzenek.
A semmitmondó poszt nem, hogy nem működik – visszatart
A Facebookot pörgetve látom, hogy sokan gondolják, ha posztolnak egy jó képet egy szépen sikerült munkáról, mellé írjak, hogy van helyük, akkor majd jönnek a vendégek. Csakhogy a poszt nem poszt – ha nem szól senkihez. Ha nem vált ki érdeklődést. Ha nem világos, hogy mit csináljon – és miért – az, aki olvassa.
A „Van szabad időpontom” típusú poszt nem szól senkinek. Nincs benne semmi egyedi, semmi előny, semmi érzelem. Nem csoda, hogy nem történik semmi.
Egy pillanatra képzeld el: görgeted a saját Facebookodat, és meglátsz egy posztot – mondjuk egy masszőrtől, vagy egy szálláshelytől –, amiben csak annyi áll: „Van még szabad időpont a hétvégére.” Mit csinálsz? Valószínűleg semmit. Maximum tudomásul veszed, hogy „oké”, aztán tovább görgetsz. Miért? Mert nem szól rólad. Nem mond semmit arról, miért jó ez neked, mit nyersz vele, vagy miért most kéne foglalnod. Ugyanez történik, amikor ilyen posztot ír egy szépségipari szolgáltató is.
A „Van még helyem a héten” poszt a meglévő vendégeknek szól – nem azoknak, akik még nem jártak nálad
Tudod, kiket szólít meg a „Van helyem péntekre” típusú bejegyzés? Azoknak a vendégeidnek, akik már rendszeresen járnak hozzád. Akiknek már van foglalt időpontja hozzád, feltehetőleg.
De aki még nem járt nálad, az másik 10-20 ilyen poszttal is találkozik. Nekik kell egy érv, kell egy érzés, kell egy ok, hogy most cselekedjen, és éljen a szabad időpont lehetőségével.
A vendégek nagy része passzív. Csak nézelődik, pörget, de nem dönt. Neked kell megadni az utolsó lökést. És azt nem egy „van helyem” mondat adja meg. Ne bízd a vendégre, hogy majd eldönti, jön vagy sem!

Nem a fotó hozza a vendéget – hanem a szöveg
Gyakran hallom: „De hát kitettem egy szép képet a munkámról.” Igen, de az nem elég. A fotó megmutatja, mit tudsz – de nem szólít meg. (Ennél a pontnál javaslom, hogy ezt a cikket is olvasd el: Ezért nem hoz vendéget a munkádról készült fotód – és mit tegyél helyette) A szöveg az, ami odaviszi a vendéget. És itt jön képbe a marketing.
A jó szöveg:
- megszólít egy konkrét problémát (pl. megkopott nyári pedikűr, töredezett körmök),
- megoldást kínál (pl. frissítő lábápolás a strandolás előtt, kifogástalan megjelenés egy esti partin),
- és cselekvésre ösztönöz (pl. „péntek 10-kor még szabad egy időpont – írj rám most”).
Ez így együtt működik jól. A kép és az ösztönző szöveg együtt, okosan összerakva.
Vendégkarton, kezelési terv mindenképpen szükséges lesz, de induláskor nagy segítség, ha van ajándékutalványod, hűségkártyád, időpontfoglaló kártyád és kezelési naplód is. További információ ➤
Mire figyelj, ha azt akarod, hogy legyen foglalásod?
Ne csak közölj valamit, kelts érdeklődést, oldj meg egy problémát, kommunikálj. Ez azt jelenti, hogy ne tényt írj („van időpont”), hanem ajánlatot. Például:
„Péntek délelőtt felszabadult egy időpont frissítő nyári lábápolásra – ha a szandit már nem vennéd fel, most megoldjuk! Foglalj időpontot, ha jönnél!”
vagy
„Csütörtök délután felszabadult egy időpont klasszikus 3D pillaszettre – ha este buli vagy randi van, és nem akarsz újra spirálozni, gyere, és megoldjuk előtte! Írj rám, ha érdekel!”
vagy
„Hétfőn 15:00-ra még szabad időpont egy gyors arctisztító kezelésre – ha a hétvégi strandolás után kiszárította a bőröd a nap és a szél, most visszanyerheted a frissességét. Írj most, ha beugranál!”
Az ilyen ajánlatok mondanak valamit. Megszólítanak, rámutatnak egy problémára, sürgetnek, irányt adnak.
Az a jó benne, hogy nem kell túlgondolnod. Csak ismerned kell a vendégek aktuális igényét és problémáit. Mire vágynak? Mitől éreznék azt, hogy „ez most nekem szól”?
Mire cseréld le az üres posztokat?
- Írj konkrét szolgáltatást, időpontot és előnyt. A „Van helyem…” helyett „Péntek 10-kor felszabadult egy időpont frissítő nyári géllakkra. Ha már meguntad a régi színt, vagy csak ránéztél és úgy érzed, ideje egy kis nyári hangulatváltás, akkor most itt a lehetőség. Írj rám, ha szeretnél időpontot!”
- Írj úgy, mintha egy barátnődnek írnád. Ne legyél hivatalos. Legyél valódi. „Új nyári színek jöttek, és annyira szépek, hogy muszáj volt kipróbálnom magamon is. Ha te is unod már a régit, péntek 10-re még be tudsz ugrani – mutatom, mik a kedvencek!”
- Használj mindennapi nyelvet. „Péntek 10-kor felszabadult egy időpont nyári lábápolásra – ha a sarkad már nem mutogatnád szívesen szandálban, itt az alkalom, hogy rendbe tegyük!” – ilyen mondatok működnek.
- Ne hagyd a levegőben – mindig mondd meg, mit csináljon az olvasó: „Írj rám most.”, „Foglalj itt.”, „Csak 1 hely van, foglald le!”
Összefoglalás
Ha eddig csak „hátha jön valaki” alapon posztoltál, már érted, miért nem mozdult senki. A szép munka, az időpont, a jó szándék – ezek nem elegendőek a vendégek meggyőzéséhez. A vendég nem a szépet keresi. Nem azért foglal, mert szép egy munka. A megoldást keresi. Olyat akar magának is, mert szép akar lenni.
Ha ezt felismered, és döntést megkönnyítő üzenetet írsz, már nem vagy túlélő posztoló. Már tudatosan keresed a vendégeket.
Ha szeretnél még több gyakorlati tippet, akkor csatlakozz a Szalontuning szépségipari marketing műhelye nevű csoportunkhoz, ahol rendszeresen osztunk meg marketing és értékesítési ötleteket szépségipari vállalkozóknak. A csatlakozáshoz kattints a képre!

A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.