A márkaépítés első két lépése, az önismeret és az önmarketing sok érdekességet és újdonságot hoz a vállalkozásodba. Azonban a kezdeti lelkesedés elfogyhat, különösen, ha nem hoznak azonnali eredményeket a megtett erőfeszítések. Jó, ha eszedbe jut, hogy a nagy nevek vagy márkák sem egyik napról a másikra lettek naggyá. A L’Oréal története egészen 1907-ig nyúlik vissza, de lehetne említeni Violette_FR-t, Oh Joy!-t is akár. Átgondolt építkezés, szorgalom és következetesség a három kulcsfontosságú fogalom a márkaépítésben.
Nagyon unalmassá és fárasztóvá válhat ezen a ponton a márkaépítés, mert minden nap dolgozni kell rajta. Ezen a ponton dől el, hogy lesz-e belőled márka vagy sem.
Szívós, kitartó, szorgalmas és következetes vagy? A stratégiád tényleg erős? Mindig elő tudsz állni kreatív kommunikációval? Érdekes és átütő tudsz maradni? Meg kell tanulni a közösségi médiát is rendesen használni, ha ki akarsz tűnni. Nincs mese.
↓ Kattints a képre és mentsd el későbbre ezt a cikket! ↓
Válj kiemelkedő szépségipari szolgáltatóvá
A titok a rendszeres minőségi kommunikációban, internetes és offline megjelenésekben, média szereplésekben, rendezvényeken, kapcsolatépítésben rejlik. Munka, munka és munka.
Soha nem tudni, mikor jön el az áttörési pont. Van, akinél hamarabb, van, akinél később. De, ha kitartó vagy, jönni fog. Ez biztos. Ahogy az idő halad előre, a márkaépítés, a kommunikáció egyre könnyebbé válik. Ha mindent jól csinálsz, meg fogod találni a közönségedet, jobban mondva, előbb-utóbb a közönség talál meg téged.
Vállalkozásod márkaépítése során meg kell különböztetned magadat a versenytársaktól és ezt kell folyamatosan kommunikálnod. Bár ez egyszerűen hangzik, sok ötletelést és alapos gondolkodást igényel. Nyerj új ügyfeleket az alábbi három kérdéssel:
E-könyvek és nyomtatványok szépségipari vállalkozóknak
1. Ki az elsődleges versenytársam?
Ha te vagy az egyetlen szempillaépítő a kisvárosban? Nincs több dolgod, készen állsz! Addig, amíg nem jön egy másik szempilla stylist. Minden szépségápolási szakembernek van némi versenye – elsősorban azokkal szemben, akik ugyanarra a területre szakosodtak, mint ők. Sok esetben erős versenye, mert egy utcában akár két hasonló vállalkozás is üzemelhet.
Annak meghatározása, hogy ki ellen versenyzel, lehetővé teszi, hogy felmérd a lehetőségeket és megtedd a megfelelő intézkedéseket. [Erre nagyon jó megoldás a SWOT elemzés, amely elsőre talán túlságosan marketingesnek hagzik, de egyszerűbb, mint gondolnád. Mi készítettünk egy ingyenesen letölthető és könnyen használható formát, ami segít a versenytárs elemzésben. Katt ide a letötléshez ≫]
A hét népszerű termékei
2. Mit kínálok?
Ez nyilvánvaló kérdésnek tűnhet, de alaposan át kell gondolni. Miben különböznek a Te szolgáltatásaid a környezetedben található 5 jól ismert sminkes, kozmetikus, pedikűrös stb. szolgáltatásaihoz képest? Ha olyan terméket adsz el vagy olyan szolgáltatást kínálsz, melyet senki más nem, akkor a marketing során erre összpontosíthatsz.
Sőt, ha a versenytársad nem kínál természetes alapanyagú termékeket, előállhatsz egy biomárkával. A fontos az, hogy új ügyfeleket vonzz be, mutasd meg nekik, miért olyan csodálatosak szolgáltatásaid és mennyire vagy ügyfélbarát. Végül késztesd őket arra, hogy maradjanak!
3. Kik a megcélzott vásárlóim?
Talán az idősebb nőket célzod meg, akik hatékony módot keresnek bőrük megfiatalítására? Vagy egy fiatalabb tömeget, aki azon gondolkodnak, milyen egzotikus színűre festessék be legközelebb a hajukat? Fontold meg, hogy kik a jelenlegi ügyfeleid és azt, hogy kit szeretnél magadhoz vonzani az üzletedbe. Használd ezt elérendő célként a marketing tevékenységed során.
Ha le tudtad írni a válaszokat erre a három kérdésre, akkor egy jól átgondolt marketing tervet készíthetsz, és elkezdheted a márkád marketingjét. A marketing során figyelj rá, hogy tartsd meg a megvélő ügyfeleidet, de újakat is tudj hozni. Használd a közösségi médiát, a weboldaladat, és még az olyan régimódi módszereket is, mint a szórólapok, az induláskor. Örülni fogsz, ha meglátod az eredményeket!
Ha soha nem küzdesz ügyfélszerzési problémákkal, a naplód mindig tele van foglalásokkal, minden nap új vendégek keresnek fel, a vendégeid mindig elégedettek és folyamatosan ajánlanak másoknak, minden marketing kampányod sikeres, és nincs szükséged új marketing stratégiákra; ha a szépségipari vállalkozásod minden hónapban rekordbevételt hoz, minden szolgáltatásod tökéletesen sikerül, soha nincs szükséged extra támogatásra vagy új ötletekre, üzleted minden szempontból tökéletesen működik, és nincs szükséged további inspirációra vagy tanácsra, akkor ez a hírlevél nem neked szól.
De ha úgy érzed, hogy még többet is kihozhatsz a vállalkozásodból, és szívesen fogadnád a szakértői tippeket és trükköket, akkor csatlakozz a folyamatosan bővülő Szalontuning közösséghez, ahol a siker nem marad elérhetetlen álom. Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre, és legyél részese a naprakész, hatékony tippeknek, amelyekkel könnyedén magad mögött hagyhatod a versenytársaidat.
Finomhangolás, visszajelzések beépítése a marketingbe
Nem szabad úgy gondolnod az énmárkádra, mint egy egyszer kitalált, állandó dologra. Ahogy a Te személyiséged és életed is folyamatosan változik, fejlődik, a márkád nak is követnie kell a trendeket. A márka fejlődésével együtt egyre nő a népszerűség is és ezt ki lehet és kell használni az építkezés során.
Folyamatosan kérned kell a vendégeid visszajelzéseit a munkáddal, márkáddal kapcsolatban. Ezek fognak segíteni hitelesebbé és ismertebbé tenni a szakértelmedet, de egyben olyan új lehetőségekre is rámutathatnak, amelyeket érdemes követned.
A digitális platformok folyamatosan változnak. Egyre nehezebb a célzott hirdetés vagy a vendégek elérése és ehhez is alkalmazkodnod kell. Nyitottnak kell lenned a változásra, használnod kell az olyan kihasználatlan lehetőségeket is, mint egy saját weboldal. A vendégek elvárásai pedig egye inkább a kényelmes és egyszerű foglalások felé fordul, és egyre nagyobb az igény a 24 órás foglalási rendszerekre is.
Hogy hogyan kaphatsz visszajelzéseket? Kérdezd meg a vendégedet, hogy mire van szüksége. Beszélgess vele és magától fogja elmesélni. Kérj véleményeket a Facebook vállalkozói profilodban megosztott posztjaid alatt. Mondják el, hogy miért tetszik nekik, az a munka. Tegyél fel nekik kérdéseket: Valentin napra milyen körmöket képzelnének el maguknak?
A válaszok irányt mutatnak a márkád építéséhez, amit ha meghallgatsz, a vendégek hálával viszonoznak majd.
Összefoglalás
Az énmárka építése során a szorgalom és kitartás fogja meghozni az eredményeket. A vendégek azokat követik, akik képesek újból és újból újdonsággal szolgálni nekik és ezt megfelelően kommunikálják is. A trendek változnak és az elvárások is. Egy olyan versenyben, mint a szépségipar, nem lehet karba tett kézzel várni a vendégekre, akik majd rád találnak valamelyik Facebook csoportban.
Építsd fel a márkádat, használd az ismereteket, amelyeket a cikksorozatunkból kaptál és növeld dinamikusan a követőidet és a forgalmadat.
Márkaépítésről szóló cikksorozatunk egyes részeit itt olvashatod:
- Hogyan építs énmárkát? Márkaépítési útmutató szépségipari vállalkozóknak I.
- Hogyan kommunikáld az énmárkát? Márkaépítési útmutató szépségipari vállalkozóknak II.
- Építkezés, szorgalom, következetesség. Márkaépítési útmutató szépségipari vállalkozóknak III.
A szerzőről
Garadnay Sándor
Szépségszalon vállalkozó, hirdetéskezelő, támogatási tanácsadó, tartalomgyártó, webfejlesztő és elkötelezett kisgyermekes apuka vagyok. A Szalontuning.hu weboldalon keresztül, személyes stílust kölcsönözve osztok meg tartalmakat szépségipari vállalkozók számára, üzletük forgalmának-, árbevételének- és vendégkörének növelése érdekében. A tartalmakon keresztül mutatom meg a fejlődési lehetőségeket és a személyes márkaépítés jelentőségét, hogy bármely szépségipari szakember megtalálja a növekedéshez szükséges utat és ünnepelje vállalkozása sikerét. Kérdezni szeretnél? Kérdésekre a Facebook oldalon tudok válaszolni. Ha személyesen szeretnél kérdezni, az info@szalontuning.hu címen tudsz időpontot kérni.